Kategoria: Teatteri | 895 viestiä | 197,4 t lukukertaa
Vastannut: Mustelmann, 19.06.2026
Kategoria: Konepaja | 446 viestiä | 216,9 t lukukertaa
Vastannut: Mustelmann, 15.06.2026
12
Elokuvamusiikki (mitkä ovat parhaat soundtrackit?)
06.10.2013
Viime aikoina olen viettänyt paljon aikaa tietokoneella lukien erilaisia tekstejä, ihan nettiuutisia mutta myös paljon vähän enemmän syventymistä vaativia juttuja kuten tieteellisiä tekstejä, politiikan analyysia ja englanninkielisiä juttuja. Kuuntelen usein paljon musiikkia, enkä yleensä häiriinny musiikista vaikka tekisinkin samalla jotakin muuta. Kuitenkin lukiessa jotakin ajattelua enemmän vaativaa asiatekstiä olen havainnut, että musiikin laadulla on jonkin verran vaikutusta siihen, kuinka hyvin pystyn keskittymään. Tästä johtuen olen kuunnellut erityisen paljon elokuvamusiikkia, sillä se soveltuu usein todella hyvin taustamusiikiksi.
Elokuvamusiikin suhteen olen melkein yhtä kaikkiruokainen kuin musiikin suhteen ylipäänsä. Joskin valitettavasti pääasiassa enemmän yhdysvaltalaiseen ja suomalaiseen musiikkiin painottunut, muualta maailmasta peräisin olevaa elokuvamusiikkia on vähän vaikeampi saada käsiinsä. Pidän paljon elokuvamusiikin suursäveltäjistä, esim. Hans Zimmer, Danny Elfman, Howard Shore, John Williams sekä Alan Menken (ja Elton John). Ennio Morricone ja Nino Rota ovat myös lemppareitani. Ranskalaisista säveltäjistä voin suositella upeaan Kuoropojat-elokuvaankin musiikin tehnyttä Bruno Coulaisia.
Suomalaisista elokuvasäveltäjistä ehdoton ykkönen on Tuomas Kantelinen, jonka lähes jokainen työ on mielestäni mestarityö. Myös Eicca Toppisen säveltämä Musta jää -elokuvan soundtrack Black ice on ihan järkyttävän upea.
Viime aikoina kaikkein tiheimmin minun levykirjastostani on soinut kuitenkin Rock of Ages -elokuvan soundtrack, sillä se on niin täydellisen onnistunut. Jokainen kappale on onnistunut, ja ääniraita on mielestäni jopa parempi kuin elokuva (joka sekin oli varsin hyvä).
Elokuvamusiikin suhteen olen melkein yhtä kaikkiruokainen kuin musiikin suhteen ylipäänsä. Joskin valitettavasti pääasiassa enemmän yhdysvaltalaiseen ja suomalaiseen musiikkiin painottunut, muualta maailmasta peräisin olevaa elokuvamusiikkia on vähän vaikeampi saada käsiinsä. Pidän paljon elokuvamusiikin suursäveltäjistä, esim. Hans Zimmer, Danny Elfman, Howard Shore, John Williams sekä Alan Menken (ja Elton John). Ennio Morricone ja Nino Rota ovat myös lemppareitani. Ranskalaisista säveltäjistä voin suositella upeaan Kuoropojat-elokuvaankin musiikin tehnyttä Bruno Coulaisia.
Suomalaisista elokuvasäveltäjistä ehdoton ykkönen on Tuomas Kantelinen, jonka lähes jokainen työ on mielestäni mestarityö. Myös Eicca Toppisen säveltämä Musta jää -elokuvan soundtrack Black ice on ihan järkyttävän upea.
Viime aikoina kaikkein tiheimmin minun levykirjastostani on soinut kuitenkin Rock of Ages -elokuvan soundtrack, sillä se on niin täydellisen onnistunut. Jokainen kappale on onnistunut, ja ääniraita on mielestäni jopa parempi kuin elokuva (joka sekin oli varsin hyvä).
Viime aikoina olen viettänyt paljon aikaa tietokoneella lukien erilaisia tekstejä, ihan nettiuutisia mutta myös paljon vähän enemmän syventymistä vaativia juttuja kuten tieteellisiä tekstejä, politiikan analyysia ja englanninkielisiä juttuja. Kuuntelen usein paljon musiikkia, enkä yleensä häiriinny musiikista vaikka tekisinkin samalla jotakin muuta. Kuitenkin lukiessa jotakin ajattelua enemmän vaativaa asiatekstiä olen havainnut, että musiikin laadulla on jonkin verran vaikutusta siihen, kuinka hyvin pystyn keskittymään. Tästä johtuen olen kuunnellut erityisen paljon elokuvamusiikkia, sillä se soveltuu usein todella hyvin taustamusiikiksi.
 
Elokuvamusiikin suhteen olen melkein yhtä kaikkiruokainen kuin musiikin suhteen ylipäänsä. Joskin valitettavasti pääasiassa enemmän yhdysvaltalaiseen ja suomalaiseen musiikkiin painottunut, muualta maailmasta peräisin olevaa elokuvamusiikkia on vähän vaikeampi saada käsiinsä. Pidän paljon elokuvamusiikin suursäveltäjistä, esim. Hans Zimmer, Danny Elfman, Howard Shore, John Williams sekä Alan Menken (ja Elton John). Ennio Morricone ja Nino Rota ovat myös lemppareitani. Ranskalaisista säveltäjistä voin suositella upeaan Kuoropojat-elokuvaankin musiikin tehnyttä Bruno Coulaisia.
 
Suomalaisista elokuvasäveltäjistä ehdoton ykkönen on Tuomas Kantelinen, jonka lähes jokainen työ on mielestäni mestarityö. Myös Eicca Toppisen säveltämä Musta jää -elokuvan soundtrack Black ice on ihan järkyttävän upea.
 
