Lasipalatsi

Sarah J. Maas
fantasia > korkea fantasia, nuoret
Lasipalatsi (Throne of Glass #1) - Sarah J. Maas7.70

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Sarianna Silvonen. Kartta: Kelly de Groot. Kannen kuvitus: Alessandro Taini. Sidottu, kansipaperi.

KAHDEN MIEHEN RAKASTAMA
KOKO VALTAKUNNAN PELKÄÄMÄ
HEIDÄN AINOA TOIVONSA

Adarlanin hovin valtaistuinsaliin astelee pahamaineinen salamurhaaja. Hän ei ole tullut tappamaan julmaa kuningasta, vaan hän on siellä lunastaakseen vapautensa. Jos hän päihittää taistelutaidoillaan 23 varasta, salamurhaajaa ja soturia, hänet vapautetaan orjatyöstä suolakaivoksilta ja hänestä tehdään Kuninkaan Miekka. Hänen nimensä on Celaena Sardothien, ja hän on 18-vuotias nuori nainen.

Kruununprinssi saa Celaenan raivoihinsa. Kuninkaallisen vartioston kapteeni ottaa hänet suojatikseen. Kaukaisen maan prinsessasta tulee hänen ystävänsä. Mutta linnassa lymyää jotain hyvin uhkaavaa, ja Celaenan kilvoittelu vapaudesta muuttuu selviytymiskamppailuksi. Hänen on käytävä taisteluun pahan kitkemiseksi ennen kuin se tuhoaa hänen maailmansa. Onko taikuus sittenkään kadonnut valtakunnasta?

Lasipalatsi on ilmiömäisen Throne of Glass -fantasia­sarjan avausosa.

"Yhdistelmästä kepeyttä, raakuutta ja fantasiaa syntyy rikas vaihtoehtotodellisuus, jonka kirkkaimpana tähtenä loistaa sähäkkä nuori nainen." – Kirkus Reviews

"Tamora Piercen ja George R. R. Martinin fanit: tarttukaa tähän kirjaan! Salamurhaaja-sankarittaren kasvu ja moniulotteiset sivuhahmot ovat upeita." – RT Book Reviews, Top Pick

"Pakollista luettavaa eeppisen fantasian ystäville." – USA Today

"Game of Thronesin ja Nälkäpelin fanit tulevat rakastamaan tätä!" – Colleen Houck, kirjailija

”Sarah J. Maasin Throne of Glass – Lasipalatsi oli varmasti yksi vuoden 2017 parhaita suomennettuja nuorten fantasiateoksia.” – Kansan Uutiset

Kirjatraileri Youtubessa.

Arvosanalla: 7.70/10
Arvosanoja: 168
Muokattu: elokuu 05, 2018

Throne of Glass -kirjasarja

Throne of Glass on seitsenosainen sarja. Lisäksi siihen kuuluu novellikokoelma The Assassin's Blade, jonka viisi pienoisromaania kertovat päähenkilön seikkailuista ennen Lasipalatsia. Kirja ilmestyi alkukielellä maaliskuussa 2014, sarjan toisen ja kolmannen osan välissä. The Assassin's Bladen suomentamisesta ei ole tietoa.

"Sarjaa on luonnehdittu Game of Thronesiksi naisille ja Celaenaa Frodon ja Jon Snow'n veroiseksi eeppiseksi sankariksi."

Lasipalatsi (Throne of Glass #1)7.70
Aamunkoiton torni (Throne of Glass #6)8.42
Tuhkan valtakunta (Throne of Glass #7)8.88

Kirja-arvioita

marraskuu 09, 2020
Tämä kirja oli ehdottomasti yksi parhaista lukemistani kirjoista. Se sai minut innostumaan taas kirjoista. Kun luin sitä, en voinut laskea sitä kädestäni hetkeksikään. Se oli todella mukaansatempaava, jännittävä ja huvittava.
kesäkuu 13, 2020
En ymmärrä, miten en jo aiemmin ole törmännyt tähän teokseen. Luin taannoin Sarah J. Maas:in Okaruusujen valtakunnan ja huumaannuin kirjailijan tavasta kirjoittaa ja luoda tarinoita. Näin törmäsin Lasipalatsiin. Enkä pettynyt! Kerrassaan ...
heinäkuu 22, 2019
Mukaansatempaava teos, tykkäsin paljon. Pidin kirjoitustyylistä ja juonen jännittävyydestä. Ensimmäisellä lukukerralla en vielä aivan rakastunut, mutta kun sain toisen lukukerran päätökseen, olin aivan haltioissani!
toukokuu 12, 2019
Kirja tempaisi heti alussa hyvin mukaan, tylsää kohtaa ei kirjassa ollut, todella hyvin kirjoitettu kirja.
tammikuu 17, 2019
Itse pidin kirjasta erittäin paljon. Heti alussa kirjan juoni tempaisee mukaansa Celaenan seikkailuihin. Taphtumista on kerrottu hyvin sekä kirjan henkilöiden luonteet tulevat hyvin esille. Vaikka kirja oli alussa hiukan tylsä, se nappasi hyvin mukaan ja jännitys tiivistyi loppua kohden todella paljon.
heinäkuu 14, 2018
Olin positiivisesti yllättynyt kirjan suhteen, vaikka odotuksetkin olivat jo korkealla. Kirjan idea on uudenlainen ja mielenkiintoinen ja se on toteutettu todella onnistuneesti. Tarinaan vain ajautuu mukaan ja itse huomasin lukeneeni kirjan jo ...
5/10 |
kesäkuu 20, 2018
Kiintoisa asettelu ja lukukokemus ihan jees fantasiateiniromanssi joskin melko pinnallinen esitys. Toisaalta Lasipalatsi on aiheeseensa nähden todella hidastempoinen, mutta toisaalta juoneen on ympätty liikaa tavaraa. Toisin sanoen moni ...
helmikuu 04, 2018
Pidän erityisesti fantasiakirjoista, joissa on voimakas naispääosa. Yleensä kirjasarjoissa lopetan lukemisen siihen ensimmäiseen kirjaan, sillä tuntuu että kaikki mahdollinen on jo tapahtunut. Tämä kirja sai minut kuitenkin odottamaan jatko-osaa, sillä kirjan myötä heräsi paljon uusia kysymyksiä.
6/10 |
tammikuu 05, 2018
Ideana tämä kirja kiinnosti suuresti koska olen aina tykännyt kaikista vahvoista naishahmoista, jotka taistelevat ja joita ei poljeta lokaan. Celaena lupasi juuri tätä kirjan alussa ja sisäinen pikkutyttöni kiljahteli innosta. Pidin kirjan ...
6/10 |
marraskuu 16, 2017
Rikas maailma ja vahva naispäähenkilö pelastavat paljon tässä nuorille naisille suunnatussa fantasiaromaanissa. Lue koko arvostelu täältä: https://haaveenakirjailijanura.blogspot.fi/2017/11/kirja-arvostelu-sarah-j-maas-throne-of.html