Toinen koitos (Valitun aikakirjat #2) - Nora Roberts7.34

Alkuteos ilmestynyt 2018. Suomentaneet Lauri Sallamo ja Heidi Tihveräinen. Kansi: Jenni Noponen. Sidottu, kansipaperi.

Fallon Swift viettää pian kolmetoistavuotissyntymäpäiviään rauhaisalla maatilalla. Seesteisyys on kuitenkin vain silmänlumetta. Hänellä ei ole kokemusta siitä, millainen maailma oli ennen Surmaa, kulkutautia, joka vei miljardeja ihmisiä. Surman jälkeisessä ajassa matkustaminen on vaarallista, sillä fanaattiset Puhtauden Soturit etsivät seuraavaa uhriaan. Fallonilla on lahja, ja juuri hänenkaltaisiaan Soturit vainoavat.

Fallonin todellista luontoa ei voi loputtomiin pitää salassa. Hän on Valittu. Kouluttautumalla ja harjoittelemalla hänestä on tulossa se, joksi hänen kuuluu tulla. Ja kun aika on kypsä, hän tarttuu miekkaan ehjän maailman puolesta ja taistelee.

“Tyttösankarin kasvutarina valtaan ja johtajuuteen pitää otteessaan.” – Kirkus

Viimeinen taistelu (Valitun aikakirjat #3)7.00

Kirja-arvioita

8/10 |
marraskuu 10, 2020
Aivan mahtava! Jännittävät taistelukohtaukset, henkilöhahmot ja juonen kulku olivat omaa luokkaansa. Kirjaa ei melkein voinut laskea kädestä.
4/10 |
kesäkuu 17, 2020
Tämä kirja oli trilogian ensimmäistä osaa selkeämpi lukukokemus. Nimiä esiintyi edelleen todella paljon, mutta henkilöiden välillä ei enää pompittu kovin paljoa. Luonnonlääkintä ja pieni romanttisuus olivat minua kiinnostavat teemat ...