Viime aikoina kaikkein tiheimmin minun levykirjastostani on soinut kuitenkin Rock of Ages -elokuvan soundtrack, sillä se on niin täydellisen onnistunut. Jokainen kappale on onnistunut, ja ääniraita on mielestäni jopa parempi kuin elokuva (joka sekin oli varsin hyvä).
Muokannut Hiistu (29.04.2015)
06.10.2013
Athilora
100 kirjaa, 690 viestiä
Elokuvasoundtrackeissä on pakko suosia Howard Shorea ja John Williamsia, joskin koen myös pelisoundtrackit vähintäänkin yhtä mainioina. Otaan malliesimerkkinä vaikkapa Adam Skorupan Witcher-soundtrackit.
Elokuvasoundtrackeissä on pakko suosia Howard Shorea ja John Williamsia, joskin koen myös pelisoundtrackit vähintäänkin yhtä mainioina. Otaan malliesimerkkinä vaikkapa Adam Skorupan Witcher-soundtrackit.
06.10.2013
Kirjaneito
402 kirjaa, 87 kirja-arviota, 567 viestiä
Oih, elokuvamusiikki!
Itse pidän elokuvamusiikista varsinkin kirjoitusmusiikkina. Koska suosikkisoundtrackini, (Potterit, Lord of the Rings, City of Bones ja Pirates of the Caribbean) ovat etupäässä orkesterimusiikkia, mukana ei ole häiritseviä laululyriikoita (vaikka nykyään huomaan suodattavani myös ne vallan hyvin.) Kuten tuossa jo mainitsinkin, leffojen kautta omia suosikkisäveltäjiäni ovat Howard Shore, John Williams, Atli Övarsson ja Hans Zimmer sekä Klaus Badelt. Ja vaikken ole nähnyt kuin jonkun satunnaisen jakson Game of Thronesista, täytyy sanoa, että myös sen musiikki on upeaa!
Oih, elokuvamusiikki! :heart: Itse pidän elokuvamusiikista varsinkin kirjoitusmusiikkina. Koska suosikkisoundtrackini, (Potterit, Lord of the Rings, City of Bones ja Pirates of the Caribbean) ovat etupäässä orkesterimusiikkia, mukana ei ole häiritseviä laululyriikoita (vaikka nykyään huomaan suodattavani myös ne vallan hyvin.) Kuten tuossa jo mainitsinkin, leffojen kautta omia suosikkisäveltäjiäni ovat Howard Shore, John Williams, Atli Övarsson ja Hans Zimmer sekä Klaus Badelt. Ja vaikken ole nähnyt kuin jonkun satunnaisen jakson Game of Thronesista, täytyy sanoa, että myös sen musiikki on upeaa!
06.10.2013
Verikuu
45 kirjaa, 25 viestiä
Eiköhän mene pitkälti osastolle Ennio Morricone. Vangelis teki hienon soundtrackin Blade Runneriin ja Markku Kopiston sävellyksethän (lähinnä Jäniksen vuodessa) on hienoja. Kaikkein paras on ikimainio muumisoundtrack ala Sumio Shiratori.
Eiköhän mene pitkälti osastolle Ennio Morricone. Vangelis teki hienon soundtrackin Blade Runneriin ja Markku Kopiston sävellyksethän (lähinnä Jäniksen vuodessa) on hienoja. Kaikkein paras on ikimainio muumisoundtrack ala Sumio Shiratori.
06.10.2013
Pisania
1181 kirjaa, 1843 viestiä
John Williamsista ei kai voi olla pitämättä. Omistan Schindlerin listan soundtracin ja se on riipaisevan kaunis. Elokuvamusiikkimakuni noudattelee kuitenkin tavallisen musiikkimakuni linjoja ja olen siis mieltynyt säveltäjiin, jotka eivät käytä perinteisiä soittimia. Syntsatiluttelu saa aina varmasti huomioni paremmin kuin perinteiset orkesterit.
Verikuun mainitsema Vangelis ja hänen musiikkinsa elokuviin Blade Runner, 1492 - The conquest of paradise ja Mutiny on the Bounty on ollut suosikkejani jo ammoisista ajoista lähtien. Eric Serrasta tykkään myös, hänen industriaalisehko soundinsa on helposti tunnistettavissa (esim. Fifth element ja Jeanne d'Arc). Ruyichi Sakamoton 80-luvun tuotokset Merry Christmas, mr. Lawrence ja The last emperor vetoavat myös tosi paljon. Lisäksi omistan soundtrackin elokuvaan Gohatto (1999), jonka Sakamoto on myös säveltänyt. Se on aina silloin tällöin kiva laittaa taustamusiiksiksi lukiessa, vaikka onkin aika erikoinen. Lempisoundtrackini taitaa kuitenkin olla Giorgio Moroderin Midnight express. Se on myöhäisen 70-luvun syntsameininkiä parhaimmillaan.
Verikuun mainitsema Vangelis ja hänen musiikkinsa elokuviin Blade Runner, 1492 - The conquest of paradise ja Mutiny on the Bounty on ollut suosikkejani jo ammoisista ajoista lähtien. Eric Serrasta tykkään myös, hänen industriaalisehko soundinsa on helposti tunnistettavissa (esim. Fifth element ja Jeanne d'Arc). Ruyichi Sakamoton 80-luvun tuotokset Merry Christmas, mr. Lawrence ja The last emperor vetoavat myös tosi paljon. Lisäksi omistan soundtrackin elokuvaan Gohatto (1999), jonka Sakamoto on myös säveltänyt. Se on aina silloin tällöin kiva laittaa taustamusiiksiksi lukiessa, vaikka onkin aika erikoinen. Lempisoundtrackini taitaa kuitenkin olla Giorgio Moroderin Midnight express. Se on myöhäisen 70-luvun syntsameininkiä parhaimmillaan.
John Williamsista ei kai voi olla pitämättä. Omistan Schindlerin listan soundtracin ja se on riipaisevan kaunis. Elokuvamusiikkimakuni noudattelee kuitenkin tavallisen musiikkimakuni linjoja ja olen siis mieltynyt säveltäjiin, jotka eivät käytä perinteisiä soittimia. Syntsatiluttelu saa aina varmasti huomioni paremmin kuin perinteiset orkesterit.
 
