Nevermoor: Morriganin koetukset (Nevermoor, #1)

Nevermoor: Morriganin koetukset

Jessica Townsend
Julkaistu: maaliskuu 23, 2018 (Otava)
Alkuperäinen nimi: Nevermoor: The Trials of Morrigan Crow

Alkuteos ilmestynyt 2017. Suomentanut Jaana Kapari-Jatta. Kuvitus: Beatriz Castro. Kansi: Sami Saramäki. Sidottu.

LUE TARINA, JONKA KALTAISTA EI OLE.
ASTU MAAILMAAN, JONKA KALTAISTA EI OLE.

Morrigan Korppi on kirottu.

Koska hän on syntynyt ehtoona, ajan viimeisenä päivänä, häntä syytetään kaikista onnettomuuksista, sattuivat ne kenelle tahansa. Mutta mikä pahinta, hänen on määrä kuolla yhdentenätoista syntymäpäivänään.

Kun Morrigan odottaa kohtaloaan, merkillinen mies nimeltä Jupiter Pohjoinen astuu hänen elämäänsä ratsastaen jättimäisellä mekaanisella hämähäkillä. Mustien savupetojen ja varjo-olentojen jahdatessa heitä Jupiter kiidättää Morriganin turvaan taianomaiseen kaupunkiin nimeltä Nevermoor.

Jupiter on valinnut Morriganin Nevermoorin Meineikkaan Seuran kokelaaksi. Saadakseen paikan Morriganin on kilpailtava neljässä huippuvaikeassa koetuksessa. Kaikilla ehdokkailla on jokin erityiskyky, mutta Morrigan ei itsestään sellaista löydä. Hänen on keksittävä keino suoriutua koetuksista – tai hänen pitää jättää Nevermoor.

Kirjasta sanottua:

”Seikkailunhaluinen, taikaa pursuava tarina täynnä urheutta, itseluottamusta ja toivoa.” – Publishers Weekly

”Lukijat loikkaavat vangitsevaan maailmaan, joka on ääriään myöten täynnä nokkelia hahmoja ja unohtumattomia seikkailuja. Täydellinen Harry Potterin ja Percy Jacksonin faneille.” – School Library Connection

”Tämä kirja ansaitsee kaiken hehkutuksen ja huomion: voimallisella, elokuvallisella kerronnalla ja vinolla huumorilla Townsend loihtii upean maailman ja omaperäisen, raikkaan fantasiakirjan.” – The Bookseller

”Townsend tietää miten saa lukijan koukuttumaan. Tämä kirja luo sarjalle puitteet yhdistellen kekseliästä fantasiaa, henkeäsalpaava seikkailua ja salaperäisiä mysteereitä houkuttelevaksi kokonaisuudeksi.” – Booklist

”Tämä tarina on täynnä ihmeitä ja taikaa ja naurua.” – The Denver Post

”Hauska ja riemastuttava esikoisromaani on selvästikin saanut vaikutteita Harry Potterista, ja on samalla tavoin nautinnollinen lukea.” – The Sunday Times

”Lukija, niin kuin Morrigan itsekin, tuntee olonsa kotoisaksi eläväisessä tarinassa, jossa taikuus ja itseluottamus kulkevat käsi kädessä. Erinomainen ja mielenkiintoinen kirja.” – School Library Journal

”Täydellinen yhdistelmä mysteeriä, taikaa, rakastettavaa sankaria ja vetävää juonta.” – iBook review

”Tarkkaa, kekseliästä sanankäyttöä, vahva sankarityttö, sykähdyttäviä salaisuuksia – suurenmoisen mukaansatempaava lukukokemus.” – The Guardian

”Townsendin taianomaista debyyttiä ympäröi innostuksen hyöky: elokuvasopimus, useita erikielisiä käännöksiä ja runsaasti vertauksia Harry Potteriin. Onneksi tämä erinomaisen viihdyttävä seikkailu todella on sen kaiken arvoinen. Poikavelhon fanit löytävät kirjasta paljon rakastettavaa, mutta Nevermoorilla on aivan omanlaistaan vahvaa viehätysvoimaa.” – The Observer

muokattu 23.03.2018

Kirjasarja: Nevermoor
Nevermoor - Mielipide Morriganin äidistä
Isabel West Allen 1 tunti sitten
Aloita uusi keskustelu tästä kirjasta | Näytä kaikki keskustelut

Jään valtakunta (Noitien taistelu, #2)Piraijakuiskaaja (Faunoidit, #2)Auringonlasku (Soturikissat: Uusi profetia, #6)Piinattu (Yön talo, #4)Punainen kuningatar (Hopea, #1)

Isabel West Allen avatar
Kirjoittanut

Tämä kirja oli todellakin yksi parhaista mitä olen lukenut. Kirja siis keskittyy Morrigan Crowhin taisi olla suomeksi Korppi (Luin kirjan englanniksi) joka siis on kirottu. Hänet viedään Nevermooriin Jupiter Pohjoisen avulla. Morriganin pitää selvitä koetuksista että pääsee meineikkaaseen seuraan. Kirja oli mielestäni todella viihdyttävä ja hauska. Tutustuin siihen juuri jonkun kirja arvostelun kautta. Päähenkilö Morrigan on kaikin puolin rakastettava. Hän on itsevarma ja ... (lisää)

Isabel West Allen avatar

Nicoon avatar
2.5

Tykkäsin kirjasta ja se sai odottamaan seuraavaa osaa!

Mielestäni kirjalla ei oikein ollut mitään tekemistä Harry Potterin kanssa (fantasiaa lukuunottamatta), eikä päässyt loistamaan Potteriin verrattuna. Maailmat vaikuttivat mielenkiintoisilta, joten toivottavasti seuraavassa osassa on enemmän maailman rakennusta (world building) ja kuvailua. Kirja jäi myös hieman köykäiseksi nopean etenemisensä ja vajavaisen hahmoihin tutustumisen takia. Tarinan kulkukin oli varsin ... (lisää)

Anqi avatar
Kirjoittanut

Kiva fantasiatarina, joka oli usein kuitenkin melko ennalta arvattava. Kirjaa on verrattu paljon Harry Pottereihin ja samankaltaisuuksia olikin paljon, mutta Nevermoor ei ainakaan vielä yllä samalle tasolle. Ehkäpä sarjan seuraavat osat tulevat olemaan parempia.

Iivari
Uusin jäsen: Topi Kopakkala