Unienpunoja (Väki, #3)

Unienpunoja

Elina Rouhiainen
Julkaistu: huhtikuu 22, 2020 (Tammi)
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, nuoret
Avainsanat: kotimainen

Kannen ja ulkoasun suunnittelu: Laura Lyytinen. Sidottu, kansipaperi.

Topelius-palkitun trilogian päätösosa

Väki-fantasiatrilogia yhdistelee realismia, fantasiaa ja nyky-eurooppalaista kiertolaisuutta. Sarjan kolmas osa nostaa keskushenkilökseen Dain, joka on aina elänyt hetkessä, välittämättä menneestä tai tulevasta. Mutta nyt rinki on yhdistynyt, ja on ratkaisujen aika.

Dai on pakotettu auttamaan veljeään soluttautumaan Väkeen – järjestöön, joka haluaa tuhota paitsi heidät, myös kaikki muut mierot. Dain rinkeineen on onnistuttava hajottamaan Väki paitsi sisältä, myös ulkoa, ja sitä varten he tarvitsevat kannattajia. Molempien osapuolien tiivistäessä rivejään panokset kasvavat. Edessä on taistelu vapaudesta, mutta kumpi lopulta voittaa, järjestys vai kaaos?

muokattu 26.04.2020

Muistojenlukija (Väki, #1)Varjojen kaupungit I–IIIPiraijakuiskaaja (Faunoidit, #2)Ruska (Kuura-trilogia, #3)Yliluonnollisesti (Paranormaali, #2)

Vampire83 avatar
Kirjoittanut

Sarja on ollut mukavan erilainen, mutta jokin tässä kirjassa oli ettei pitänyt ihan otteessaan samaan tapaan kuin edelliset osat. Olisin kaivannut ehkä loppuun jotain lisää. Mutta kokonaisuutena kuitenkin mukavaa luettavaa, eikä kuitenkaan tökkinyt vaikka ei ihan imuvoimaisinkaan ollut.

Thialfi
Uusin jäsen: Perus Minä