Kupla

Siri Pettersen
maaginen realismi, jännitys, nuoret
Kupla - Siri Pettersen7.16

Alkuteos ilmestynyt 2017. Suomentanut Eeva-Liisa Nyqvist. Kansi ja ulkoasu: Siri Pettersen. Sidottu.

Korpinkehät-kirjailijan uusi kirja!

Kine on orja.

Hänen on pakko herätä joka aamu, pakko mennä kouluun ja pakko päntätä kaikkea turhaa. Hänen on pakko kestää pilkkanimeä Kupla, pakko juoda kevytmaitoa täysmaidon sijasta ja pakko laulaa maailman noloimmassa joulukuorossa. Hän on toisten keksimien tyhmien sääntöjen armoilla, tyhmässä kaupungissa, tyhmässä maailmassa.

Kaikkien aikojen kamalimman koulupäivän jälkeen hän löytää hautausmaalta salaperäisen lasipallon, jonka sisällä on riepunukke. Pallosta kasvaa valtava kupla, johon voi mennä sisään. Siinä on Kinen kaipaama avain vapauteen. Kupla osaa lentääkin! Lopultakin Kine pääsee eroon kaikesta! Hän saa haistattaa kaikille pitkät ja olla ihan rauhassa. Vain hän ja omituinen riepunukke. Ikuisesti…

Kupla on maagista realismia kaikille, jotka ovat ikävuosiltaan kymmenen ja sadan välillä. Se on hillittömän hauska ja haudanvakava jännityskirja Tim Burtonin lumoavassa hengessä.

Norjalainen Siri Pettersen on aiemmin kirjoittanut Korpinkehät-trilogian, joka on valloittanut fantasianlukijat ympäri maailman. Kirjoittamisen ohella hän työskentelee graafisena suunnittelijana – hän on suunnitellut itse kaikkien kirjojensa kannet.

Keskustelua: Siri Pettersen :: viestejä 20 kpl

KAMPANJA: BookBeatissä ja Nexstoryssä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Julkaistu: maaliskuu 6, 2018
Kustantaja: Jalava
Tyylit: maaginen realismi, jännitys, nuoret
Alkuperäinen nimi: Bobla
Arvosanalla: 7.16/10