Tinasotamiehet (Taikuri ja taskuvaras -trilogia, #3)

Tinasotamiehet

Anniina Mikama
Julkaistu: maaliskuu 23, 2020 (WSOY)
Tyylit: fantasia, historia, nuoret
Avainsanat: 1800-luku, kotimainen

Kannen suunnittelija: Sami Saramäki. Sidottu.

Maaginen seikkailu viktoriaanisessa Lontoossa

Suitsutetun Taikuri ja taskuvaras -trilogian päätösosassa taikuri Tom ja hänen rakastettunsa Mina kohtaavat vaarallisimman vihollisensa kaukaa toisesta ajasta.

Tomin ja Minan nimet näyttävät hyvältä yhteisen taikashow’n mainosjulisteessa. Kulissien takana Mina pohtii voiko hän rakastaa Tomia, vai ovatko he tuomittuja olemaan toisilleen vain hyviä ystäviä? Matka Lontooseen tarjoaa seikkailuja suuren maailman tyyliin. Tom tutkii arvoitusta, joka kytkeytyy hänen omaan menneisyyteensä. Hän tulee tietämättään käynnistäneeksi tapahtumaketjun, jonka seurauksena vanha vihollinen pääsee hänen jäljilleen.

Mina ja Tom yhdistävät vielä kerran voimansa taistelussa, apunaan uskollinen Tinasotamies, Tomin mekaaninen kaksoisolento.

muokattu 23.03.2020

Salamurhaajan oppipoika (W.A.R.P., #1)Pyövelin vallankumous (W.A.R.P., #2)Mestarin kosto (W.A.R.P., #3)Huijarin oppipoika (Taikuri ja taskuvaras -trilogia, #2)Taikuri ja taskuvaras (Taikuri ja taskuvaras -trilogia, #1)

kyty avatar
Kirjoittanut

Hyvä loppu trilogialle, tykkäsin kovasti vaikka en lanu-kirjojejn kohderyhmään enää kuulukaan. Loppu oli osittain ehkä hieman ennalta-arvattava, mutta joiltain osin taas ei. Haistan mahdollisuuden spin off-jatko-osaan.

_kirjakeiju_ avatar
Kirjoittanut

Hyvä lopetus trilogialle. Juoni oli monipuolinen ja tarjosi aina vain uutta ihmeteltävää. Tarina sisälsi hauskoja jippoja, joista pystyi päättelemään tulevaa ja mennyttä. Tykkäsin siitä, miten tässä kirjassa viimein otettiin edes jotenkin kantaa aikamatkustuksen vaaroista tulevaisuuden todellisuudelle. Tämän asian sivuttaminen on hieman häirinnyt minua aiemmissa osissa.

Vampire83 avatar
Kirjoittanut

Pidin sarjasta todella paljon vaikka vanhempi lukija olenkin. Jännällä tavalla yllättävä ja positiivinen luku kokemus.

Vampire83 avatar

Uusin jäsen: Henri Säilä