Auringon pimeä puoli

Auringon pimeä puoli

Marisha Rasi-Koskinen
Julkaistu: tammikuu 14, 2019 (WSOY)
Tyylit: fantasia, nuoret, mysteeri
Avainsanat: finlandia-palkinto, kotimainen, tieteisfantasia

Kannen suunnittelija: Sanna-Reeta Meilahti. Sidottu, kansipaperi.

Lasten ja nuorten Finlandia-palkinto 2019.

Suljen silmäni, jotta näkisin sinut vielä.

Yllätystentäyteinen mysteeriromaani nuoren naisen matkasta omaan historiaansa. Fantasiaa ja scifielementtejä sekoitteleva jännityskertomus eristetystä kaivoskaupungista pitää lukijan otteessaan viimeiselle sivulle saakka.

Emilia asuu Kaivoksen kaupungin suljetussa yhteisössä isoisän kanssa. Pihan perällä oleva kesähuone on ollut lukittuna kuusitoista vuotta, siitä päivästä lähtien, kun Emilia syntyi ja hänen äitinsä kuoli. Kun Emilia rikkoo lukon, hän löytää mökistä valokuvantarkan vanhan piirroksen – ja kuvassa on hän itse. Emilia tempaistaan pyörteeseen, joka vie hänet kaivoksen kammottavien salaisuuksien äärelle ja omaan menneisyyteensä. Hänen elämänsä vaihtuu toiseksi, kun hän sukeltaa kaivoksen mustaan veteen.

Auringon pimeä puoli on ajan ja muistojen mysteeri, joka leikittelee suhteellisuusteorian arvoituksilla. Samaan aikaan se on huikea seikkailu ja jännitystarina.

muokattu 27.11.2019

Ruska (Kuura-trilogia, #3)Lasipalatsi (Throne of Glass, #1)Demonivankilan avaimet (Myyttihovi, #5)Artemis Fowl (Artemis Fowl, #1)Taivaan tuli (Etsijät, #5)
Uusin jäsen: Heini N.