Verikuun mainitsema Vangelis ja hänen musiikkinsa elokuviin [i]Blade Runner[/i], [i]1492 - The conquest of paradise[/i] ja [i]Mutiny on the Bounty[/i] on ollut suosikkejani jo ammoisista ajoista lähtien. Eric Serrasta tykkään myös, hänen industriaalisehko soundinsa on helposti tunnistettavissa (esim. [i]Fifth element[/i] ja [i]Jeanne d'Arc[/i]). Ruyichi Sakamoton 80-luvun tuotokset [i]Merry Christmas, mr. Lawrence[/i] ja [i]The last emperor[/i] vetoavat myös tosi paljon. Lisäksi omistan soundtrackin elokuvaan [i]Gohatto[/i] (1999), jonka Sakamoto on myös säveltänyt. Se on aina silloin tällöin kiva laittaa taustamusiiksiksi lukiessa, vaikka onkin aika erikoinen. Lempisoundtrackini taitaa kuitenkin olla Giorgio Moroderin [i]Midnight express[/i]. Se on myöhäisen 70-luvun syntsameininkiä parhaimmillaan.
06.10.2013
Tapsa
155 kirjaa, 7 kirja-arviota, 252 viestiä
Howard Shoresta muuten, kaikkihan tuntevat hänet Sormusten herrojen mahtipontisen orkesteripauhun säveltäjänä, mutta tyyppi onkin todella monipuolinen elokuvamusiikin tekijä, hän on nimittäin tehnyt myös tosi elektronista musiikkia ja on David Cronenbergin hovisäveltäjä. Katsoin Videodromen ja siinä oli Shoren soundtrack täynnä synkkiä, minimalistisia kasarisyntikoita.
Zimmer on hyvä, ja muiden mainittujen lisäksi James Newton Howard on myös tehnyt kaunista tavaraa, varsinkin mielestäni Kylän scoressa on tunnelmallista viulumusiikkia.
Muita suosikkejani ovat Airin Virgin Suicides, pehmeää elektropoppia ja hyvä leffa. Wes Anderson ja Quentin Tarantino valikoivat hyviä biisejä elokuviinsa, varsinkin Django Unchained sisälsi joitain jotka todella iskivät minuun.
Zimmer on hyvä, ja muiden mainittujen lisäksi James Newton Howard on myös tehnyt kaunista tavaraa, varsinkin mielestäni Kylän scoressa on tunnelmallista viulumusiikkia.
Muita suosikkejani ovat Airin Virgin Suicides, pehmeää elektropoppia ja hyvä leffa. Wes Anderson ja Quentin Tarantino valikoivat hyviä biisejä elokuviinsa, varsinkin Django Unchained sisälsi joitain jotka todella iskivät minuun.
Howard Shoresta muuten, kaikkihan tuntevat hänet Sormusten herrojen mahtipontisen orkesteripauhun säveltäjänä, mutta tyyppi onkin todella monipuolinen elokuvamusiikin tekijä, hän on nimittäin tehnyt myös tosi elektronista musiikkia ja on David Cronenbergin hovisäveltäjä. Katsoin [i]Videodromen[/i] ja siinä oli Shoren soundtrack täynnä synkkiä, minimalistisia kasarisyntikoita.
 
Zimmer on hyvä, ja muiden mainittujen lisäksi James Newton Howard on myös tehnyt kaunista tavaraa, varsinkin mielestäni [i]Kylän[/i] scoressa on tunnelmallista viulumusiikkia.
 
