Darien (Suolan valtakunta, #1)

Darien

Conn Iggulden
Julkaistu: helmikuu 28, 2018 (Otava)
Alkuperäinen nimi: Darien
Tyylit: fantasia

Alkuteos ilmestynyt 2017. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Kansi: Larry Rostant. Sidottu, kansipaperi.

KAKSITOISTA PERHETTÄ – YKSI VALTAISTUIN.

Historiallisen seikkailun ykkösnimi koukuttaa lukijat fantasiasarjan avauksella, jossa valtataistelua käydään niin miekoin kuin loitsuin. Jos pidit Game of Thronesista, Suolan valtakunta on sarja juuri sinulle.

METSÄSTÄJÄ. MYKKÄ POIKA. VANHA MIEKKAMESTARI. PISTOOLISANKARI.
NAINEN, JOKA VOI KÄYDÄ HEIDÄN KAIKKIEN KOHTALOKSI.

Kaksitoista mahtiperhettä pitää järjestystä yllä Darienin kaupungissa sotilaiden ja vakoojien voimin. Valtaistuimella on kuitenkin heikko kuningas, jonka salamurhaa kenraali Justan alkaa suunnitella. Likaisen työn tekijäksi hän kiristää metsästäjä Eliaksen, jolla on maagisia kykyjä.

Samaan aikaan kuninkaan henkivartiokaartiin liittyy mykkä orpopoika Arthur, joka oppii minkä tahansa taistelutaidon ensi näkemältä. Kuka tai mikä Arthur oikein on?

Sadonkorjuujuhlan yönä roihahtavat kapinan liekit. Kuka lopulta nousee Darienin valtaistuimelle?

(muokattu 29.03.2018)

Taivaallisen tulen kaupunki (Varjojen kaupungit, #6)Peto (Mustan tikarin veljeskunta, #14)Ikitalvi (Lumen ja jään maa, #4)Kerjäläisprinsessa (Gigi ja Henry, #1)Eliminaatio (Death Note, #10)

Books n Snus avatar

Suosittelen kirjaa synkemmät fantasian faneille, itse annoin vain 3/5 sillä en ole synkän fantasian fani mutta silti nautin kirjasta ja seuraavaa odotellessa.

Eija avatar

Tarina ei ole kerronnaltaan suinkaan täydellistä. Tiiviys on hyvä juttu, mutta käänteet tuntuvat välillä liiankin hätäisiltä. Tarinaa kerrotaan tapahtuma painotteisesti, ehkä olisi hitusen enemmän voinut olla valotusta maailmasta, hahmoista, taustoista ja sen sellaisista. Mutta en valita, kirjassa ei ainakaan ole yhtään tylsää hetkeä. Tarina sisältää varsin kivoja ideoita ja se on koukuttavuudessaan ensiluokkaista luettavaa. Selvää on, että jatkot on luettava.

LordStenhammar
Uusin jäsen: Lauri