Alkuteos ilmestynyt 2018. Suomentanut Jussi Korhonen. Kansi: Sanna-Reeta Meilahti. Sidottu.

HUIKEAN FANTASIASARJAN PÄÄTÖSOSA!

Victoria Aveyardin mykistävän hienon fantasiasarjan päätösosassa Maren on hyväksyttävä kohtalonsa ja otettava kaikki irti voimistaan, sillä kaikkia koetellaan, mutta kaikki eivät selviä hengissä.

Mare murtui, kun Cal petti hänen luottamuksensa. Nyt hän on päättänyt suojella itseään ja kaltaisiaan uusverisiä tuhoamalla lopullisesti Nortan hopeisen kuningaskunnan. Ja aivan ensimmäiseksi hän on päättänyt tuhota julman kuninkaan, Mavenin.

Sodassa liittolaiset ovat kuitenkin välttämättömiä. Ennen kuin punaisten kapinalla voi olla menestymisen mahdollisuuksia Maren on liittouduttava sen veljen kanssa, joka mursi hänen sydämensä voidakseen tuhota veljen, joka melkein tuhosi hänet. Calin hopeiset liittolaiset ja Maren purppurakaarti ovat vaikuttava sotajoukko.

Mavenin pakkomielle saada Mare taas omakseen on kuitenkin niin voimakas, että hän on valmis tuhoamaan kaiken saadakseen tahtonsa läpi. Sota tekee tuloaan ja kaikki, jonka puolesta Mare on taistellut, on vaarassa. Riittääkö voitto kaatamaan hopeisten kuningaskunnat vai vaikeneeko salamatyttö lopullisesti?

Oma arvosanani kirjalle

Tietoja päivitetty 09.10.2018

Book_lover avatar
Kirjoittanut Book_lover 10.11.2020
8/10

Todella hyvä sarjan lopetus. Se oli hyvin jännittävä alusta loppuun. Kirjan lopetus oli kylläkin karvas ja pettymys.

_kirjakeiju_ avatar
Kirjoittanut _kirjakeiju_ 14.05.2020
6/10

Tässäpä tiiliskivimäinen toimintapläjäys! En ole oikein perustanut tästä sarjasta. Jostain syystä tämä kirja imaisi minut kuitenkin mukaansa 300 sivun jälkeen ja suorastaan ahmin kirjan lopun. En tiedä oliko syynä kirjan ja sarjan parantuminen loppua kohti, vai olinko vain innoissani sen loppumisesta. Joka tapauksessa tämä kirja oli mukavampaa luettavaa kuin aiemmat osat.

HourglassEyes avatar
Kirjoittanut HourglassEyes 04.04.2019
3/10

Pettymys. Kaiken sotimisen, taistelujen ja juonittelujen jälkeen kirja jätti aivan liian paljon avoimia kysymyksiä, eikä oikeastaan saattanut mitään merkittäviä juonikuvioita kunnolliseen loppuun.

Kathy avatar
Kirjoittanut Kathy 16.12.2018
1/10

Sodan myrsky oli pettymys aina nimestään alkaen. Kirjalla ei tuntunut olevan juonta laisinkaan ja hahmot harhailivat edestakaisin ilman mitään selkeää tarkoitusta. Myös suurin osa hahmoista osoittautui merkityksettömiksi, esimerkiksi Kilornia on raahattu mukanan koko kirjasarjan ajan, vaikka hänestä ei lopultakaan ollut kenellekään mitään iloa. Kirjailjan ratkaisusta ottaa useita näkökulmia ei ollut lukukokemuksen kannalta mitään iloa. Se, että meille näytetään Mavenin ... (lisää)

Keskiyön kyyhkynen avatar
Kirjoittanut Keskiyön kyyhkynen 02.12.2018
8/10

Odotin innokkaasti saavani Sodan myrskyt käsiini ja odotus palkittiin. Victoria Aveyard oli täyttänyt sivut juonenkäänteillä ja mukaansa tempaavalla kerronnalla. Tutut hahmot värittivät tarinaa ja Maven, sekä Cal sekoittivat Maren toimintaaa. Toisin kuin muut sarjan kirjat, Sodan myrskyt jätti minuun paljon hämmennystä. Jotkin asiat tuntuivat menevän täysin väärin, ja olisin kaivannut näihin kohtiin erilaisen lopputuloksen. Mielestäni kirjan loppu jäi liian auki, eikä se ... (lisää)

jp avatar
Kirjoittanut jp 21.10.2018
9/10
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Nella avatar
Kirjoittanut Nella 15.10.2018
9/10

Odotin tätä kirjaa yli kymmenen kuukautta, joten odotukseni olivat selvästi erittäin korkeat. En halunnut laskea kirjaa käsistäni kertaakaan, mutta toisaalta pelkäsin myös lukevani teoksen loppuun liian nopeasti. Ja tässä sitä nyt ollaan. Viisi päivää myöhemmin ja kirja-arvostelun parissa. Huoh.

Victoria Aveyardin Sodan myrskyt ansaitsee mielestäni kaikki viisi tähteä, mutta minun on pakko ottaa tuo puolikas tähti pois kirjan lopetuksen vuoksi. ... (lisää)