Kirjasarja :: Usvasyntyinen

Jatkaako Jalava kirjojen suomentamista?

Lähettänyt 128 päivää sitten :: Darkki
Darkki avatar
Alkuperäinen Usvasyntyinen (Mistborn) -trilogia sisältää kolme kirjaa, jotka ovat nyt suomennettu. Kiitos Jalavalle näistä! :) Brandon Sanderson kuitenkin jatkaa samaan maailmaan sijoittuvaa neliosaista Mistborn: Wax & Wayne -sarjaa, josta englanniksi on julkaistu sarjan kolme ensimmäistä osaa.

Aikookohan Jalava vielä jatkaa myös näiden kirjojen suomentamista? Olen lukenut kirjat englanniksi ja odotan malttamattomasti kirjasarjan viimeisen The Lost Metal -kirjan julkaisua. Pidin kovasti alkuperäisestä Usvasyntinen -sarjasta ja tämä jatkosarja mielestäni on myös mielenkiintoinen ja suositeltavaa luettavaa, joten mukava olisi nähdä tämä myös suomennettuna :)
(muokattu 124 päivää sitten)
(luettu 188 kertaa)
Vastaa
Darkki 124 päivää sitten
Saimme Art Housen (Jalava) toimituspäälliköltä vastauksen sähköpostitiedusteluumme :)

Art House: kiitos tiedustelusta! Mahtavaa kuulla, että Sandersonin kirjat kiinnostavat sivustonne kävijöitä. :)

Emme ole vielä päättäneet Mistbornin jatkosta tai Sandersonin muista kirjoista: seuraamme jonkin aikaa trilogian menekkiä ja jatkon kysyntää. Käytännössä päätöstä jarruttaa se, että Sandersonin kirjat ovat niin laajoja, että käännöskulut nousevat isoiksi. Kysyntää pitäisi siis olla melko paljon, jotta katettaisiin kulut ja jotain jäisi viivan allekin.

Mutta asia on siis harkinnassa: kaikki tällaiset toiveet ja palautteet ovat tärkeitä!

Nyt vain toivotaan hyvää menekkiä näille Brandonin kirjoille näin joulun alla, ja toivottavasti kirjat löytyvät pukinkontista varsinkin aivan uusille fantasiakirjojen suurkuluttajille :)
Vastaa | Tykkää

Aiheeseen liittyviä muita keskusteluja

Ajan sankari (Usvasyntyinen, #3)Kirja: Ajan sankari (Usvasyntyinen, #3)
Pohdintaa kirjan loppuratkaisusta
Darkki 127 päivää sitten
| 2 kommenttia (Jouni 39 päivää sitten)
Jussi
Uusin jäsen: Wayne Olszewski