Sodan myrskyt (Hopea, #4)

Sodan myrskyt

Victoria Aveyard
Julkaistu: lokakuu 3, 2018 (Aula & Co)
Alkuperäinen nimi: War Storm
Tyylit: fantasia, dystopia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2018. Suomentanut Jussi Korhonen. Kansi: Sanna-Reeta Meilahti. Sidottu.

HUIKEAN FANTASIASARJAN PÄÄTÖSOSA!

Victoria Aveyardin mykistävän hienon fantasiasarjan päätösosassa Maren on hyväksyttävä kohtalonsa ja otettava kaikki irti voimistaan, sillä kaikkia koetellaan, mutta kaikki eivät selviä hengissä.

Mare murtui, kun Cal petti hänen luottamuksensa. Nyt hän on päättänyt suojella itseään ja kaltaisiaan uusverisiä tuhoamalla lopullisesti Nortan hopeisen kuningaskunnan. Ja aivan ensimmäiseksi hän on päättänyt tuhota julman kuninkaan, Mavenin.

Sodassa liittolaiset ovat kuitenkin välttämättömiä. Ennen kuin punaisten kapinalla voi olla menestymisen mahdollisuuksia Maren on liittouduttava sen veljen kanssa, joka mursi hänen sydämensä voidakseen tuhota veljen, joka melkein tuhosi hänet. Calin hopeiset liittolaiset ja Maren purppurakaarti ovat vaikuttava sotajoukko.

Mavenin pakkomielle saada Mare taas omakseen on kuitenkin niin voimakas, että hän on valmis tuhoamaan kaiken saadakseen tahtonsa läpi. Sota tekee tuloaan ja kaikki, jonka puolesta Mare on taistellut, on vaarassa. Riittääkö voitto kaatamaan hopeisten kuningaskunnat vai vaikeneeko salamatyttö lopullisesti?

Muokannut Jussi (09.10.2018)

Kuninkaan kahleet (Hopea, #3)Pimeä sydän (Mystic City, #2)Punainen kuningatar (Hopea, #1)Lasinen miekka (Hopea, #2)Salatun voiman kaupunki (Mystic City, #1)

Kathy avatar
0.5

Sodan myrsky oli pettymys aina nimestään alkaen. Kirjalla ei tuntunut olevan juonta laisinkaan ja hahmot harhailivat edestakaisin ilman mitään selkeää tarkoitusta. Myös suurin osa hahmoista osoittautui merkityksettömiksi, esimerkiksi Kilornia on raahattu mukanan koko kirjasarjan ajan, vaikka hänestä ei lopultakaan ollut kenellekään mitään iloa. Kirjailjan ratkaisusta ottaa useita näkökulmia ei ollut lukukokemuksen kannalta mitään iloa. Se, että meille näytetään Mavenin ... (lisää)

Keskiyön kyyhkynen avatar

Odotin innokkaasti saavani Sodan myrskyt käsiini ja odotus palkittiin. Victoria Aveyard oli täyttänyt sivut juonenkäänteillä ja mukaansa tempaavalla kerronnalla. Tutut hahmot värittivät tarinaa ja Maven, sekä Cal sekoittivat Maren toimintaaa. Toisin kuin muut sarjan kirjat, Sodan myrskyt jätti minuun paljon hämmennystä. Jotkin asiat tuntuivat menevän täysin väärin, ja olisin kaivannut näihin kohtiin erilaisen lopputuloksen. Mielestäni kirjan loppu jäi liian auki, eikä se ... (lisää)

jp avatar
4.5
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Nella avatar
4.5

Odotin tätä kirjaa yli kymmenen kuukautta, joten odotukseni olivat selvästi erittäin korkeat. En halunnut laskea kirjaa käsistäni kertaakaan, mutta toisaalta pelkäsin myös lukevani teoksen loppuun liian nopeasti. Ja tässä sitä nyt ollaan. Viisi päivää myöhemmin ja kirja-arvostelun parissa. Huoh.

Victoria Aveyardin Sodan myrskyt ansaitsee mielestäni kaikki viisi tähteä, mutta minun on pakko ottaa tuo puolikas tähti pois kirjan lopetuksen vuoksi. ... (lisää)