Ensimmäiset

Henrik Fexeus
maaginen realismi, nuoret, mysteeri
Ensimmäiset (Viimeinen illuusio #3) - Henrik Fexeus6.26

Alkuteos ilmestynyt 2019. Suomentanut Eeva-Liisa Nyqvist. Sidottu.

Mitä tapahtuu, kun ihmiset saavat vallan päättää omasta elämästään?

Tukholman Kaknästornet on romahtanut, ja keskellä Gärdetiä on vain jättimäinen kraatteri. Sen toisella puolella ovat Adam ja Jaquin. Ja toisella puolella on Ky.

Kaupunki on sekaisin, mikään illuusio ei enää pidä sitä ja sen asukkaita otteessaan. On alkamassa jotain uutta. Mutta maailma, joka muovautuu, ei ole sitä mitä kukaan toivoi. Adam ja Ky ymmärtävät, että he tarvitsevat toisiaan selviytyäkseen – jos selviytyminen on edes mahdollista.

Ensimmäiset päättää Viimeinen illuusio -trilogian, jossa todellisuus taipuu ja vääristyy häiritsevän kiehtovalla tavalla.

Kampanja: 30 päivän ilmainen Nextoryn kokeilujakso koodilla 🠊 risingshadow (lisätietoa)

Julkaistu: toukokuu 22, 2020
Kustantaja: Jalava
Tyylit: maaginen realismi, nuoret, mysteeri
Alkuperäinen nimi: De första

Ensimmäiset (Viimeinen illuusio #3)6.26

Kirja-arvioita

6/10 |
elokuu 29, 2020
Ihan ok sarja vaikka en yleensä tämän tyyppistä luekaan, osittain juonessa pysyminen tuotti hankaluutta ja aukkojakin taisi kyllä jäädä... Jokseenkin syy saattoi myös johtua siitä etten ollut täysin kirjan imussa, eikä siksi ...
4/10 |
elokuu 18, 2020
Kirja sisältää paljon sekavaa ja toivotonta haahuilua. Lopussa alkaa viimein selvitä asioita, mutta sekin tuntuu jotenkin epämääräiseltä. Tykkäsin eri ajoissa hyppelystä. Kirjan lopun mustilla sivuilla ja kuvioilla leikittelyt taas olivat vähän liikaa.