Usvatuulen valtakunta (Valtakunta, #2)

Usvatuulen valtakunta

Sarah J. Maas
Julkaistu: heinäkuu 16, 2020 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi: A Court of Mist and Fury
Tyylit: fantasia, romantiikka, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Sarianna Silvonen. Kartta: Kelly de Groot. Kannen kuvitus: Adrian Dadich. Sidottu, kansipaperi.

KIROUKSENMURTAJA.
VAPAHTAJA.
KEVÄÄN MORSIAN JA YÖHÖN SIDOTTU.

Haltioita uhannut vaara on voitettu, mutta hintana oli Feyren ihmisyys. Kuolemattomuus ei ole lievittänyt Feyren tuskaa. Hän joutui uhraamaan liian paljon pelastaakseen Tamlinin, sydämensä valitun.

Tatuointi Feyren kädessä muistuttaa sopimuksesta, jonka hän teki pelätyn Yön ylivaltiaan kanssa. Hänen on pidettävä lupauksensa, vaikka se repisi hänen sydämensä kahtia. Haltioiden ja ihmisten maailma on kuitenkin tuhon partaalla. Jos Feyre haluaa pelastaa kaikki rakkaansa, hänen on päätettävä, kuka hän todella on – ja otettava haltuunsa voima, joka hänessä piilee.

Häikäisevän Valtakunta-fantasiasarjan toinen osa on täynnä henkeäsalpaavia juonenkäänteitä, kiivasta toimintaa ja maailmoja järisyttävää romantiikkaa.

"Raivokkaan romanttinen, vastustamattoman seksikäs ja hypnoottisen taianomainen." – USA TODAY

"Osuu suoraan suoneen tummaa, ylellistä, seksikästä fantasiaa kaipaaville." – KIRKUS

"Miljoona tähteä ja korkeinta ylistystä parhaalle lukemalleni fantasiakirjalle." – GUARDIAN TEEN REVIEW

muokattu 20.11.2020

Okaruusujen valtakunta (Valtakunta, #1)Rubiininpuna (Rakkaus ei katso aikaa, #1)Rautakuningas (Rauta-saaga, #1)Salatun voiman kaupunki (Mystic City, #1)Vaihdokas (The Body Jumper, #1)

Book_lover avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Book_lover avatar
Kirjoittanut

Aivan huikea sarjan toinen osa! Sarah J. Maas on aivan mahtava kirjailija. Se jäi todella pahaan kohtaan ja haluaisin seuraavan osan jo käsieni ulottuviin. Rhysand ja Feyre muistuttavat todella paljon Sarah J. Maasin toisen kirjasarjan, Throne of glassin, Aelinia ja Rowania. Pidän tästä ominaisuudesta erittäin paljon, koska Aelin ja Rowan ovat minun lempiparini.

Keskiyön kyyhkynen avatar
Kirjoittanut

Tämän teoksen ilmestymistä olen odottanut kiihkeästi ja unelmoiden siitä asti, kun sain aiemman osan luettua. Se odotus oli kaikessa piinansaan kuitenkin arvoistaan, sillä Usvatuulen valtakunta on kerrassaan hengästyttävä, lumoava ja intohimoinen teos! Jos luulin edellistä osaa parhaimmaksi kirjaksi, olin väärässä. Sillä Usvatuulen valtakunta on jopa edellistä parempi tapahtumillaan ja tunteita nostattavilla käänteillään. En kyennyt laskemaan kirjaa kädestäni ja lopun ... (lisää)

_kirjakeiju_ avatar
Kirjoittanut

Upea ja koukuttava kirja! Kirjan juoni (josta en nyt kerro mitään) oli jotain aivan uutta. En usko aiemmin lukeneeni mitään näin sadunomaista, mutta kuitenkin realistisesti nykypäivän arvoja ja ajatuksia heijastavaa. Olin koukussa kirjan alusta viimeisen sivun loppuun saakka. Tämä sarja peittoaa mielestäni jopa Throne of Glassin, joka kuitenkin on lempisarjojani.

Thialfi
Uusin jäsen: Teppo Riikonen