Kannen suunnittelija: Sami Saramäki. Sidottu.

Maaginen seikkailu viktoriaanisessa Lontoossa

Suitsutetun Taikuri ja taskuvaras -trilogian päätösosassa taikuri Tom ja hänen rakastettunsa Mina kohtaavat vaarallisimman vihollisensa kaukaa toisesta ajasta.

Tomin ja Minan nimet näyttävät hyvältä yhteisen taikashow’n mainosjulisteessa. Kulissien takana Mina pohtii voiko hän rakastaa Tomia, vai ovatko he tuomittuja olemaan toisilleen vain hyviä ystäviä? Matka Lontooseen tarjoaa seikkailuja suuren maailman tyyliin. Tom tutkii arvoitusta, joka kytkeytyy hänen omaan menneisyyteensä. Hän tulee tietämättään käynnistäneeksi tapahtumaketjun, jonka seurauksena vanha vihollinen pääsee hänen jäljilleen.

Mina ja Tom yhdistävät vielä kerran voimansa taistelussa, apunaan uskollinen Tinasotamies, Tomin mekaaninen kaksoisolento.

Arvona kirjalle

Arvosanoja: 10
Tietoja päivitetty 23.03.2020

Kirja-arvioita

10/10 kyty (04.06.2020)

Hyvä loppu trilogialle, tykkäsin kovasti vaikka en lanu-kirjojejn kohderyhmään enää kuulukaan. Loppu oli osittain ehkä hieman ennalta-arvattava, mutta joiltain osin taas ei. Haistan mahdollisuuden spin off-jatko-osaan.

Lue lisää
8/10 _kirjakeiju_ (06.05.2020)

Hyvä lopetus trilogialle. Juoni oli monipuolinen ja tarjosi aina vain uutta ihmeteltävää. Tarina sisälsi hauskoja jippoja, joista pystyi päättelemään tulevaa ja mennyttä. Tykkäsin siitä, miten tässä kirjassa viimein otettiin edes ... Lue lisää

8/10 Vampire83 (05.05.2020)

Pidin sarjasta todella paljon vaikka vanhempi lukija olenkin. Jännällä tavalla yllättävä ja positiivinen luku kokemus.

Lue lisää