Terra Antiqua

Jemina Kuisma
Julkaistu: toukokuu 7, 2019 (Books on Demand)
Tyylit: dystopia, nuoret
Avainsanat: ekokatastrofit, kotimainen, omakustanne

Nidottu.

"Sinä päivänä meidän oli tarkoitus aloittaa parin viikon mittainen retkemme Terra Antiquan asumattomiin metsiin, äärelle hiljentyneiden lampien ja tienpiennarten. Aluetta kutsuttiin Terra Antiquaksi virallisissa tutkimusraporteissa, asiakirjoissa ja dokumenttielokuvissa. Sen latinankielinen nimi, Terra Antiqua, tarkoittaa muinaista maata, mutta sekään ei varsinaisesti kuvannut aluetta millään tavalla. Me tiesimme siitä niin kovin vähän, tai niin minä ainakin luulin."

Ihmiset asuvat etelässä Kehämuurin sisällä, koska muu maa on saastunut elinkelvottomaksi. Inna eksyy opiskelutovereistaan ja päätyy harhailemaan vaarallisille alueille, missä moni asia onkin aivan toisin kuin hän on luullut. Seuratessaan jännittäävää oudon maailman opastaan hän tulee tehneeksi ratkaisun, josta ei ole enää paluuta. Terra Antiqua on nuorille ja nuorille aikuisille suunnattu lähitulevaisuuteen sijoittuva kirja.

muokattu 03.02.2020

Yhä sininen taivas (Paljaan taivaan alla, #3)Paljaan taivaan alla (Paljaan taivaan alla, #1)Labyrintti (Maze Runner, #1)Halki ikiyön (Paljaan taivaan alla, #2)Poltettu maa (Maze Runner, #2)
Uusin jäsen: touko kumpulainen