Nova 2017 -antologia

Pasi Karppanen, Leila Paananen
Julkaistu: toukokuu 17, 2019 (Turun Science Fiction Seura & Turun yliopiston tieteiskulttuurikabinetti)
Tyylit: scifi, fantasia, antologia

Toimittaneet Pasi Karppanen ja Leila Paananen. Kustantaneet Turun Science Fiction Seura ry. ja Turun yliopiston tieteiskulttuurikabinetti ry. Kansi: Juhani Mönkkönen. Nidottu.

Sisällys:

• Anna Ojalahti: Kuinka päästä eroon ikävistä sukulaisista
  • Ville Lintunen: Aina minun
  • Pihla Tammisto: Puroitta valuu veri vuorilta
  • Emma Keski-Kuha: Debbien ongelma

Nova on aloitteleville kirjoittajille suunnattu palautteellinen tieteis- ja fantasianovellien kirjoituskilpailu, jonka Turun Science Fiction Seura ry. ja Suomen tieteis- ja fantasiakirjoittajat ry. ovat järjestäneet vuodesta 2000 alkaen.

Kilpailun tarkoituksena on auttaa osallistujia kehittymään kirjoittajina ja nostaa kirjoittajakenttään uusia nimiä. Nova onkin vuosien saatossa toiminut ponnahduslautana ja kirjoittajakouluna monelle suomalaiselle kirjoittajalle.

Neljäs Nova-antologia sisältää vuoden 2017 kilpailussa sijoittuneiden tekstien kärkikymmenikön. Tänä vuonna monia kirjoittajia kiehtoi aidon ja keinotekoisen, ihmisen ja koneen sekä tekniikan ja luonnon välinen raja.

(muokattu 20.05.2019)

Kristallimeri: Tarinoita merirosvoistaPimeyden reunalla ja muita uusrahvaanomaisia kertomuksiaSovinnontekijän kynsi (Uuden auringon kirja, #2)Kiduttajan varjo (Uuden auringon kirja, #1)Pienen rasian jumala ja muita novelleja
Jussi, LordStenhammar
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson