Usvatuulen valtakunta

Sarah J. Maas
fantasia, romantiikka, nuoret
Usvatuulen valtakunta (Valtakunta #2) - Sarah J. Maas9.06

Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Sarianna Silvonen. Kartta: Kelly de Groot. Kannen kuvitus: Adrian Dadich. Sidottu, kansipaperi.

KIROUKSENMURTAJA.
VAPAHTAJA.
KEVÄÄN MORSIAN JA YÖHÖN SIDOTTU.

Haltioita uhannut vaara on voitettu, mutta hintana oli Feyren ihmisyys. Kuolemattomuus ei ole lievittänyt Feyren tuskaa. Hän joutui uhraamaan liian paljon pelastaakseen Tamlinin, sydämensä valitun.

Tatuointi Feyren kädessä muistuttaa sopimuksesta, jonka hän teki pelätyn Yön ylivaltiaan kanssa. Hänen on pidettävä lupauksensa, vaikka se repisi hänen sydämensä kahtia. Haltioiden ja ihmisten maailma on kuitenkin tuhon partaalla. Jos Feyre haluaa pelastaa kaikki rakkaansa, hänen on päätettävä, kuka hän todella on – ja otettava haltuunsa voima, joka hänessä piilee.

Häikäisevän Valtakunta-fantasiasarjan toinen osa on täynnä henkeäsalpaavia juonenkäänteitä, kiivasta toimintaa ja maailmoja järisyttävää romantiikkaa.

"Raivokkaan romanttinen, vastustamattoman seksikäs ja hypnoottisen taianomainen." – USA TODAY

"Osuu suoraan suoneen tummaa, ylellistä, seksikästä fantasiaa kaipaaville." – KIRKUS

"Miljoona tähteä ja korkeinta ylistystä parhaalle lukemalleni fantasiakirjalle." – GUARDIAN TEEN REVIEW

Keskustelua: Sarah J. Maas :: viestejä 21 kpl

Arvosanalla: 9.06/10
Arvosanoja: 36
Muokattu: marraskuu 20, 2020

Valtakunta -kirjasarja

Kirjasarjan ensimmäinen teos A Court of Thorns and Roses julkaistiin englanniksi 2015 ja suomennettiin nimellä Okaruusujen valtakunta 2019.

Okaruusujen valtakunta (Valtakunta #1)8.00
Usvatuulen valtakunta (Valtakunta #2)9.06
Siiveniskujen valtakunta (Valtakunta #3)8.62

Kirja-arvioita

heinäkuu 29, 2020 | +1
Tämän teoksen ilmestymistä olen odottanut kiihkeästi ja unelmoiden siitä asti, kun sain aiemman osan luettua. Se odotus oli kaikessa piinansaan kuitenkin arvoistaan, sillä Usvatuulen valtakunta on kerrassaan hengästyttävä, lumoava ja ...
heinäkuu 24, 2020
Upea ja koukuttava kirja! Kirjan juoni (josta en nyt kerro mitään) oli jotain aivan uutta. En usko aiemmin lukeneeni mitään näin sadunomaista, mutta kuitenkin realistisesti nykypäivän arvoja ja ajatuksia heijastavaa. Olin koukussa kirjan ...
tammikuu 03, 2021
Sisältää juonipaljastuksia