Sydämiä seireeneille (Suomea lohikäärmeille, #2)

Sydämiä seireeneille

Briitta Hepo-oja
Julkaistu: syyskuu 4, 2020 (Otava)
Avainsanat: kotimainen, noidat

Sidottu.

Trillerimäinen matka 2000-luvun vaihtoehtoisessa Suomessa huipentuu. Palkitun Suomea lohikäärmeille -romaanin jatko-osa.

Lynx on menettänyt ritariarvonsa, aatelisnimensä, sukunsa ja varallisuutensa. Syypää siihen on hänen opiskelukaverinsa ja entinen ystävänsä Magdalena, joka on paljastunut noidaksi. Lynx on rakastunut erisäätyiseen Timiin, joka on menettänyt muistinsa. Muistinmenetyksessäkin Magdalenalla on sormensa pelissä.

Lynxin on lähdettävä Helsingistä etsimään noitaa, joka voi palauttaa Timin muistin. Lynx varastaa auton ja ylittää luvattomasti Etelä-Suomen ja Botnian rajan. Se on vasta alkusoittoa sille, mikä tyttöä Kuusamon erämaassa odottaa.

muokattu 04.09.2020

Puoliksi paha (Half Bad -trilogia, #1)Tuhatkuolevan kirousValpuri Vaahteran maaginen korvaTulen perillinen (Throne of Glass, #3)Koutamäen noita (Koutamäen noita, #1)

_kirjakeiju_ avatar
Kirjoittanut

Reipas seikkailukertomus höystettynä kansanperinneteemoilla vaihtoehtoisessa Suomessa. Juoni on hyvin rakennettu ja pitää kyllä otteessaan. Käänteitäkin riittää aivan sopivasti ja kerrontatyylissä on hauskaa puhekielisyyttä. Mikään ei ole varsinaisesti huonosti ja pidin kirjasta. Silti tämä ei yltänyt lempparilistalleni.

Uusin jäsen: EeFla Q