Vattenporin simpukka

Sari Peltoniemi
Julkaistu: helmikuu 12, 2018 (Tammi)

Avainsanat: kotimainen

Kuvittanut Laura Haapamäki. Sidottu.

Avaimenkantaja-trilogian kolmannessa osassa vaara houkuttaa Olavia, ja Miranda kamppailee vaikean päätöksen kanssa.

"Ja yksi asia vielä, jota en ole kertonut. Kun olin jo noussut ja lähdössä pois, katsoin jään alle viimeisen kerran. Silloin siellä ei enää näkynyt samaa naamaa kuin aikaisemmin, vaan hylje."

"Hylje?" Veera toisti. "Sinä näit vielä kaupan päälle kielisenhylkeen. Nyt taidan olla vähän kateellinen."

Kielisen kylässä paukkuu pakkanen. Olavi luistelee Kielisjärvellä myöhään illalla ja säikähtää jään alta hymyilevää, terävähampaista hahmoa. Jokin kuitenkin houkuttaa hänet jäälle yhä uudestaan vielä sittenkin, kun kylää on varoitettu ja rannoille pystytetty kieltotaulut. Jäälle päätyy myös koulun uusi rehtori – kohtalokkain seurauksin.

Kielisjärven kautta pääsee valtakuntaan, jossa asuvat terävähampaiset ja pitkätukkaiset vattenporilaiset. Salaperäisen Nixin takia Vattenpori joutuu vaaraan ja hakee lopulta turvaa muinaisista liittolaisistaan.

Muokannut Jussi (04.09.2018)

Vaikea taival (Selviytyjät, #4)Vain puoliksi kuningas (Särkynyt meri, #1)Mimirin lähde (Matka Asgårdiin, #2)Tulikronikka (Kirja aikojen alusta, #2)Perillinen (Perillinen, #4)
Darkki
Uusin jäsen: Heidi