Viallinen (Viallinen, #1)

Viallinen

Cecelia Ahern
Julkaistu: helmikuu 13, 2018 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi: Flawed
Tyylit: scifidystopia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Terhi Leskinen. Kansi: Rich Deas ja Liz Dresner. Sidottu, kansipaperi.

Seitsemäntoistavuotiaan Celestine Northin elämä on täydellistä. Hän on kunnollinen tytär ja sisar, suosittu koulussa, ja hänen poikaystävänsä on arvostetun perheen poika, joka saa sydämen läpättämään.

Eräänä päivänä Celestine päättää auttaa yksinäistä vanhusta ja tekee omasta mielestään oikein. Hän kuitenkin rikkoo maan ylimmän päättävän elimen, Killan, sääntöjä ja joutuu kärsimään seurauksista.

Celestine voi joutua vankilaan ja tulla merkityksi. Hänet voidaan leimata vialliseksi – yhteiskunnassa, jossa on vain kahdenlaisia ihmisiä, Täydellisiä ja Viallisia.

Viallinen on samastuttava ja rohkaiseva Young Adult -romaani valinnoista ja vallankäytöstä sekä oikeasta ja väärästä. Se sijoittuu maailmaan, jossa täydellisyys on ylemmyyttä ja virheistä rangaistaan. Ja jossa eräs nuori nainen uskaltaa ottaa kantaa, vaikka se voi viedä häneltä kaiken.

”Koukuttaa välittömästi, nopeatempoinen napakymppi.” – Heat

Muokannut Darkki (19.10.2018)

Toisaalla (Jäljellä/Toisaalla, #2)Tarkoitettu (Tarkoitettu-trilogia, #1)Halki ikiyön (Paljaan taivaan alla, #2)Kapinallinen (Outolintu-trilogia, #2)Ihon alaiset

Nella avatar
4.5

Kirja on hämmästyttävän hyvä ja yllätyin positiivisesti sen taidokkuudesta. Koko tarina on erittäin mielenkiintoinen ja erikoinen, mutta samalla ajankohtainen. Idea siitä, että ihmisiä syrjitään ja alennetaan moraalisten päätösten takia on kiehtova ja samalla erittäin ärsyttävä.

Aluksi juoni tuntuu hieman tylsältä ja hitaalta, mutta pian kun siitä on saanut kiinni niin tarina tuntuu etenevän kovaa vauhtia. Itse pidin kirjan omaperäisyydestä, jonka maailma ... (lisää)