Loukkupoika (Loukkupoika #1) - Nonna Wasiljeff 7.50   20

Kansi: Sami Saramäki. Sidottu.

Loukusta on vain yksi tie ulos, mutta onko Aaron valmis tekemään valintansa?

Fantasiatrilleri vankeuteen syntyneestä pojasta, jonka kohtalo heittää vaaralliselle matkalle

15-vuotias Aaron on elänyt koko elämänsä Loukussa, vankilassa, jota hallitsevat harmaaunivormuiset Tomut. Loukusta on vain yksi tie ulos: salaperäinen Toinen taso, josta kukaan ei halua puhua.

Aaron on oppinut selviämään pysyttelemällä näkymättömänä, kunnes eräänä päivänä Loukkuun tuodaan nuoret veljekset, jotka alkavat suunnitella pakoa.

Aaronilla ei ole mitään aikomusta päästää uusia ystäviään lähtemään, mutta kun kaikki menee kammottavalla tavalla pieleen, hänen on valittava: yhä vaarallisemmaksi käyvä vankeus tai kammottu Toinen taso, joka vilisee Tomuja.

Omassa kirjahyllyssäni

Kirja julkaistu tammikuu 5, 2018 (Otava)
Tietoja muokattu syyskuu 19, 2018

Loukkupoika

Sarja sisältää 2 pääteosta ja yhteensä teoksia 2 kpl.

Loukkupoika (Loukkupoika #1) 7.50   20

Kirja-arviot 43
Viestit 7
heinäkuu 12, 2021
6 / 10

Loukkupojan alku lupaa paljon ja idea ihmisistä vankina Loukku-nimisessä paikassa on erittäin mielenkiintoinen. Pidin myös Aaronin tarinan rinnalla kulkevasta Seitsemän pientä hiippalakkia -sadusta. Salaisuuksia riittää ja ne aukeavat Aaronille (ja lukijalle) sopivassa tahdissa. Valitettavasti tarina hukkaa kuitenkin itsensä kirjan edessä pidemmälle. Tomujen toiminta ei useinkaan vaikuta uskottavalta ja juonenkäänteet ovat monesti liian ennalta-arvattavissa. Lisäksi tuntuu, että ohuehkon kirjan juoneen on sotkettu vähän liikaa elementtejä, kuten ainakin tässä ensimmäisessä osassa etäiseksi jäävä Syvyys. Päähenkilö Aaron on samaistuttava ja kiinnostava persoona, mutta myös muutamiin muihin hahmoihin olisin mielelläni tutustunut enemmän ennen kuin heidät temmataan pois tarinasta.

Mia Susanna Kinnunen
Arvosanat 31
Kirja-arviot 3
tammikuu 15, 2019
10 / 10

Kirja oli mielestäni kiinnostava, vaikka en yleensä pidäkään minä-kertojasta, mutta tähän se sopi hyvin. Odotan innolla toista osaa.

Linnunlento
Linnunlento