Tulen perillinen

Sarah J. Maas
fantasia > korkea fantasia, nuoret
Tulen perillinen (Throne of Glass #3) - Sarah J. Maas8.72

Alkuteos ilmestynyt 2014. Suomentanut Sarianna Silvonen. Kartta: Kelly de Groot. Kannen kuvitus: Alessandro Taini. Sidottu, kansipaperi.

HÄN OLI TUHKAN JA TULEN PERILLINEN, EIKÄ HÄN KUMARTAISI KETÄÄN.

Celaena Sardothien on selvinnyt hurjista taisteluista ja musertavista suruista. Hän on kuitenkin joutunut maksamaan siitä sanoinkuvaamattoman hinnan. Nyt hän taistelee murheen murtamana omaa sisäistä tyhjyyttään vastaan.

Kaiken pimeyden keskellä Celaenasta on kuitenkin kasvamassa koko ajan vahvempi, viisaampi ja määrätietoisempi – todellinen kuningatar. Jos Celaena löytää Wendlynistä etsimänsä vastaukset, oppii hallitsemaan voimiaan ja voittaa demoninsa, hänestä on tulossa myös Adarlanin julman, vallanhimoisen kuninkaan suurin uhka. Mutta onko Celaena valmis taistelemaan tiensä takaisin valtaistuimelle?

"Kiehtova, kaunis, sydäntäsärkevä, romanttinen ja jännittävä... Tämä tarina saa mielikuvituksen liekkeihin ja janoamaan lisää... Eeppisen fantasian kultaa." – USA Today

”Celaena on eeppinen sankari siinä missä Frodo tai Jon Snow!” – kirjailija Tamora Pierce

Keskustelua: Sarah J. Maas :: viestejä 21 kpl

Arvosanalla: 8.72/10
Arvosanoja: 91
Muokattu: elokuu 15, 2018

Throne of Glass -kirjasarja

Throne of Glass on seitsenosainen sarja. Lisäksi siihen kuuluu novellikokoelma The Assassin's Blade, jonka viisi pienoisromaania kertovat päähenkilön seikkailuista ennen Lasipalatsia. Kirja ilmestyi alkukielellä maaliskuussa 2014, sarjan toisen ja kolmannen osan välissä. The Assassin's Bladen suomentamisesta ei ole tietoa.

"Sarjaa on luonnehdittu Game of Thronesiksi naisille ja Celaenaa Frodon ja Jon Snow'n veroiseksi eeppiseksi sankariksi."

Lasipalatsi (Throne of Glass #1)7.74
Aamunkoiton torni (Throne of Glass #6)8.62
Tuhkan valtakunta (Throne of Glass #7)8.88

Kirja-arvioita

marraskuu 09, 2020
Tämä kirjasarja vain paranee paranemistaan. Pidin aiemmista kirjoista, mutta tätä suorastaan rakastan. Henkilöhahmojen toimintaa ja yhteenottoja on huvittavaa ja jännittävää seurata. Kirjan tapahtumiin voi helposti upota ja kokea itse olevansa siellä.
8/10 |
kesäkuu 15, 2020
Tulen perillinen on juuri oikea nimi tälle kirjalle eikä täydellisempää nimeä voisi edes kuvitella. Se on täynnä jännitystä, uusia suuntia ja tapahtumia, joskin saa sarjan suunnan muuttumaan hieman erilaiseksi. Pääosin kaikki uudet ...
9/10 |
heinäkuu 22, 2019
Toimiva tarina jälleen ja kannen kuvitus on todella ihana! Kirjasarja vain muuttuu jännittävämmäksi kirja kirjalta. Minulle tuli ajoittain epätoivoinen olo lukijana, miten näistä ongelmista voi selvitä??
6/10 |
lokakuu 11, 2018
Throne of Glass -sarjan paras osa tähän asti pienestä alun hitaudesta huolimatta. Lue koko arvostelu täältä: https://haaveenakirjailijanura.blogspot.com/2018/10/kirja-arvostelu-sarah-j-maas-throne-of.html
elokuu 10, 2018
Ensimmäinen koukutti, toinen oli hieman hitaanpaa ja kolmatta ei voinut laskea käsistään. Kolmannessa tuli veilä uusia henkilöitä mukaan, joten todella odotan tuota neljättä osaa ja toivoisin, ettei se jää viimeiseksi.
heinäkuu 22, 2018
Tämä kirja on yksi niistä harvoista, jotka todella ansaitsevat kaikki viisi tähteä. Teos on koko ajan koukuttavaa luettavaa eikä sitä meinaisi haluta laskea kädestä. Koko kyseinen sarja on aivan hirveän hyvä ja mielenkiintoinen ja ...
joulukuu 28, 2018
Sisältää juonipaljastuksia