Täydellinen (Viallinen, #2)

Täydellinen

Cecelia Ahern
Julkaistu: heinäkuu 13, 2018 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi: Perfect
Tyylit: scifidystopia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2017. Suomentanut Sirpa Parviainen. Kansi: Liz Dresner. Sidottu, kansipaperi.

Celestine North on Viallinen.

Hän on elänyt kuin aave siitä lähtien kun tuomari Crevan julisti hänet kansakunnan suurimmaksi uhaksi. Celestine luottaa järkähtämättä vain Carrickiin, toiseen Vialliseen, ja yhdessä he ovat painuneet maan alle.

Celestinellä on hallussaan tietoa, joka voi romahduttaa koko valtajärjestelmän. Sen huipulla on niitä, jotka ovat valmiita melkoisiin tekoihin, jotta salaisuus ei tule yleiseen tietoisuuteen. Lopulta Celestine ajetaan nurkkaan ja tuomari Crevan saa yliotteen. Celestinen täytyy tehdä päätös: pelastaako vain itsensä vai kaikki Vialliset.

Täydellinen päättää Viallisessa alkaneen huikean YA-tarinan, jossa liikuttavana voimana ovat oikeat ja väärät teot.

(muokattu 14.07.2018)

Ihon alaisetPaljaan taivaan alla (Paljaan taivaan alla, #1)Outolintu (Outolintu-trilogia, #1)Konejumalat (Routasisarukset, #3)Perillä (Tarkoitettu-trilogia, #3)

Salde avatar

Hauskaa miten edelliselle kirjalle onkin vain yksi jatko-osa, eikä kyseessä ole trilogia! Tämä kirja oli mielestäni vielä poliittisempi kuin edellinen. Päähenkilö alkaa aivan toden teolla ajaa yhteiskunnallista muutosta, koska kokee nykyisen järjestelmän olevan viallinen. Ajoittain hänen sisäiset pohdintansa ärsyttivät minua, aivan kuten edellisessäkin osassa, mutta pääosin aivan hyvä kirja. Kirjoitustyyli miellytti, joten luin molemmat osat nopeasti ja ahmimalla.

Nella avatar
4.5

Aivan ihana kirja. Suorastaan täydellinen jatko-osa Vialliselle. Molemmat teokset ovat hämmästyttävän hyviä ja tätäkin oli kyllä ilo lukea.

Celestine on kasvanut hurjasti kirjojen aikana ja hän on ehdottoman rohkea, itsepäinen sekä lahjakas. Celestine on erittäin älykäs ja monesti kirjassa vain se pelastaa hänet pahimmalta. Kaikki kirjan henkilöt ovat mahtavia ja niiden kirjo on laaja. Carrick on yksi lemppareistani, samoin Celestine.

Koko juoni on ... (lisää)

Tikkerperi avatar
4.5

Tämä oli jotenkin sopiva tähän maailman tapahtumien kohtaan. Koukuttava, kuten ensimmäinenkin. Suosittelen.

FreakyMike
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson