Kohtalot (Viillot, #2)

Kohtalot

Veronica Roth
Julkaistu: kesäkuu 5, 2019 (Otava)
Alkuperäinen nimi: The Fates Divide
Tyylit: scifiavaruusooppera, fantasia, nuoret
Avainsanat: tieteisfantasia

Alkuteos ilmestynyt 2018. Suomentanut Outi Järvinen. Sidottu.

Kohtalo toi heidät yhteen. Nyt se uhkaa erottaa heidät. Viillot-trillerin odotettu jatko-osa.

Galaksissa, jota hallitsee salaperäinen pyörre, Cyra ja Akos ovat kohtalonkantajia. Akos uhmaa omaansa rakastumalla Cyraan, jonka perheen puolesta hänen on määrä kuolla. Nyt sodan uhka tuo kuoleman lähemmäksi kuin koskaan.

Akos ja Cyra yhdistävät voimansa estääkseen julman verenvuodatuksen – hinnalla millä hyvänsä. Kohtalo ohjaa heidän elämäänsä kuitenkin tavalla, jota kumpikaan ei osaa odottaa.

(muokattu 05.06.2019)

Fullmetal AlchemistSalatun voiman kaupunki (Mystic City, #1)NokkosvallankumousViillot (Viillot, #1)Pimeä sydän (Mystic City, #2)

Nella avatar
4.5

Kohtalot on todella hyvä jatko-osa Viillot-kirjalle. Siitä on jo niin kauan kun luin ensimmäisen osan, etten oikein osaa sanoa kumpi on parempi. Tämä oli silti todella ihana lukukokemus ja etenkin kirjan loppu yllätti positiivisesti.

Tarina etenee sujuvasti enkä itse ainakaan kokenut hetkeäkään tylsyyttä tämän teoksen parissa. Kaikki hahmot ovat mukavan realistisia ja kaukana täydellisestä - joka tekeekin heistä vain samaistuttavampia. En oikein ... (lisää)

Jussi, LordStenhammar
Uusin jäsen: Elina