Muita suosikkejani ovat Airin [i]Virgin Suicides[/i], pehmeää elektropoppia ja hyvä leffa. Wes Anderson ja Quentin Tarantino valikoivat hyviä biisejä elokuviinsa, varsinkin [i]Django Unchained[/i] sisälsi joitain jotka todella iskivät minuun.
06.10.2013
Pisania
1181 kirjaa, 1843 viestiä
TapsaKatsoin Videodromen ja siinä oli Shoren soundtrack täynnä synkkiä, minimalistisia kasarisyntikoita.Sweet! Kiitos vinkistä. En ole tuota leffaa koskaan nähnyt, joten ei olisi tullut mieleenkään. Kävin Groovesharkista sen kaivamassa ja kuulostaa mahtavalta.
[quote="Tapsa" post=1797]Katsoin [i]Videodromen[/i] ja siinä oli Shoren soundtrack täynnä synkkiä, minimalistisia kasarisyntikoita.[/quote]
Sweet! Kiitos vinkistä. En ole tuota leffaa koskaan nähnyt, joten ei olisi tullut mieleenkään. Kävin Groovesharkista sen kaivamassa ja kuulostaa mahtavalta. :smile:
06.10.2013
Dyn
542 kirjaa, 51 kirja-arviota, 3978 viestiä
Shoren 'mahtipontista orkesteripauhua' mulla on soittolistalla yhä tänä päivänäkin. Biisit ovat kestäneet aikaa loistavasti (siinä missä toki LoTR-leffatkin). Hobitin soundrackeja en ole tullut hankkineeksi, ehkä voisi.
Shoren 'mahtipontista orkesteripauhua' mulla on soittolistalla yhä tänä päivänäkin. Biisit ovat kestäneet aikaa loistavasti (siinä missä toki LoTR-leffatkin). Hobitin soundrackeja en ole tullut hankkineeksi, ehkä voisi.
07.10.2013
Emelie
729 kirjaa, 100 kirja-arviota, 2743 viestiä
Danny Elfman on minun suuri suosikkini, lähinnä olen kiinnittänyt huomiota hänen musiikilliseen taituruuteensa Burtonin elokuvissa (Burton-Depp-Elfman kombinaatio on ihan ylivoimainen hyvän leffakokomuksen saamisessa). Myös Miyazakin elokuvissa on loistavat musiikit, varsinkin Laputassa.
Danny Elfman on minun suuri suosikkini, lähinnä olen kiinnittänyt huomiota hänen musiikilliseen taituruuteensa Burtonin elokuvissa (Burton-Depp-Elfman kombinaatio on ihan ylivoimainen hyvän leffakokomuksen saamisessa). Myös Miyazakin elokuvissa on loistavat musiikit, varsinkin Laputassa.
07.10.2013
Kirjaneito
402 kirjaa, 87 kirja-arviota, 567 viestiä
Miyazakin leffoja en muistanutkaan. Niissä, erityisesti Laputassa on kyllä mahtavat musiikit. (Ainakin Totoron tunnusmusa jää soimaan päähän päiväkausiksi...
).
Miyazakin leffoja en muistanutkaan. Niissä, erityisesti Laputassa on kyllä mahtavat musiikit. (Ainakin Totoron tunnusmusa jää soimaan päähän päiväkausiksi... :wink: ).
07.10.2013
kyty
32 kirjaa, 7 kirja-arviota, 1052 viestiä
Ghibli-soundtrackit ja Danny Elfman allekirjoitetaan täälläkin. Yksi mitä on myös tullut paljon kuunneltua on Amelie, vaikka en sen tyylisestä musiikista muuten niin perustakaan. Ghiblin lisäksi animaatioissa hyviä soundtrackeja on ollut mm. Coraline ja How to Train Your Dragonin soundtrackista tykkäsin myös. John Powell oli siinä edukseen, kai lohikäärmeet inspiroivat? Muuten en ole hänen musiikkiaan seuraillut, vaikka Horton ja Bolt jäivät mieleen, joskaan eivät yhtä vahvasti.
Ghibli-soundtrackit ja Danny Elfman allekirjoitetaan täälläkin. Yksi mitä on myös tullut paljon kuunneltua on Amelie, vaikka en sen tyylisestä musiikista muuten niin perustakaan. Ghiblin lisäksi animaatioissa hyviä soundtrackeja on ollut mm. Coraline ja How to Train Your Dragonin soundtrackista tykkäsin myös. John Powell oli siinä edukseen, kai lohikäärmeet inspiroivat? Muuten en ole hänen musiikkiaan seuraillut, vaikka Horton ja Bolt jäivät mieleen, joskaan eivät yhtä vahvasti.
07.10.2013
Diara
239 kirjaa, 1 kirja-arvio, 518 viestiä
Minun suosikkejani on Howard Shore, Hanz Zimmer, Klaus Badelt ja John Williams. Omat suosikki-soundtrackit (mm. Sormusten Herra, Pirates Of The Caribbean, Hobitti) omistan fyysisinä cd-levyinä. Kutsukaa minua vanhanaikaiseksi jos tahdotte, mutta minusta musiikissa on parhaat soundit jos se tulee cd:ltä eikä tietokoneen kovalevyltä tai pilvestä.
Ehdottomasti suurin suosikkini on Sormusten Herra, ensimmäisen elokuvan soundtrack on ehtinyt pyöriä levysoittimessa jo niin monesti, että jouduin kopioimaan alkuperäisen levyn, koska se kului liikaa ja rätisee nykyään pahasti :cheesy: Hobitin soundtrackia en ole jostain syystä saanut vielä siirrettyä iPodille asti, mutta fyysisenä cd:nä se on löytynyt levyhyllystä pidemmän aikaa ja kovasti olen sitäkin kuunnellut. Soundtrackit kuuluvat kirjojen lukemisen taustamusiikiksi, koska laulettu musiikki häiritsee keskittymistä. Muutama vuosi sitten siskoni esitteli minulle Amelien soundtrackin, josta myöskin pidän paljon. Muutamia vuosia sitten kuuntelin myös paljon ensimmäisen Narnia-elokuvan soundtrackia, josta kunnia kuuluu Harry Gregson-Williamsille. Pidin ensimmäisen elokuvan soundtrackista paljon, mutta jotenkin toisen elokuvan musiikkien kuuntelu jäi vähäisemmälle enkä kolmannen soundtrackia ole kuunnellut lainkaan.
Lauletuista soundtrackeista itselleni rakkain on Moulin Rouge-elokuvan soundtrack. Ehkä johtuen siitä, että elokuva on todella hyvä ja toisaalta muutamasta soundtrackin raidasta on muodostunut pikkusiskolleni ja minulle sisäpiirin juttu, kun automatkoilla soitamme niitä nupit kaakossa ja laulamme yhdessä, molemmilla on tietenkin omat osuudet joissa lauletaan.
Uusin löytö minulle on City Of Bones-elokuvan soundtrack, josta pidin elokuvissa paljon. Kotona en ole sitä ihmeemmin ehtinyt kuuntelemaan, mutta tarkoituksena on kyllä tutustua siihen paremmin. Ehkä joudun odottelemaan itse elokuvan dvd-julkaisua, koska monesti saan soundtrackeistä enemmän irti sitten, kun olen nähnyt elokuvan pariin kertaan ja siinä kuullut tarkemmin, miten musiikit on sinne aseteltu.
Ehdottomasti suurin suosikkini on Sormusten Herra, ensimmäisen elokuvan soundtrack on ehtinyt pyöriä levysoittimessa jo niin monesti, että jouduin kopioimaan alkuperäisen levyn, koska se kului liikaa ja rätisee nykyään pahasti :cheesy: Hobitin soundtrackia en ole jostain syystä saanut vielä siirrettyä iPodille asti, mutta fyysisenä cd:nä se on löytynyt levyhyllystä pidemmän aikaa ja kovasti olen sitäkin kuunnellut. Soundtrackit kuuluvat kirjojen lukemisen taustamusiikiksi, koska laulettu musiikki häiritsee keskittymistä. Muutama vuosi sitten siskoni esitteli minulle Amelien soundtrackin, josta myöskin pidän paljon. Muutamia vuosia sitten kuuntelin myös paljon ensimmäisen Narnia-elokuvan soundtrackia, josta kunnia kuuluu Harry Gregson-Williamsille. Pidin ensimmäisen elokuvan soundtrackista paljon, mutta jotenkin toisen elokuvan musiikkien kuuntelu jäi vähäisemmälle enkä kolmannen soundtrackia ole kuunnellut lainkaan.
Lauletuista soundtrackeista itselleni rakkain on Moulin Rouge-elokuvan soundtrack. Ehkä johtuen siitä, että elokuva on todella hyvä ja toisaalta muutamasta soundtrackin raidasta on muodostunut pikkusiskolleni ja minulle sisäpiirin juttu, kun automatkoilla soitamme niitä nupit kaakossa ja laulamme yhdessä, molemmilla on tietenkin omat osuudet joissa lauletaan.
Uusin löytö minulle on City Of Bones-elokuvan soundtrack, josta pidin elokuvissa paljon. Kotona en ole sitä ihmeemmin ehtinyt kuuntelemaan, mutta tarkoituksena on kyllä tutustua siihen paremmin. Ehkä joudun odottelemaan itse elokuvan dvd-julkaisua, koska monesti saan soundtrackeistä enemmän irti sitten, kun olen nähnyt elokuvan pariin kertaan ja siinä kuullut tarkemmin, miten musiikit on sinne aseteltu.
Minun suosikkejani on Howard Shore, Hanz Zimmer, Klaus Badelt ja John Williams. Omat suosikki-soundtrackit (mm. Sormusten Herra, Pirates Of The Caribbean, Hobitti) omistan fyysisinä cd-levyinä. Kutsukaa minua vanhanaikaiseksi jos tahdotte, mutta minusta musiikissa on parhaat soundit jos se tulee cd:ltä eikä tietokoneen kovalevyltä tai pilvestä.
 
