Kaltaiseni koneet

Ian McEwan
scifi, vaihtoehtohistoria
Kaltaiseni koneet - Ian McEwan5.50

Alkuteos ilmestynyt 2019. Suomentanut Juhani Lindholm. Kannen suunittelu: Suzanne Dean. Sidottu, kansipaperi.

Aatami on komea ja älykäs – lähes täydellinen, lähes ihminen.

Eletään 1980-luvun Lontoossa, mutta historia ei ole se, jonka me tunnemme. Charlie ostaa Aatamin, yhden kalliista ja upouusista androideista. Yhdessä rakastettunsa Mirandan kanssa Charlie määrittelee Aatamin persoonallisuuspiirteet – he tekevät Aatamista täydellisen. Komea ja älykäs androidi rakastuu Mirandaan, ja kolmiodraama on valmis. Charlie, Miranda ja Aatami joutuvat perustavanlaatuisten moraalisten kysymysten äärelle.

McEwanin kumouksellinen ja kiehtova romaani kysyy, mikä tekee ihmisestä ihmisen.

Julkaistu: lokakuu 4, 2019
Kustantaja: Otava
Tyylit: scifi, vaihtoehtohistoria
Alkuperäinen nimi: Machines Like Me
Arvosanalla: 5.50/10
Arvosanoja: 6
Muokattu: lokakuu 04, 2019

Otavan kirjasto -kirjasarja

”Otavan kirjasto -sarjassa on julkaistu korkealaatuista maailmankirjallisuutta jo vuodesta 1982. Sarjan kirjailijat ovat arvostettuja ja palkittuja modernin maailmankirjallisuuden mestareita.”

Alasarja MaddAddam-trilogia

Maaginen lelukauppa7.46
Henkien talo7.00
Sirkusyöt6.00
Dona Flor ja hänen kaksi aviomiestään
Ilmestys
Suuret apinat6.36
Kuinka kuolleet elävät4.00
Viinamaa
Kaltaiseni koneet5.50
Varjottomat (Otavan kirjasto #199)
Juhla alkakoon (Otavan kirjasto #220)
Seitsemän elämääni (Otavan kirjasto #245)8.00
Jeesuksen lapsuus (Otavan kirjasto #246)

Kirja-arvioita

4/10 |
tammikuu 26, 2020
"Kaltaiseni koneet" jäi polveilevine juonineen häiritsemään minua. Romaanilla tuntui olevan kaikki tarvittavat palikat käsissään ollakseen tuore ja virkistävä lukuelämys,  mutta se jätti niiden käyttämisen puolitiehen. Virkistävän ...