Sirpale

Sirpale

Sanna Isto
Julkaistu: heinäkuu 24, 2019 (WSOY)
Avainsanat: aikamatkustus, kotimainen

Kansi: Riikka Turkulainen. Sidottu, kansipaperi.

VOIKO MENNEISYYTTÄ MUUTTAA?

Kolme kesäviikkoa koiravahtina, kun muu perhe on matkoilla: mikä ihana vapaus! Mutta lukioikäisen Minjan unelmaloma ei ehdi edes kunnolla alkaa, kun kohtalo jo ottaa ohjat käsiinsä. Lattialistan alta löytynyt vanha kahvikupinkorva tempaisee hänet toiseen aikaan ja berliiniläisen kotitalon hurjaan historiaan. Huoneet pysyvät samoina, vaikka kaikki muu on toisin.

Helteet, huvitukset ja ihana Luca saavat odottaa, kun Minja uppoutuu asunnossa edellisellä vuosisadalla eläneiden ihmisten tarinaan. Perheen elämään liittyy murheellinen mysteeri, josta Minja saa vihiä. Voisiko Minja vielä puuttua tapahtumien kulkuun, ja mikä kaikki silloin muuttuisi?

(muokattu 22.08.2019)

Salamurhaajan oppipoika (W.A.R.P., #1)Muotimatkaaja Titanicin kannellaRubiininpuna (Rakkaus ei katso aikaa, #1)Smaragdinvihreä (Rakkaus ei katso aikaa, #3)Mestarin kosto (W.A.R.P., #3)

Salde avatar
2.0

Kirja ei vakuuttanut minua, vaikka juoni oli aivan nokkela ja periaatteessa hyväkin. Kirjoitustyyli muistutti Kerstin Gierin "Rakkaus ei katso aikaa" - trilogian kirjoitustyyliä, siinäpä sarja mistä en myöskään pidä. Tämä kirja ei missään vaiheessa tempaissut mukaansa. Aikamatkustukseen kykenevät sekä kaikkien asioihin nokkkansa tunkevat ja ne sotkevat teinitytöt vain eivät ole lemppareitani.

LordStenhammar, Jussi
Uusin jäsen: Jere Jokinen