Ehdottomasti suurin suosikkini on Sormusten Herra, ensimmäisen elokuvan soundtrack on ehtinyt pyöriä levysoittimessa jo niin monesti, että jouduin kopioimaan alkuperäisen levyn, koska se kului liikaa ja rätisee nykyään pahasti :cheesy: Hobitin soundtrackia en ole jostain syystä saanut vielä siirrettyä iPodille asti, mutta fyysisenä cd:nä se on löytynyt levyhyllystä pidemmän aikaa ja kovasti olen sitäkin kuunnellut. Soundtrackit kuuluvat kirjojen lukemisen taustamusiikiksi, koska laulettu musiikki häiritsee keskittymistä. Muutama vuosi sitten siskoni esitteli minulle Amelien soundtrackin, josta myöskin pidän paljon. Muutamia vuosia sitten kuuntelin myös paljon ensimmäisen Narnia-elokuvan soundtrackia, josta kunnia kuuluu Harry Gregson-Williamsille. Pidin ensimmäisen elokuvan soundtrackista paljon, mutta jotenkin toisen elokuvan musiikkien kuuntelu jäi vähäisemmälle enkä kolmannen soundtrackia ole kuunnellut lainkaan.
 
Lauletuista soundtrackeista itselleni rakkain on Moulin Rouge-elokuvan soundtrack. Ehkä johtuen siitä, että elokuva on todella hyvä ja toisaalta muutamasta soundtrackin raidasta on muodostunut pikkusiskolleni ja minulle sisäpiirin juttu, kun automatkoilla soitamme niitä nupit kaakossa ja laulamme yhdessä, molemmilla on tietenkin omat osuudet joissa lauletaan.
 
Uusin löytö minulle on City Of Bones-elokuvan soundtrack, josta pidin elokuvissa paljon. Kotona en ole sitä ihmeemmin ehtinyt kuuntelemaan, mutta tarkoituksena on kyllä tutustua siihen paremmin. Ehkä joudun odottelemaan itse elokuvan dvd-julkaisua, koska monesti saan soundtrackeistä enemmän irti sitten, kun olen nähnyt elokuvan pariin kertaan ja siinä kuullut tarkemmin, miten musiikit on sinne aseteltu.
07.10.2013
Echramath
4 kirjaa, 452 viestiä
Olisiko kenelläkään Spotify-soittolistaa tai muuta lähdettä 70-luvun takaa-ajofunkkia? Tiedättehän, ollaan kaupungilla kytiksellä lipuen juuri yhden nurkan takana tyylikkäällä, mutta huippujanoisella jenkkilotkalla, kun yhtäkkiä alkaa takaa-ajo.
Isaac Hayes näyttää mallia.
Isaac Hayes näyttää mallia.
Olisiko kenelläkään Spotify-soittolistaa tai muuta lähdettä [i]70-luvun takaa-ajofunkkia[/i]? Tiedättehän, ollaan kaupungilla kytiksellä lipuen juuri yhden nurkan takana tyylikkäällä, mutta huippujanoisella jenkkilotkalla, kun yhtäkkiä alkaa takaa-ajo.
 
Isaac Hayes [url=http://www.youtube.com/watch?v=bijbzlSrdcM]näyttää mallia[/url].
08.10.2013
Rasimus
1 kirja, 890 viestiä
Eipä ole tullut ajateltua silleen elokuvamusiikkia. Minulle se on lähinnä taustahälyä. Osa elokuvaa. Ei mitään sellaista jonka erottaisin kokonaisuudesta.
Tai välittäisin kuka musiikin on tehnyt. Mainittu Elfmankin hukkuu minulla helposti orkesterimassaan, vaikka hänellä taitaakin olla oma tunnistettava leikkisä tyylinsä (mahdollisesti siksi, että en osaa yhdistää hänen musaansa kuin johonkin Burtonin tuotantoon).
No ehkä on Vangelis, mutta hänenkin tuotantonsa kolahtaa vain jonkun Bladerunner-, 1492- ja Chariots of Fire -teemojen verran.
Morricone tietenkin, mutta olen todennut että hänen sävellyksiään en osaa tunnistaa pelkästä soundista.
Jos pitäisi pitää melkein kaikesta tuotannosta yksittäiseltä säveltäjältä, niin mieleen tulee John Carpenterin elokuvien minimalistiset syntikkamusat. Pako New Yorkista, They Live, Hyökkäys poliisiasemalle jne. Kaikissa melko hienot ja tunnelmalliset viritykset. Oppikirjamaista "vähän on enemmän".
Tai välittäisin kuka musiikin on tehnyt. Mainittu Elfmankin hukkuu minulla helposti orkesterimassaan, vaikka hänellä taitaakin olla oma tunnistettava leikkisä tyylinsä (mahdollisesti siksi, että en osaa yhdistää hänen musaansa kuin johonkin Burtonin tuotantoon).
No ehkä on Vangelis, mutta hänenkin tuotantonsa kolahtaa vain jonkun Bladerunner-, 1492- ja Chariots of Fire -teemojen verran.
Morricone tietenkin, mutta olen todennut että hänen sävellyksiään en osaa tunnistaa pelkästä soundista.
Jos pitäisi pitää melkein kaikesta tuotannosta yksittäiseltä säveltäjältä, niin mieleen tulee John Carpenterin elokuvien minimalistiset syntikkamusat. Pako New Yorkista, They Live, Hyökkäys poliisiasemalle jne. Kaikissa melko hienot ja tunnelmalliset viritykset. Oppikirjamaista "vähän on enemmän".
Eipä ole tullut ajateltua silleen elokuvamusiikkia. Minulle se on lähinnä taustahälyä. Osa elokuvaa. Ei mitään sellaista jonka erottaisin kokonaisuudesta.
 
Tai välittäisin kuka musiikin on tehnyt. Mainittu Elfmankin hukkuu minulla helposti orkesterimassaan, vaikka hänellä taitaakin olla oma tunnistettava leikkisä tyylinsä (mahdollisesti siksi, että en osaa yhdistää hänen musaansa kuin johonkin Burtonin tuotantoon).
 
