Välityö

Turo Kuningas
vaihtoehtohistoria, mainstream
Välityö - Turo Kuningas

Kansi: Elina Warsta. Sidottu, kansipaperi.

Työ, talous, rakkaus ja täydellinen kämmenslaissi.

Tämä on Suomi vuosituhannen molemmin puolin mutta ei sellaisena kuin me sen tunnemme. Maan suurin puolue on Kansallisliitto, jonka johtaja Elias Kukko on ennen politiikkaan ryhtymistään tehnyt Malesiassa toimintaelokuvia ja luonut kukkodo-nimisen taistelulajin.

Kun Kansallisliitto kannattajineen ottaa tähtäimeensä työttömyyden sijasta työttömät, nuo yhteiskunnan syöpäläiset, syntyy työttömien terroristinen vastarintajärjestö TÄJ.

Toisaalla samassa maailmassa työnjohtaja Ilkka johtaa varastoaan kuin Clint Eastwood ja haaveilee täydellisesti koostetusta videokasetista. UuGee-teeveessä Meisseli ja Brenkku solvaavat ohikulkijoita ja räjäyttävät Juice Leskisen tuotannon hiekkakuopalla. Konsultti Joni Suula unelmoi kadotetusta Jannista ja Könösen peittoamisesta tenniksessä.

Talveen uinahtaneessa kesämökissään on syntymässä ?-liike, joka uskoo vaikenemiseen. Rakkaus ei pelasta maailmaa, mutta myötätunto saattaa.

Kuten me kaikki, he ovat matkalla kohti törmäyspistettä.

Välityö on kaleidoskooppimainen kertomus työstä, terrorismista, fasismista, kielestä, markkinoinnista, rakkaudesta, tenniksestä ja oikeasta tavasta ääntää Jean-Claude Van Damme. Se on hauskinta ja surullisinta mitä luet vuonna 2018.

Julkaistu: maaliskuu 2, 2018
Kustantaja: WSOY