Usvatuulen valtakunta (Valtakunta, #2)

Usvatuulen valtakunta

Sarah J. Maas
Julkaistu: heinäkuu 16, 2020 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi: A Court of Mist and Fury
Tyylit: fantasia, romantiikka, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Sarianna Silvonen. Sidottu, kansipaperi.

Henkeäsalpaavan fantasiasarjan toinen osa.

Haltioita uhannut vaara on voitettu, mutta hintana oli Feyren ihmisyys. Kuolemattomuus ei ole lievittänyt Feyren tuskaa. Hän joutui uhraamaan liian paljon pelastaakseen Tamlinin, sydämensä valitun.

Tatuointi Feyren kädessä muistuttaa sopimuksesta, jonka hän teki pelätyn Yön ylivaltiaan kanssa. Hänen on pidettävä lupauksensa, vaikka se repisi hänen sydämensä kahtia. Haltioiden ja ihmisten maailma on kuitenkin tuhon partaalla. Jos Feyre haluaa pelastaa kaikki rakkaansa, hänen on päätettävä, kuka hän todella on – ja otettava haltuunsa voima, joka hänessä piilee.

muokattu 16.07.2020

Rautakuningas (Rauta-saaga, #1)Vaihdokas (The Body Jumper, #1)Veden vallassa (Väkiveriset, #3)Rautaritari (Rauta-saaga, #4)Smaragdinvihreä (Rakkaus ei katso aikaa, #3)

Keskiyön kyyhkynen avatar
Kirjoittanut

Tämän teoksen ilmestymistä olen odottanut kiihkeästi ja unelmoiden siitä asti, kun sain aiemman osan luettua. Se odotus oli kaikessa piinansaan kuitenkin arvoistaan, sillä Usvatuulen valtakunta on kerrassaan hengästyttävä, lumoava ja intohimoinen teos! Jos luulin edellistä osaa parhaimmaksi kirjaksi, olin väärässä. Sillä Usvatuulen valtakunta on jopa edellistä parempi tapahtumillaan ja tunteita nostattavilla käänteillään. En kyennyt laskemaan kirjaa kädestäni ja lopun ... (lisää)

_kirjakeiju_ avatar
Kirjoittanut

Upea ja koukuttava kirja! Kirjan juoni (josta en nyt kerro mitään) oli jotain aivan uutta. En usko aiemmin lukeneeni mitään näin sadunomaista, mutta kuitenkin realistisesti nykypäivän arvoja ja ajatuksia heijastavaa. Olin koukussa kirjan alusta viimeisen sivun loppuun saakka. Tämä sarja peittoaa mielestäni jopa Throne of Glassin, joka kuitenkin on lempisarjojani.

Uusin jäsen: Sanna Karppinen