No ehkä on Vangelis, mutta hänenkin tuotantonsa kolahtaa vain jonkun Bladerunner-, 1492- ja Chariots of Fire -teemojen verran.
 
Morricone tietenkin, mutta olen todennut että hänen sävellyksiään en osaa tunnistaa pelkästä soundista.
 
Jos pitäisi pitää melkein kaikesta tuotannosta yksittäiseltä säveltäjältä, niin mieleen tulee John Carpenterin elokuvien minimalistiset syntikkamusat. Pako New Yorkista, They Live, Hyökkäys poliisiasemalle jne. Kaikissa melko hienot ja tunnelmalliset viritykset. Oppikirjamaista "vähän on enemmän".
08.10.2013
Kirjaneito
402 kirjaa, 87 kirja-arviota, 567 viestiä
RasimusEipä ole tullut ajateltua silleen elokuvamusiikkia. Minulle se on lähinnä taustahälyä. Osa elokuvaa. Ei mitään sellaista jonka erottaisin kokonaisuudesta.Hassua. Itselleni musiikki on elokuvissa merkittävä osa, kyynelehdinkin melkein todennäköisemmin kauniille musiikille kuin kohtaukselle itselleen.
[quote="Rasimus" post=1994]Eipä ole tullut ajateltua silleen elokuvamusiikkia. Minulle se on lähinnä taustahälyä. Osa elokuvaa. Ei mitään sellaista jonka erottaisin kokonaisuudesta.
[/quote]
Hassua. Itselleni musiikki on elokuvissa merkittävä osa, kyynelehdinkin melkein todennäköisemmin kauniille musiikille kuin kohtaukselle itselleen. :wink: Jos soundtrack on aivan hirveä, en voi pitää leffasta niin paljon kuin muuten pitäisin.
08.10.2013
Rasimus
1 kirja, 890 viestiä
Sama toki täälläkin. Huono musa huonontaa elokuvan, samoin kuin huono elokuva huonontaa musiikin. En vain osaa ajatella kuuntelevani elokuvamusiikkia erillään itse elokuvasta.
Tosin jos tippa tulee linssiin, niin silloin on musiikilla merkittävä osa, mutta se ei silti tapahtuisi ilman hyvää kohtausta. Tulee jotenkin mieleen yltiönyyhky Arizona Babyn lopetus, joka onnistuu aina koskettamaan - vaikka ilman musiikkia ajateltuna sekin on elokuvassa niin överiä menoa kuin vain voi olla
(Pitäisi editoida pois vähättelevä ilmaisu "taustahäly", mutta myöhäistä se nyt on)
Tosin jos tippa tulee linssiin, niin silloin on musiikilla merkittävä osa, mutta se ei silti tapahtuisi ilman hyvää kohtausta. Tulee jotenkin mieleen yltiönyyhky Arizona Babyn lopetus, joka onnistuu aina koskettamaan - vaikka ilman musiikkia ajateltuna sekin on elokuvassa niin överiä menoa kuin vain voi olla
(Pitäisi editoida pois vähättelevä ilmaisu "taustahäly", mutta myöhäistä se nyt on)
Sama toki täälläkin. Huono musa huonontaa elokuvan, samoin kuin huono elokuva huonontaa musiikin. En vain osaa ajatella kuuntelevani elokuvamusiikkia erillään itse elokuvasta.
 
Tosin jos tippa tulee linssiin, niin silloin on musiikilla merkittävä osa, mutta se ei silti tapahtuisi ilman hyvää kohtausta. Tulee jotenkin mieleen yltiönyyhky Arizona Babyn lopetus, joka onnistuu aina koskettamaan - vaikka ilman musiikkia ajateltuna sekin on elokuvassa niin överiä menoa kuin vain voi olla :tongue:
 
(Pitäisi editoida pois vähättelevä ilmaisu "taustahäly", mutta myöhäistä se nyt on)
08.10.2013
Tapsa
155 kirjaa, 7 kirja-arviota, 252 viestiä
EchramathOlisiko kenelläkään Spotify-soittolistaa tai muuta lähdettä 70-luvun takaa-ajofunkkia? Tiedättehän, ollaan kaupungilla kytiksellä lipuen juuri yhden nurkan takana tyylikkäällä, mutta huippujanoisella jenkkilotkalla, kun yhtäkkiä alkaa takaa-ajo.No ei nyt ehkä ihan. Quentin Tarantinon Jackie Brownissa kai on vähän sen tyyppistä musiikkia.
Isaac Hayes näyttää mallia.
[quote="Echramath" post=1933]Olisiko kenelläkään Spotify-soittolistaa tai muuta lähdettä [i]70-luvun takaa-ajofunkkia[/i]? Tiedättehän, ollaan kaupungilla kytiksellä lipuen juuri yhden nurkan takana tyylikkäällä, mutta huippujanoisella jenkkilotkalla, kun yhtäkkiä alkaa takaa-ajo.
 
Isaac Hayes [url=http://www.youtube.com/watch?v=bijbzlSrdcM]näyttää mallia[/url].[/quote]
 
No ei nyt ehkä ihan. Quentin Tarantinon Jackie Brownissa [url=http://www.youtube.com/watch?v=UOg_8hCC4u4]kai on vähän sen tyyppistä musiikkia.[/url]
08.10.2013
Dragonil
154 kirjaa, 7 kirja-arviota, 112 viestiä
Noh, tietenkin LOTR, Hobitti, Pirates of the Caribbean, Enkelit ja demonit... Näitä löytyy! Erityisesti haluan mainita Geishan muistelmat (Sayuri's theme!!), sen musiikki on niin kaunista! Amelie on myös suosikkieni joukossa, musiikki tuntuu olevan puolet elokuvasta.
On kyllä pakko mainita tähän loppuun, vaikka se ei aiheeseen kuulukaan, että Shigeki no kyojinissa on aivan mahtava musiikki. [Spoileri - klikkaa]
On kyllä pakko mainita tähän loppuun, vaikka se ei aiheeseen kuulukaan, että Shigeki no kyojinissa on aivan mahtava musiikki. [Spoileri - klikkaa]
Karlan kuolinkohtauksessa käytetty musiikki, Vogel im käfig (miten lie se kirjoitetaankaan), saa kylmät väreet kulkemaan pelkällä traagisuudellaan. Masennus iskee, kun sitä kuuntelee!
Soundtrack on soittolistani kärjessä :cheesy:Noh, tietenkin LOTR, Hobitti, Pirates of the Caribbean, Enkelit ja demonit... Näitä löytyy! Erityisesti haluan mainita Geishan muistelmat (Sayuri's theme!!), sen musiikki on niin kaunista! Amelie on myös suosikkieni joukossa, musiikki tuntuu olevan puolet elokuvasta.
 
