Finale (Caraval, #3)

Finale

Stephanie Garber
Julkaistu: syyskuu 19, 2019 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: Finale

Alkuteos ilmestynyt 2019. Suomentanut Kaisa Kattelus. Kartta: Rhys Davies. Alkuperäiskansi: Erin Fitzsimmons. Sidottu, kansipaperi.

Caraval-trilogian huumaava päätösosa

Stephanie Garberin magiaa, romansseja ja eksoottisia värejä tiukkuva sarja saa arvoisensa päätöksen kolmososassa Finale, jossa pelit on pelattu, mutta lopullinen voittaja on vielä arvoitus.

On kaksi kuukautta siitä, kun kohtalot vapautuivat korttipakan kahleista, kun Legend julistautui kruununperijäksi ja kun Tellalle selvisi, että hänen rakastettuaan ei tosiasiassa ole olemassakaan. Ihmishenkien, keisarikunnan ja sydänten tulevaisuus on vaakalaudalla. Tellan on päätettävä, luottaako Legendiin vai entiseen viholliseen. Sisar Scarlett, joka sai selville mullistavan salaisuuden, on puolestaan toivottoman tehtävän äärellä. Ja Legendillä on edessään ratkaiseva, lopullinen valinta. Caraval on päättynyt, mutta sitä paljon julmempi peli on vasta alkanut…

"Kriitikkojen suitsuttama Garberin menestystrilogia Caraval saa jännittävän ja yllättävän lopetuksen Finalessa." – Entertainment Weekly

(muokattu 20.09.2019)

Safiirinsini (Rakkaus ei katso aikaa, #2)Palava labyrintti (Apollon, #3)Myyttihovi (Myyttihovi, #1)Villiin luontoon (Soturikissat, #1)Kirjaan kadonnut

Keskiyön kyyhkynen avatar

Finale on kaunis tarina kauniisiin kansiin kiedottuna. Tämän kirjan ilmestymistä olin odottanut todella pitkään ja oli ihastuttavaa päästä viimein lukemaan tämän tarinan viimeinen sinetti. Heti ilmestymispäivänä riensin ostamaan tämän teoksen kirjakaupasta omiin hyppysiini. Hieman harmillista minusta oli se, että tarinaa kerrottiin eri henkilöiden näkökulmasta, mutta joku muu voisi sanoa tämän olleen tärkeä osa tarinankerronnan ulottuvuudessa. Ja näinhän se onkin. ... (lisää)

Salde avatar
4.5

Olen odottanut tämän kirjan lukemista ja odotus todellakin palkittiin! Mitä juonikuvioita ja ihmissuhdekiemuroita. Jäin teokseen aivan jumiin ja unohdin ehkä jännittävimmissä kohdissa vähäsen hengittääkin. Ainoastaan loppu vähäsen mietityttää minua, se tuntuu jääneen vähän hataraksi.

Pisania, Orduuka, Skie, Fievre
Uusin jäsen: Aada