Maailman viimeiset tyypit

Max Brallier, Douglas Holgate
Julkaistaan: helmikuu 4, 2019 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: The Last Kids on Earth
Tyylit: kauhu, lapset, seikkailu
Avainsanat: huumori, tv-sarja, zombit

Alkuteos ilmestynyt 2015. Kuvittanut Douglas Holgate. Suomentanut Ulla Selkälä. Sidottu.

Neropatti kohtaa Walking Deadin!

Railakas, uuden sarjan aloittava runsaasti kuvitettu romaani täynnä nerokkaita vekottimia, zombeja ja jättimäisiä hirviöitä.

Siitä asti kun hirviökatastrofi tuhosi maailman sellaisena kuin me sen tunnemme, 13-vuotias Jack on asunut puumajassaan suojanaan katapultteja ja vallihauta, seuranaan videopelit ja ravintonaan loputon varasto Oreo-keksejä ja Mountain Dew'ta.

Kun taistelu zombeja, siipirähkiä ja köynnösryönejä vastaan käy yksinäiseksi, Jack yhdistää voimansa nörtti-Quintin ja ääliö-Dirkin kanssa. Jack on päättänyt pelastaa ihastuksensa Junen ja maailman – ja olla olematta enää koskaan mikään keskivertokaveri! Pystyykö hän siihen?

Last Kids on Earth -kirjasarja on ollut huima menestys, ja niitä on myyty maailmanlaajuisesti jo yli miljoona kappaletta. Kirjoihin perustuva Netflix-sarja lanseerataan syksyllä 2019.

Muokannut Jussi (23.09.2018)

Vertailevaa anatomiaaHyvää yötä, zombit (Kauhukartano, #8)Kuoleman kiviVedenalaisten saartama maa ynnä muita kertomuksiaVeren kirjat 1