On kyllä pakko mainita tähän loppuun, vaikka se ei aiheeseen kuulukaan, että Shigeki no kyojinissa on aivan mahtava musiikki. [spoiler]Karlan kuolinkohtauksessa käytetty musiikki, Vogel im käfig (miten lie se kirjoitetaankaan), saa kylmät väreet kulkemaan pelkällä traagisuudellaan. Masennus iskee, kun sitä kuuntelee! [/spoiler]Soundtrack on soittolistani kärjessä :cheesy:
10.10.2013
Ansa
69 kirjaa, 3 kirja-arviota, 1001 viestiä
Oi, niitä on niin monta. Mm. Hans Zimmer (Sherlock Holmes, Pirates of the Caribbean, Inception), Howard Shore (Hobbit), Danny Elfman (mm. Big Fish), James Newton Howard (Disneyn Atlantis), James Horner (Avatar), Yann Tiersen (Amélie), Clint Mansell (The Fountain), John Williams (Adventures of Tintin, Indiana Jones), Laibach (Iron Sky) ja Michael Giacchino (Incredibles, Star Trek, Up).
Kuten jotkut ovat jo mainninneet, kyllä se hyvä musiikki kuuluu hyvään elokuvaan. Joissain elokuvissa se musiikki saattaa jäädä taka-alalle, mutta sekin riippuu katselukerrasta. Sen muutaman kerran mitä elokuvaa saattaa katsoa, niin sitä kiinnittää huomioita eri asioihin. Toisaalta taas musiikki kantaa eteenpäin ja kohtauksetkin voi tehdä ilman puhetta. Tästä hyvänä huomiona Up (Disney*Pixar), jonka alussa ei ole ollenkaan puhetta vaan musiikki kantaa läpi päähenkilön elämän lapsesta vanhuuteen. Se oli sen verran koskettavasti tehty, ettei itkua voinut pidätellä.
Kuten jotkut ovat jo mainninneet, kyllä se hyvä musiikki kuuluu hyvään elokuvaan. Joissain elokuvissa se musiikki saattaa jäädä taka-alalle, mutta sekin riippuu katselukerrasta. Sen muutaman kerran mitä elokuvaa saattaa katsoa, niin sitä kiinnittää huomioita eri asioihin. Toisaalta taas musiikki kantaa eteenpäin ja kohtauksetkin voi tehdä ilman puhetta. Tästä hyvänä huomiona Up (Disney*Pixar), jonka alussa ei ole ollenkaan puhetta vaan musiikki kantaa läpi päähenkilön elämän lapsesta vanhuuteen. Se oli sen verran koskettavasti tehty, ettei itkua voinut pidätellä.
Oi, niitä on niin monta. Mm. Hans Zimmer (Sherlock Holmes, Pirates of the Caribbean, Inception), Howard Shore (Hobbit), Danny Elfman (mm. Big Fish), James Newton Howard (Disneyn Atlantis), James Horner (Avatar), Yann Tiersen (Amélie), Clint Mansell (The Fountain), John Williams (Adventures of Tintin, Indiana Jones), Laibach (Iron Sky) ja Michael Giacchino (Incredibles, Star Trek, Up).
 
Kuten jotkut ovat jo mainninneet, kyllä se hyvä musiikki kuuluu hyvään elokuvaan. Joissain elokuvissa se musiikki saattaa jäädä taka-alalle, mutta sekin riippuu katselukerrasta. Sen muutaman kerran mitä elokuvaa saattaa katsoa, niin sitä kiinnittää huomioita eri asioihin. Toisaalta taas musiikki kantaa eteenpäin ja kohtauksetkin voi tehdä ilman puhetta. Tästä hyvänä huomiona Up (Disney*Pixar), jonka alussa ei ole ollenkaan puhetta vaan musiikki kantaa läpi päähenkilön elämän lapsesta vanhuuteen. Se oli sen verran koskettavasti tehty, ettei itkua voinut pidätellä.
11.10.2013
Verikuu
45 kirjaa, 25 viestiä
Unohtui aiemmin mainita kaksi aivan erityistä levytystä nimittäin Paul Giovannin "The Wicker Man" vuosimallia 1973 sekä Popol Vuhin "Nosferatu: Brüder des Schattens - Söhne des Lichts" vuodelta 1978. Molemmat leffat kuuluvat mielestäni sarjaan parhaat leffat ikinä.
Mitä tulee Lord of the Rings -ääniraitoihin, niin olen niihin aivan kyllästynyt. Poistin juuri soittolistaltakin. Johtunee varmaankin yliannoksesta. Hobitin musiikit olivat mielestäni jotenkin paremmat kuin mikään Taru sormusten herrassa. Ehkä siksi, että sieltä löytyy "Misty Mountains" esittäjänään Richard Armitage. Oli muutenkin varmaan paras kohta koko elokuvassa, tuo missä kääpiöt veisaavat. Myös se Neil Finnin "Song of the Lonely Mountain" versiointi on loistava.
Menee ehkä hieman elokuva soundtrackien ohi, mutta täytyy mainita, että Bo Hansson on tehnyt 1970-luvulla mainioita konseptilevyjä aiheinaan juurikin Taru sormusten herrasta, mutta myös Ruohometsän kansasta on tehty oma levynsä.
Mitä tulee Lord of the Rings -ääniraitoihin, niin olen niihin aivan kyllästynyt. Poistin juuri soittolistaltakin. Johtunee varmaankin yliannoksesta. Hobitin musiikit olivat mielestäni jotenkin paremmat kuin mikään Taru sormusten herrassa. Ehkä siksi, että sieltä löytyy "Misty Mountains" esittäjänään Richard Armitage. Oli muutenkin varmaan paras kohta koko elokuvassa, tuo missä kääpiöt veisaavat. Myös se Neil Finnin "Song of the Lonely Mountain" versiointi on loistava.
Menee ehkä hieman elokuva soundtrackien ohi, mutta täytyy mainita, että Bo Hansson on tehnyt 1970-luvulla mainioita konseptilevyjä aiheinaan juurikin Taru sormusten herrasta, mutta myös Ruohometsän kansasta on tehty oma levynsä.
Unohtui aiemmin mainita kaksi aivan erityistä levytystä nimittäin [b]Paul Giovannin "The Wicker Man"[/b] vuosimallia 1973 sekä [b]Popol Vuhin "Nosferatu: Brüder des Schattens - Söhne des Lichts"[/b] vuodelta 1978. Molemmat leffat kuuluvat mielestäni sarjaan parhaat leffat ikinä.
 
