Tulen perillinen (Throne of Glass #3) - Sarah J. Maas 8.60   110

Alkuteos ilmestynyt 2014. Suomentanut Sarianna Silvonen. Kartta: Kelly de Groot. Kannen kuvitus: Alessandro Taini. Sidottu, kansipaperi.

HÄN OLI TUHKAN JA TULEN PERILLINEN, EIKÄ HÄN KUMARTAISI KETÄÄN.

Celaena Sardothien on selvinnyt hurjista taisteluista ja musertavista suruista. Hän on kuitenkin joutunut maksamaan siitä sanoinkuvaamattoman hinnan. Nyt hän taistelee murheen murtamana omaa sisäistä tyhjyyttään vastaan.

Kaiken pimeyden keskellä Celaenasta on kuitenkin kasvamassa koko ajan vahvempi, viisaampi ja määrätietoisempi – todellinen kuningatar. Jos Celaena löytää Wendlynistä etsimänsä vastaukset, oppii hallitsemaan voimiaan ja voittaa demoninsa, hänestä on tulossa myös Adarlanin julman, vallanhimoisen kuninkaan suurin uhka. Mutta onko Celaena valmis taistelemaan tiensä takaisin valtaistuimelle?

"Kiehtova, kaunis, sydäntäsärkevä, romanttinen ja jännittävä... Tämä tarina saa mielikuvituksen liekkeihin ja janoamaan lisää... Eeppisen fantasian kultaa." – USA Today

”Celaena on eeppinen sankari siinä missä Frodo tai Jon Snow!” – kirjailija Tamora Pierce

Sarah J. Maas :: viestejä 21 kpl

Kirja julkaistu heinäkuu 13, 2018 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi Heir of Fire

Tietoja muokattu elokuu 15, 2018

Omassa kirjahyllyssäni

Throne of Glass -kirjasarja

Sarja sisältää 7 pääteosta ja yhteensä teoksia 8 kpl.

Throne of Glass -sarjaan kuuluu novellikokoelma The Assassin's Blade, jonka viisi pienoisromaania kertovat päähenkilön seikkailuista ennen Lasipalatsia. Kirja ilmestyi alkukielellä maaliskuussa 2014, sarjan toisen ja kolmannen osan välissä. The Assassin's Bladen suomentamisesta ei ole tietoa.

"Sarjaa on luonnehdittu Game of Thronesiksi naisille ja Celaenaa Frodon ja Jon Snow'n veroiseksi eeppiseksi sankariksi."

Lasipalatsi (Throne of Glass #1) 7.74   186

Arvosanat 43
Kirja-arviot 30
marraskuu 9, 2020
10 / 10

Tämä kirjasarja vain paranee paranemistaan. Pidin aiemmista kirjoista, mutta tätä suorastaan rakastan. Henkilöhahmojen toimintaa ja yhteenottoja on huvittavaa ja jännittävää seurata. Kirjan tapahtumiin voi helposti upota ja kokea itse olevansa siellä.

Keskiyön kyyhkynen
Arvosanat 207
Kirja-arviot 71
Viestit 6
kesäkuu 15, 2020
8 / 10

Tulen perillinen on juuri oikea nimi tälle kirjalle eikä täydellisempää nimeä voisi edes kuvitella. Se on täynnä jännitystä, uusia suuntia ja tapahtumia, joskin saa sarjan suunnan muuttumaan hieman erilaiseksi. Pääosin kaikki uudet henkilöt ovat mielenkiintoisia ja vangitsevia. Osa enemmän kuin toiset. On kerrassaan uskomatonta kuinka Sarh J. Maas kykenee luomaan kerta toisensa jälkeen upeampia mieshahmoja. Aina uuden ilmestyessä näyttämölle edellinen menettää hohtonsa ja uudesta henkilöstä tulee äkkiä suosikkini. Näin kävi Aedionin kohdalla. Hän taitaa jäädä suosikikseni vielä pitkäksi aikaa tässä sarjassa. Tätä en voi kuitenkaan sanoa varmasti ja voin vain siirtyä seuraavaan osaan parasta toivoen.

_kirjakeiju_
Arvosanat 368
Kirja-arviot 301
heinäkuu 22, 2019
9 / 10

Toimiva tarina jälleen ja kannen kuvitus on todella ihana! Kirjasarja vain muuttuu jännittävämmäksi kirja kirjalta. Minulle tuli ajoittain epätoivoinen olo lukijana, miten näistä ongelmista voi selvitä??

Luinwen
Arvosanat 236
Kirja-arviot 104
Viestit 96
lokakuu 11, 2018
6 / 10

Throne of Glass -sarjan paras osa tähän asti pienestä alun hitaudesta huolimatta.

Lue koko arvostelu täältä: https://haaveenakirjailijanura.blogspot.com/2018/10/kirja-arvostelu-sarah-j-maas-throne-of.html

Tikkerperi
Arvosanat 37
Kirja-arviot 3
elokuu 10, 2018
10 / 10

Ensimmäinen koukutti, toinen oli hieman hitaanpaa ja kolmatta ei voinut laskea käsistään. Kolmannessa tuli veilä uusia henkilöitä mukaan, joten todella odotan tuota neljättä osaa ja toivoisin, ettei se jää viimeiseksi.

Nella
Arvosanat 91
Kirja-arviot 61
heinäkuu 22, 2018
10 / 10

Tämä kirja on yksi niistä harvoista, jotka todella ansaitsevat kaikki viisi tähteä. Teos on koko ajan koukuttavaa luettavaa eikä sitä meinaisi haluta laskea kädestä. Koko kyseinen sarja on aivan hirveän hyvä ja mielenkiintoinen ja tämäkin ylittää kyllä kaikki odotukset.

Kirja on täynnä yllättäviä ja odottamattomia tapahtumia, jotka antavat väriä tarinalle ja saavat lukijan pysymään otteessaan. Juoni on alusta asti rakennettu siististi ja erittäin huolellisesti ja loppua kohden tarinan paljastuksien ansiosta alkaa ymmärtää aiempia tapahtumia paremmin. Tarinassa ei kertaakaan tule vastaan tylsää kohtaa ja se jatkuu luontevasti sivu toisensa perään.

Linnunlento
Arvosanat 350