Suomea lohikäärmeille (Suomea lohikäärmeille, #1)

Suomea lohikäärmeille

Briitta Hepo-oja
Julkaistu: lokakuu 9, 2019 (Otava)
Avainsanat: kotimainen, lohikäärmeet, topelius-palkinto

Kansi: Tuuli Juusela. Sidottu.

Topelius-palkinto 2020.

Trillerimäinen fantasia vaihtoehtoisesta 2000-luvun Suomesta.

Pinnan alla kytee: tasavaltalaismieliset anarkistit yrittävät murtaa Suomen kuningaskunnan tiukkoja valtarakenteita. Säätyjako sanelee nuorten elämää, ja eriarvoisuus rehottaa. Tavallinen kansa elää köyhyydessä ja uhraa haltioille. Noituutta harjoitetaan laittomasti.

Lyseota käyvän Timin lemmikkilohikäärme karkaa. Sen seurauksena varaton Tim tutustuu Lynxiin, opiskelijatyttöön, joka kuuluu vauraaseen sukuun ja ritarisäätyyn. He ihastuvat ja alkavat tapailla, mikä ei miellytä kaikkia. Onko epäsäätyinen rakkaus edes mahdollista? Kuinka kova hinta on maksettava lupauksensa pitämisestä?

"Romanttisia elementtejä sisältävä jännitysfantasia Suomen vaihtoehtohistoriasta kiehtoo kekseliäisyydellään. Kutkuttavasti kesken jäävä tarina nuorten elämästä saa lukijan odottamaan kiihkeästi jatkoa." – Topelius-palkintoraati

muokattu 03.03.2020

Sotilaat (Talon-saaga, #3)JäälohikäärmeLiekki (Liekki-trilogia, #1)Tamin tulikoe (Lohikäärmeratsastaja, #2)Tam kerjäläispoika (Lohikäärmeratsastaja, #1)

_kirjakeiju_ avatar
Kirjoittanut

Kiinnostava kirja, jossa oli odottamaton juoni. Pidin kirjoitustyylistä, kirja oli myös yllättävän jännä. Loppu oli sellainen, että jatkoa olisi luvassa (eli ärsyttävä jos sitä ei olekaan). Mitenköhän on?

Iivari
Uusin jäsen: Ekoa