Children of Blood and Bone (työnimi)

Tomi Adeyemi
Julkaistaan: 2019 (Otava)
Alkuperäinen nimi: Children of Blood and Bone
Tyylit: fantasiakorkea fantasia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2018. Suomentanut Outi Järvinen.

He tappoivat äitini.
He veivät taikamme.
He yrittivät haudata meidät.
Nyt me nousemme.

Children of Blood and Bone maalaa lukijan eteen hehkuvan, loputtoman kiehtovan, raa’an ja arvaamattoman fantasiamaailman mustine jumaluuksineen, savanneineen, viidakkoineen ja linnoitettuine kaupunkeineen. Eri jumaluuksilta ja luonnonvoimista kumpuava magia on ennen ollut eri heimoja yhdistävä voima, mutta nyt kaksi sisarusparia elää maailmassa, joka on jyrkän kahtiajakautunut. Magia on kielletty, sitä hallinneet heimot alistettu ja orjuutettu.

”YA-kirjallisuuden laajassa ja hienossa tarjonnassa Children of Blood and Bone on poikkeuksellisen loistava. Luin sen ahmien yhdeltä istumalta, eikä YA-genre ole mielessäni ollut sen jälkeen entisensä. Heti luettuani ensimmäiset kappaleet kirjasta tiesin että tässä meillä on se mitä olemme etsineet: jotain todella erityistä, jotain uraauurtavan hienoa, jotain joka meidän on ehdottomasti saatava. Olen hyvin onnellinen että saamme julkaista tämän suomeksi.” – Otavan lasten- ja nuortenkirjapäällikkö Kaisu-Maria Toiskallio

”Adeyemin tuhoava debyytti on brutaali, kaunis taru vallankumouksesta, uskosta ja epäonnisesta rakkaudesta.” – Publisher’s Weekly

”Ovelan poliittinen ja hämmästyttävän mielikuvituksellinen, tässä on ilmiö kasvamassa, kirjaimellisesti.” – Entertainment Weekly

(muokattu 26.09.2018)

Savuvarkaat (Savuvarkaat, #1)Vuorileijonan varjoMatkalaiset (Syysmaa, #6)Zarazethin avaimetTulisydän
Darkki, Desdenova
Uusin jäsen: Minna Torvinen