Valkoliljan poika

Taru ja Tarmo Väyrynen
Julkaistu: huhtikuu 23, 2019 (Books on Demand)
Tyylit: fantasia
Avainsanat: kotimainen

Sidottu.

Temir on kasvatettu hallintotehtäviin, ja hän haluaisi huolehtia koko kansan hyvinvoinnista. Hän valitsee kuitenkin maanpaon, kun toisena vaihtoehtona olisi sisällissota. Opastajakseen siihen, miten tavallisen kansan parissa eletään, hän saa Amelanan, joka on paennut väkivaltaisen aviomiehensä luota. Temir aikoo ryhtyä elämään vaatimatonta elämää, mutta velvollisuus kutsuu hänet takaisin auttamaan kotimaataan, jota kovaotteinen hallitsija on ajamassa kaaokseen.

"Ihminen toteutti perimmäistä ihmisyyttään huolehtiessaan läheisistään. Mutta miten laajaksi halu huolehtia muiden hyvinvoinnista pystyi laajenemaan? Joillakin oli vaikeuksia sen ulottamisessa perhepiirin ulkopuolelle, toisilla se laajeni koskemaan sukua tai muuta ryhmää, johon itse kuului. Oliko mahdollista aidosti kokea kaikki ihmiset läheisikseen, joita halusi auttaa?"

(muokattu 27.04.2019)

Loppusoitto (Langennut enkeli, #4)Vedenpaisumus (Lyran kirjat, #1)Kasvottomat (Keplo Leutokalma, #3)Ase itse (Ensimmäinen laki, #1)Ingo – Aaltojen kutsu (Ingo, #4)
Adolfina Romanov, Jussi, Eija
Uusin jäsen: ArunaK