Barbara ja muita hurrikaaneja

Barbara ja muita hurrikaaneja

Maija Sirkjärvi
Julkaistu: helmikuu 8, 2018 (Teos)

Tyylit: kauhu, mainstream, novellikokoelma
Avainsanat: kotimainen

Ulkoasu: Marika Maijala. Sidottu.

Morsiusliikkeen sovituskopissa käydään erikoinen dialogi, naapurit äityvät väkivaltaisiksi, huonosti käyttäytyvä lapsi viedään hoitoon manaajalle ja siskonsa kanssa asuva mies alkaa purkaa aggressioitaan toden teolla.

Hurrikaanien lailla novellien henkilöt ajautuvat jollakin tapaa häiritsemään joko omaa tai toisten elämää, eikä siinä oikein hyvin käy kenellekään.

Esikoisnovellikokoelma liikkuu kauhun ja kumman maastoissa. Sen taidokkaat ja ihmeellisen hauskat novellit jättävät oudon olon ja halun lukea uudelleen: mitä minä juuri luin, miten ihmeessä tarina vei tähän?

Sirkjärvi on hurja kirjoittaja. Hän yhdistelee mennen tullen kauhuklassikoita, populaarikulttuuria ja tarkkaa realistista ja surrealistista kuvastoa. Barbara ja muita hurrikaaneja on kuristavista tunnelmistaan huolimatta kevyttä luettavaa, niin liukkaasti Sirkjärvi antaa äänen absurdeille ja vinoille päähenkilöilleen.

Muokannut Jussi (09.02.2018)

SydäntorniSuuri jano: Merinovelleja 1930–1970-luvuilta (M-novellit, #11)Aamun kirkastusSiihen mihin tonttu astuuAvoin ikkuna ja muita tarinoita
Darkki
Uusin jäsen: Heidi