Tinasotamiehet (Taikuri ja taskuvaras -trilogia #3) - Anniina Mikama 8.70   20

Kannen suunnittelija: Sami Saramäki. Sidottu.

Maaginen seikkailu viktoriaanisessa Lontoossa

Suitsutetun Taikuri ja taskuvaras -trilogian päätösosassa taikuri Tom ja hänen rakastettunsa Mina kohtaavat vaarallisimman vihollisensa kaukaa toisesta ajasta.

Tomin ja Minan nimet näyttävät hyvältä yhteisen taikashow’n mainosjulisteessa. Kulissien takana Mina pohtii voiko hän rakastaa Tomia, vai ovatko he tuomittuja olemaan toisilleen vain hyviä ystäviä? Matka Lontooseen tarjoaa seikkailuja suuren maailman tyyliin. Tom tutkii arvoitusta, joka kytkeytyy hänen omaan menneisyyteensä. Hän tulee tietämättään käynnistäneeksi tapahtumaketjun, jonka seurauksena vanha vihollinen pääsee hänen jäljilleen.

Mina ja Tom yhdistävät vielä kerran voimansa taistelussa, apunaan uskollinen Tinasotamies, Tomin mekaaninen kaksoisolento.

Omassa kirjahyllyssäni

Kirja julkaistu maaliskuu 23, 2020 (WSOY)
Tietoja muokattu maaliskuu 23, 2020

Taikuri ja taskuvaras -trilogia

Sarja sisältää 3 pääteosta ja yhteensä teoksia 3 kpl.

Taikuri ja taskuvaras (Taikuri ja taskuvaras -trilogia #1) 8.02   38

Arvosanat 415
Kirja-arviot 344
toukokuu 6, 2020
8 / 10

Hyvä lopetus trilogialle. Juoni oli monipuolinen ja tarjosi aina vain uutta ihmeteltävää. Tarina sisälsi hauskoja jippoja, joista pystyi päättelemään tulevaa ja mennyttä. Tykkäsin siitä, miten tässä kirjassa viimein otettiin edes jotenkin kantaa aikamatkustuksen vaaroista tulevaisuuden todellisuudelle. Tämän asian sivuttaminen on hieman häirinnyt minua aiemmissa osissa.

kyty
Arvosanat 32
Kirja-arviot 7
Viestit 1005
kesäkuu 4, 2020
10 / 10

Hyvä loppu trilogialle, tykkäsin kovasti vaikka en lanu-kirjojejn kohderyhmään enää kuulukaan. Loppu oli osittain ehkä hieman ennalta-arvattava, mutta joiltain osin taas ei. Haistan mahdollisuuden spin off-jatko-osaan.

Vampire83
Arvosanat 303
Kirja-arviot 6
toukokuu 5, 2020
8 / 10

Pidin sarjasta todella paljon vaikka vanhempi lukija olenkin. Jännällä tavalla yllättävä ja positiivinen luku kokemus.

Päivi
Arvosanat 32
Kirja-arviot 9
maaliskuu 4, 2021
10 / 10

Koko sarja oli kutkuttava ja siinä sai kuulla hieman historiaakin lopussa.    En yhtään ihmettelis vaikka kirjailia tai joku kirjoittais  jatkoa tai jotain saman tyylistä.

Kuitenkin  hyvä seikailu ja tämän hetkinen päätös erittäin hyvä.

Pusheen
Pusheen