Yökulkija (Pedon sydän #2) - S. N. Pires7.00

Kansi ja taitto: Taittopalvelu Yliveto Oy. Kannen kuvat: iStock ja Unsplash. Sidottu, kansipaperi.

Pedon sydän -trilogian toinen osa jatkaa nuoren omapäisen Tommon ja Lokka-noidan tyttären kiehtovaa tarinaa.

Tarina vie tuhansien vuosien taakse, muinaiseen noitien ja haltioiden maahan, jossa auringonkansa ja heidän metsästys- ja laidunmailleen työntyvät vieraskansat kamppailevat elintilasta ja vallasta.

Tommo on karkotettu Tollen suvusta ja hän vaeltelee yksin metsissä. Katkerana hän antaa susihaltialleen vallan ja muuttuu vihatuksi sudeksi, yökulkijaksi. Tommon poissa ollessa lovinoita Lokan tyttärentytär ja mahtavat tuhovoimat omaava noitarumpu ovat joutuneet viholliskansan, merentakaisten käsiin. Kuolinvuoteellaan Lokka sysää Tommon niskoille vastuun rummun ja lapsenlapsensa pelastamisesta.

Tommo lähtee suorittamaan vaarallista tehtävää tietäen, että hänen onnistumisestaan riippuu koko kansan kohtalo. Ja jos hän saa rummun ja pelastaa tollelaiset, hänet hyväksytään takaisin omiensa pariin.

Pedon sydän -trilogia on ikiaikainen jännittävä tarina hyväksytyksi tulon kaipuusta ja kostosta. Väkevä kerronta ja rikas kieli tekevät S. N. Pireksen teoksista vaikuttavan lukunautinnon.

Julkaistu: tammikuu 2, 2020
Muokattu: helmikuu 06, 2020

Pedon sydän -kirjasarja

Karhunkiertäjä (Pedon sydän #1)7.34
Yökulkija (Pedon sydän #2)7.00
Rummunvartija (Pedon sydän #3)

Kirja-arvioita

5/10 |
tammikuu 28, 2021
Hurja seikkailu, jonka juoni vain ei ole kovin monipuolinen. Kirja kuvaa kuitenkin kiinnostavasti kahden eri kulttuurin, pohjoisen paimentolaiskansan ja eteläisen viljelijäkansan, kohtaamista ja maailmankatsomuksia. Minua häiritsi kirjassa jatkuva ...