Eräs maailmankaikkeuksien ylipresidentti Richard 3. William ja hänen yrityksensä löytää elämäntarkoitus alati kasvavassa joukossa universumeja

Jaro Karkinen
Julkaistu: tammikuu 12, 2019 (Varjo Kustannus)
Tyylit: scifi, seikkailu
Avainsanat: kotimainen, satiiri

Kannet: Mirva Karkinen. Nidottu.

”Tau… vih… mum…”

”Mitä mumiset? Puhuisit selvemmin!”

Taukohuoneesta tulvii vihaisia sopuleita!

Yhdessä mittaamattomassa maailmankaikkeudessa olisi monelle kylliksi, mutta poloinen ylipresidentti Richard 3492-6A William on saanut niitä paimennettavakseen kokonaiset ääretön ääretöntä kappaletta. Kun sitten eräänä kohtalokkaana päivänä kookoksenkeltainen blues sysää hänet etsimään elämän tarkoitusta, huomaa hän nopeasti kietoutuneensa todellisuuksien mutkien sekalaiseen sykkyrään. Sitä avatessaan hän saa moninaisista elämänmuodoista niin ystäviä kuin vihollisiakin – hän itse niistä kumpaistenkin joukossa.

Jaro Karkisen scifi-ilottelu herkuttelee universumin ihmeillä ja seilaa avaruuslaivalla tietymättömien mahdottomuuksien merelle. Kosminen seikkailu tarjoilee kelpo kattauksen hämmästyttäviä ja kummastuttavia makupaloja kaikilta kaikkeuden kulmilta.

”Curspax, jos hukkaatte minut, ette selviä siitä tavanomaisella kurinpitomenettelyllä. Kuulemiin.” – ylipresidentti Richard 3. William hetkeä ennen kuin hänet hukattiin

(muokattu 12.01.2019)

Ristiretki farkuissaKirjoitus kuun valossa (Zone 5, #1)Päämääränä kuu (Tintin seikkailut, #16)Missä on Paititin maa?Lascaux'n luolat (Otavan nuortenkirjoja, #4)
Darkki, Desdenova
Uusin jäsen: Minna Torvinen