Sinä vuonna 1918

Sinä vuonna 1918

Mike Pohjola
Julkaistu: tammikuu 19, 2018 (Gummerus)
Tyyppi: muu fiktio
Tyylit: historia
Avainsanat: kotimainen

Kansi: Jenni Noponen. Nidottu.

Valitse puolesi. Sinä vuonna maa oli kylmä ja peittyi paksuun valkoiseen kerrokseen, joka tahrautui veljistä ja siskoista vuotavaan hurmeeseen. Kansassa oli kipeä repeämä. Jokaisen oli valittava puolensa.

Valitse tarinasi. Millainen olisi sinun tarinasi Suomen itsenäisyyden ensihetkillä? Säilyisikö hyvyytesi vai horjuisiko moraalisi? Kykenisitkö pysymään siviilissä, puolueettomana? Olit mies tai nainen, punainen tai valkoinen, elämän sattumanvaraiset oikut ja silmänräpäyksessä tehdyt valinnat muovaavat tarinaasi eteenpäin.

Valitse kohtalosi. Mike Pohjolan Sinä vuonna 1918 on immersiivinen romaani, joka vie lukijan sisällissodan aikaan, kahtiajakautuneen Suomen raastavimpiin hetkiin. Romaani sisältää miljoonia erilaisia tarinoita yksissä kansissa.

Tarinan pääosassa olet sinä, lukija. Tee valintasi ja lue kohtalosi – ja kun olet kokenut yhden elämäntarinan, uppoa seuraavaan.

(muokattu 20.01.2018)

LaviniaJääsielu (Jääsielu, #1)Pakanavaltias (Uhtred-sarja, #7)Tuulen vihat (Vihat, #1)Taikuri ja taskuvaras (Taikuri ja taskuvaras, #1)

Truuners95 avatar

Mielenkiintoinen kirja, mutta turhauttavaa sen lukemisessa on se, että se alkaa lähes samalla tavalla. Olisi ollut kivempi, että olisi ollut useampia alkamistapoja. Ehkä niitä voi tulla vastaan, jos luen uudestaan, ehkä olen tulkinnut ohjeita väärin. En tiedä.

LordStenhammar, Riku, haplotus, KiLLPaTRiCK, tarunen
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson