Be Cool (Be Cool #1) - Vilu Varento 5.26   4

Kansi: Apila Pepita Miettinen. Sidottu.

Seiskaluokan aloittava Tassu joutuu koulussa tuon tuosta noloihin tilanteisiin. Pian Tassu kuulee, että myös hänen Kisse-siskonsa on saanut yläkouluaikanaan kyseenalaisen maineen. Sisko on kuitenkin mystisesti kadonnut. Asiaan tuntuu liittyvän paikallisen energiajuomatehtaan Be Cool -juoma, jota koululaisille tyrkytetään joka käänteessä. Kaiken lisäksi Tassu huomaa saavansa outoja kykyjä messevimpien munausten hetkillä. Mistä ihmeestä on kyse?

Kariston ja Lastenkirjainstituutin kirjoituskilpailun voittanut Be Cool sytyttää lukemisen vimman ja innostaa pojat lukemaan. Romaani tavoittaa nopeatempoisella juonellaan ja hillittömällä huumorillaan nuorten maailman ja yläkouluelämän monet sävyt.

Kirja julkaistu elokuu 2020 (Karisto)

Tietoja muokattu joulukuu 12, 2021

Omassa kirjahyllyssäni

Be Cool -kirjasarja

Sarja sisältää 2 pääteosta ja yhteensä teoksia 2 kpl.

Be Cool (Be Cool #1) 5.26   4

Kirja-arviot 301
Viestit 0
marraskuu 22, 2021
5 / 10

Teinipoikien kohellusta mysteerin ratkomisen lomassa. Kirjassa energiajuoman nautiskelulla on odottamattomat seuraukset ja nolostuminen mahdollistaa supervoiman käytön. Kertomus uppoaa varmastikin ainakin sen kohderyhmään, eli lukemisesta ei niin välittäviin poikiin. Minulle jatkuvat kaksimielisyydet ja päähenkilön hyvin teinimäiset ajatukset olivat hieman liikaa. Kirjoitustyyli ja sivujen määrä tekivät tästä kuitenkin nopean ja aivan jees -tyylisen lukukokemuksen.

Iivari
Iivari