Myrskynsilmä

Myrskynsilmä

Meri Luttinen
Julkaistu: elokuu 17, 2020 (WSOY)
Tyylit: fantasiahistoriallinen fantasia, nuoret
Avainsanat: kotimainen, suomalainen kansanperinne

Kansi: Riikka Turkulainen. Sidottu.

Kaunis historiallinen fantasiaromaani esikoistekijältä

16-vuotias Kainu joutuu luopumaan entisestä elämästään ja tulevaisuuden haaveistaan, kun hänelle lankeaa suuren tietäjän rooli. Muinaissuomalaiseen fantasiamaailmaan sijoittuva seikkailu kertoo koskettavasti nuoren aikuisen oman paikan etsimisestä ja löytämisestä.

Keskikesän yöttömänä yönä Kainu seisoo punamultakehien reunalla. Nuoret tytöt löytävät riitissä paikkansa emännyyden, äitiyden tai käsityöläisyyden kehistä. Sisimpänä on viisi tietiän kehää, joista voimallisimpaan kukaan ei ole päässyt satoihin vuosiin. Kun Kainu astuu keskimmäiseen kehään, hänen osakseen lankeaa suuri tehtävä – eikä hän ole enää sama. Kainu joutuu lähtemään hurjalle ja pitkälle matkalle, jonka aikana hänen on myös selvitettävä, kuka hän itse on.

muokattu 17.08.2020

Rautakuningas (Rauta-saaga, #1)Hehkuva tähti (Soturikissat: Klaanien synty, #4)Varjak Käpälä: Lainsuojaton (Varjak Käpälä, #2)Tyttö ikkunassaMuistamisen taito (Läntisen rannan aikakirjat, #3)

_kirjakeiju_ avatar
Kirjoittanut
3.5

Odotin paljon tältä kirjalta ja jouduin ikäväkseni pettymään. Todella mielenkiintoisesta lähtöasetelmasta alkanut kirja jatkui keskinkertaisena seikkailukertomuksena. Ongelma tuntuu olevan se, että hahmoihin ei oikein ehtinyt tutustua kunnolla, kun jo kiiruhdettiin kohti seuraavaa seikkailua. En kokenut sellaita PAKKO LUKEA NYT HETI -tunnetta, ehkä koska en missään vaiheessa tuntenut henkilöhahmoja todella omakseni. Kirjassa oli kuitenkin paljon hyviä elementtejä joista tykkäsin, kuten vaikka puukirjasto. Wau!

Uusin jäsen: Daniil