Ylenemisen kaivo (Usvasyntyinen, #2)

Ylenemisen kaivo

Brandon Sanderson
Julkaistu: huhtikuu 18, 2018 (Jalava)
Alkuperäinen nimi: The Well of Ascension

Tyylit: fantasiakorkea fantasia

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Mika Kivimäki. Kannen kuva: Sam Green. Kartat: Isaac Stewart. Sidottu.

Usvasyntyinen-trilogia jatkuu!

Kelsierin kopla teki sen minkä piti olla mahdotonta: päihitti jumalan kaltaisen tyrannin, Lordihallitsijan, jonka valta oli kestänyt tuhat vuotta. Nyt Viimeisen valtakunnan tuhkista täytyy rakentaa uusi, terve yhteiskunta. Tehtävä on uskottu Vinille ja Elend Venturelle – katulapselle, josta on tullut valtakunnan voimakkain usvasyntyinen, ja idealistiselle aatelisnuorukaiselle, jonka pitäisi nyt hallita kuninkaana.

He eivät ole päässeet edes vauhtiin, kun kolme eri armeijaa hyökkää. Kun piiritys kiristyy ja tilanne käy tukalaksi, hitusen toivoa tarjoaa muinainen legenda. Mutta vaikka Ylenemisen kaivo osoittautuisi todeksi, kukaan ei tiedä missä se on tai millaisia voimia siinä piilee.

Alkaa näyttää siltä, että Lordihallitsijan kukistaminen olikin helppo osuus. Todellinen haaste on selvitä sen seurauksista.

Ylenemisen kaivo on toinen osa Usvasyntyinen (Mistborn) -trilogiasta. Sarjan kirjoja on maailmalla myyty miljoonia kappaleita, niitä on käännetty yli 25 kielelle, ja Brandon Sanderson on saanut lukuisia fantasiakirjallisuuden palkintoja ja tunnustuksia.

Muokannut Jussi (30.04.2018)

Talvisateet (Vuorileijonan varjo, #7)Arokissan aika (Oman keisarien aikakirjat, #3)Ase itse (Ensimmäinen laki, #1)JäälohikäärmeLohikäärmeen kynsi (Pohjoisen legendat, #1)
Jussi, Rinja, Astorethein
Uusin jäsen: Wilma Väyrynen