Lupaus - Emma Puikkonen

Kannen suunnittelija: Emmi Kyytsönen. Sidottu, kansipaperi.

Mitkä lupaukset voimme pitää?

Väkevästi ja kauniisti kirjoitettu romaani äidin rakkaudesta, muuttuvasta pohjolasta ja ihmisistä, joita pelko ja rohkeus yhdistävät.

"Vaikka sinä olisit palavassa talossa tai uppoavassa laivassa, minä tulen ja pelastan sinut."

Kun Rinna on lapsi, isä antaa hänelle lupauksen. Lupauksen tulevaisuudesta Rinna haluaisi antaa myös omalle tyttärelleen Seelalle. Ilmastonmuutoksen todellisuuteen heräävässä maailmassa Rinna ei kuitenkaan ole varma siitä, mitä hänen olisi tehtävä, jotta voisi pitää sanansa. Hän myllertää lapsuudenkotinsa pihamaan rakennuttaakseen tilalle suojan, minne voi piiloutua. Samaan aikaan Robert-veli kulkee Grönlannissa tutkijoiden matkassa kuvaamassa sulavia jäätiköitä, joiden alla vesi solisee uhkaavasti. Eräänä päivänä Robert lähtee rakastettunsa Neevin kanssa retkelle, jolta kumpikaan ei palaa.

"Kirjailija punoo näkemyksellisesti aikalaiskysymyksiä hahmojensa yksityisiin todellisuuksiin, tulevaisuutta unohtamatta, ja on ilman muuta tärkeimpiä nyky­prosaistejamme." – Helsingin Sanomat

"Koskettava ja tärkeä romaani ajasta, jossa elämme, ja ajasta, joka on tulossa." – Me Naiset

Kampanja: 30 päivän ilmainen Nextoryn kokeilujakso koodilla 🠊 risingshadow (lisätietoa)

Julkaistu: helmikuu 13, 2019
Kustantaja: WSOY