Alkuteos ilmestynyt 2013. Suomentanut Sarianna Silvonen. Kartta: Kelly de Groot. Kannen kuvitus: Alessandro Taini. Sidottu, kansipaperi.

PAHAN KRUUNAAMA
VELVOLLISUUKSIEN SITOMA
RAKKAUDEN REPIMÄ

Celaena Sardothien voitti raa'an kamppailun, ja hänestä tehtiin Kuninkaan Miekka, Adarlanin kuninkaan henkilökohtainen salamurhaaja. Celaena ei kuitenkaan kumarra kruunua: salassa hän auttaa kuninkaan vihollisia pakenemaan, sillä hän tietää, että hänen palvelemansa miehen sielu on sysimusta. Jokainen kuolema, jonka Celaena lavastaa, ja jokainen valhe, jonka hän kertoo, on uhka hänen rakkailleen ja hänelle itselleen.

Juonittelu ja salailu mutkistavat hänen välejään kruununprinssi Dorianiin, kuninkaallisen vartioston kapteeni Chaoliin sekä kapinalliseen prinsessa Nehemiaan. Eikä Celaena ole ainoa, joka hakee oikeutta. Kun sitten salaisuuksien vyyhti johtaa järkyttävään katastrofiin, Celaenan on päätettävä, minkä puolesta hän todella taistelee: vapautensa, sydämensä vai kuningaskunnan kohtalon.

"Jos etsit eeppistä fantasiaa, jossa on hitunen romantiikkaa, kosolti juonitteluja ja mysteerejä ja loppusilauksena tiukkoja toimintakohtauksia ja vaikuttavia henkilöhahmoja, tämä on kirja ja sarja juuri sinulle." – TOR.COM

"Värikäs Celaena, vuoroin hellä, vuoroin armottoman raju, on täysin elävän tuntuinen sankaritar... Eeppinen fantasia, jonka maailmaan lukijat tulevat uppoutumaan haluamatta koskaan poistua." – Kirkus Reviews tähtiarviossaan

Arvona kirjalle

Julkaistu: helmikuu 13, 2018
Kustantaja: Gummerus
Tyylit: fantasia > korkea fantasia, nuoret
Alkuperäinen nimi: Crown of Midnight
Arvosanalla: 7.96/10
Arvosanoja: 105
Tietoja päivitetty 06.08.2018

Kirja-arvioita

10/10 - Book_lover (09.11.2020)

Tämä kirja oli jopa parempi kuin sen edeltäjä. Jännittävät kohtaukset, juonenkäänteet ja rakkaussuhteet olivat aivan upeita. Henkilöhahmot ja heidän luonteenpiirteensä olivat juuri sopivia tähän kirjaan. Kirja oli aivan mahtava ja sen maailmaan oli ihana uppoutua.

Lue lisää
9/10 - Keskiyön kyyhkynen (13.06.2020)

Keskiyön kruunu oli jälleen uusi onnistunut teos Sarah J. Maas:ilta. Tässä kirjassa päästiin syvemmälle palatsin salaisuuksiin ja Celaenan menneisyys alkoi kuoriutua paremmin esille. Myös muista hahmoista, kuten Dorianista alkoi paljastua ... Lue lisää

9/10 - _kirjakeiju_ (22.07.2019)

Ei ehkä ihan niin hyvä kuin ensimmäinen, mutta koukuttava silti. Luin aivan innoissani alusta loppuun.

Lue lisää
10/10 - Tantor90 (19.05.2019)
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ] Lue lisää
9/10 - Nella (14.07.2018)

Ihana. Pidin tästä kirjasta aivan yhtä paljon kuin edeltäjästäänkin. Tarina jatkuu reippaasti eikä kiinnostavia tapahtumia puutu tästäkään teoksesta.

Celaena on edelleen rohkea ja itsepäinen nuori nainen, mutta tässä ... Lue lisää

6/10 - Luinwen (05.06.2018)

Toimiva jatko-osa. Suosittelen kaikille fantasian ystäville.

Lue koko arvostelu täältä: https://haaveenakirjailijanura.blogspot.com/2018/06/kirja-arvostelu-sarah-j-maas-throne-of.html

Lue lisää
10/10 - rudi92 (10.03.2018)
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ] Lue lisää