Keskiyön kruunu (Throne of Glass, #2)

Keskiyön kruunu

Sarah J. Maas
Julkaistu: helmikuu 13, 2018 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi: Crown of Midnight

Tyylit: fantasiakorkea fantasia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2013. Suomentanut Sarianna Silvonen. Kartta: Kelly de Groot. Kannen kuvitus: Alessandro Taini. Sidottu, kansipaperi.

PAHAN KRUUNAAMA
VELVOLLISUUKSIEN SITOMA
RAKKAUDEN REPIMÄ

Celaena Sardothien voitti raa'an kamppailun, ja hänestä tehtiin Kuninkaan Miekka, Adarlanin kuninkaan henkilökohtainen salamurhaaja. Celaena ei kuitenkaan kumarra kruunua: salassa hän auttaa kuninkaan vihollisia pakenemaan, sillä hän tietää, että hänen palvelemansa miehen sielu on sysimusta. Jokainen kuolema, jonka Celaena lavastaa, ja jokainen valhe, jonka hän kertoo, on uhka hänen rakkailleen ja hänelle itselleen.

Juonittelu ja salailu mutkistavat hänen välejään kruununprinssi Dorianiin, kuninkaallisen vartioston kapteeni Chaoliin sekä kapinalliseen prinsessa Nehemiaan. Eikä Celaena ole ainoa, joka hakee oikeutta. Kun sitten salaisuuksien vyyhti johtaa järkyttävään katastrofiin, Celaenan on päätettävä, minkä puolesta hän todella taistelee: vapautensa, sydämensä vai kuningaskunnan kohtalon.

"Jos etsit eeppistä fantasiaa, jossa on hitunen romantiikkaa, kosolti juonitteluja ja mysteerejä ja loppusilauksena tiukkoja toimintakohtauksia ja vaikuttavia henkilöhahmoja, tämä on kirja ja sarja juuri sinulle." – TOR.COM

"Värikäs Celaena, vuoroin hellä, vuoroin armottoman raju, on täysin elävän tuntuinen sankaritar... Eeppinen fantasia, jonka maailmaan lukijat tulevat uppoutumaan haluamatta koskaan poistua." – Kirkus Reviews tähtiarviossaan

Muokannut Jussi (06.08.2018)

Brisingr (Perillinen, #3)Odininlapsi (Korpinkehät, #1)Tilinteon aika (Vuorileijonan varjo, #10)Ikitalvi (Lumen ja jään maa, #4)Maresi (Punaisen luostarin kronikoita, #1)

Nella avatar
4.5

Ihana. Pidin tästä kirjasta aivan yhtä paljon kuin edeltäjästäänkin. Tarina jatkuu reippaasti eikä kiinnostavia tapahtumia puutu tästäkään teoksesta.

Celaena on edelleen rohkea ja itsepäinen nuori nainen, mutta tässä kirjassa hän näyttää vielä avoimemmin tunteellisen puolensa. Myös muut tärkeät henkilöt, kuten Chaol, Dorian ja Nehemia, näyttävät uusia ja mielenkiintoisia puoli itsestään. Kaikki hahmot jaksavat kyllä aina yllättää...

Tarina on ... (lue lisää)

Luinwen avatar

Toimiva jatko-osa. Suosittelen kaikille fantasian ystäville.

Lue koko arvostelu täältä: https://haaveenakirjailijanura.blogspot.com/2018/06/kirja-arvostelu-sarah-j-maas-throne-of.html

rudi92 avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]