Pandemian jälkeen

Pandemian jälkeen

Harri V. Hietikko
Julkaistu: toukokuu 15, 2018 (Reuna)

Tyylit: dystopia, jännitys
Avainsanat: kotimainen

Kansi: Jaana Rautio. Nidottu.

Kertomus Suomesta, jonka 100-vuotisjuhlat ovat ohi

Olemme matkalla pandemian jälkeisestä nykyisyydestä tulevaisuuteen, joka on itse asiassa jo menneisyyttä. Maailmaa on kohdannut kaunis tuho. Eurobondeilla ei tee enää mitään, mutta vanhoille kirjoille ja kivääreille on käyttöä. Ostoskeskukset, koulurakennukset ja stadionit ovat muuttuneet hyödyttömiksi. Ne eivät kykene tarjoamaan riittävää suojaa sään vaihteluja, petoeläimiä tai toisia selviytyneiden ryhmiä vastaan.

Harri V. Hietikon biker-sarjasta tuttuun tapaan päähenkilö on yksinäinen sankari, jonka matka Turun linnassa säilyneen sivistyksen suojista, halki autioituneen maan kohti Kajaanin viidakoita, on täynnä tragikomiikkaa ja rujoa huumoria. Esimerkiksi balladi Pyhittäjäisä Sergein ruplajunasta on hykerryttävää luettavaa. Kerronta upottaa lukijan shamaanirummutuksen tapaan syviin mielen kerroksiin. Hietikko on kehittänyt uniikin kielensä huippuunsa. Uutuuskirja on maaginen. Selvästi tekijänsä paras.

Muokannut Jussi (18.05.2018)

TalviSuden tieLinnake (Ensimmäinen siirtokunta -trilogia, #2)Ensimmäinen siirtokunta (Ensimmäinen siirtokunta -trilogia, #1)Peilikaupunki (Ensimmäinen siirtokunta -trilogia, #3)
punnort, Louhikäärme
Uusin jäsen: Kristoffer Schauman