Mitä tulee [b]Lord of the Rings[/b] -ääniraitoihin, niin olen niihin aivan kyllästynyt. Poistin juuri soittolistaltakin. Johtunee varmaankin yliannoksesta. [b]Hobitin[/b] musiikit olivat mielestäni jotenkin paremmat kuin mikään [b]Taru sormusten herrassa[/b]. Ehkä siksi, että sieltä löytyy [i]"Misty Mountains"[/i] esittäjänään [b]Richard Armitage[/b]. Oli muutenkin varmaan paras kohta koko elokuvassa, tuo missä kääpiöt veisaavat. Myös se [b]Neil Finnin[/b] [i]"Song of the Lonely Mountain"[/i] versiointi on loistava.
 
Menee ehkä hieman elokuva soundtrackien ohi, mutta täytyy mainita, että [b]Bo Hansson[/b] on tehnyt 1970-luvulla mainioita konseptilevyjä aiheinaan juurikin [b]Taru sormusten herrasta[/b], mutta myös [b]Ruohometsän kansasta[/b] on tehty oma levynsä.
27.11.2013
LunaJei
283 kirjaa, 3 kirja-arviota, 98 viestiä
Oii, rakastan elokuvamusiikkeja!
Parhaita ovat mm. Potterit, Pirates of the Carbbeanit (varsinkin Davy Jonesin teema) Ghiblin ainakin omassa mielessäni jo klassikoksi muotoutuneet ihanuudet... Varsinkin Laputan musiikit ovat häkellyttävän kauniita, tulee tippa linssiin jopa silloin, kun niitä itse soitan pianolla.
Ja täytyy vielä mainita ainakin Pan`s labyrinth- elokuvan Long, long time ago ja Mercedes lullaby *sniif*. Niin ihania! Ja tietenkin tunnelmoidessa taustalle soimaan joku Narnian musiikeista.
Ja täytyy vielä mainita ainakin Pan`s labyrinth- elokuvan Long, long time ago ja Mercedes lullaby *sniif*. Niin ihania! Ja tietenkin tunnelmoidessa taustalle soimaan joku Narnian musiikeista.
Oii, rakastan elokuvamusiikkeja! :heart: Parhaita ovat mm. Potterit, Pirates of the Carbbeanit (varsinkin Davy Jonesin teema) Ghiblin ainakin omassa mielessäni jo klassikoksi muotoutuneet ihanuudet... Varsinkin Laputan musiikit ovat häkellyttävän kauniita, tulee tippa linssiin jopa silloin, kun niitä itse soitan pianolla.
Ja täytyy vielä mainita ainakin Pan`s labyrinth- elokuvan [i]Long, long time ago[/i] ja [i]Mercedes lullaby[/i] *sniif*. Niin ihania! Ja tietenkin tunnelmoidessa taustalle soimaan joku Narnian musiikeista.
28.11.2013
tiarAnon
200 kirjaa, 3 kirja-arviota, 275 viestiä
Tässähän nyt on aika paljon klassikoita tullutkin, mutta mua hämmentää, ettei kukaan ole vielä maininnut Nick Caven ja Warren Ellisin yhteistyötä. Niistä erityisesti The Roadin soundtrack on aivan loistava, eikä The Assasination of Jesse James jää paljoa heikommaksi. Todella hyytävää tavaraa.
Jos tykkää elektronisemmasta tavarasta, kannattaa tutustua Trent Reznorin ja Atticus Rossin Oscar-palkittuun The Social Network -soundtrackiin. Yheksän tuuman naulat kuuluu vahvasti taustalla, mutta sehän nyt on enimmäkseen positiivista.
Aika moni on kertonut tykkäävänsä Amélien musiikista; kannattaa tutustua Yann Tiersenin mittavaan tuotantoon, se on täynnä helmiä. Todella lahjakas kaveri.
Jos tykkää elektronisemmasta tavarasta, kannattaa tutustua Trent Reznorin ja Atticus Rossin Oscar-palkittuun The Social Network -soundtrackiin. Yheksän tuuman naulat kuuluu vahvasti taustalla, mutta sehän nyt on enimmäkseen positiivista.
Aika moni on kertonut tykkäävänsä Amélien musiikista; kannattaa tutustua Yann Tiersenin mittavaan tuotantoon, se on täynnä helmiä. Todella lahjakas kaveri.
Tässähän nyt on aika paljon klassikoita tullutkin, mutta mua hämmentää, ettei kukaan ole vielä maininnut Nick Caven ja Warren Ellisin yhteistyötä. Niistä erityisesti The Roadin soundtrack on aivan loistava, eikä The Assasination of Jesse James jää paljoa heikommaksi. Todella hyytävää tavaraa.
 
Jos tykkää elektronisemmasta tavarasta, kannattaa tutustua Trent Reznorin ja Atticus Rossin Oscar-palkittuun The Social Network -soundtrackiin. Yheksän tuuman naulat kuuluu vahvasti taustalla, mutta sehän nyt on enimmäkseen positiivista.
 
Aika moni on kertonut tykkäävänsä Amélien musiikista; kannattaa tutustua Yann Tiersenin mittavaan tuotantoon, se on täynnä helmiä. Todella lahjakas kaveri.
03.01.2014
Fere
83 kirjaa, 27 viestiä
SapfoQueen of the Damned soundari!! Elokuvasta viis, mutta musaa kuuntelen vieläkin!!Tuo on kyllä kova, ei kylläkään ehkä ihan sitä mitä Iivari oli hakemassa :lol:
Täällähän on jo melkein kaikki mainitsemisen arvoiset jo mainittu, mutta yksi minun suosikki on jääny meinitsematta ja se on The Last Samurai.
[quote="Sapfo" post=6047]Queen of the Damned soundari!! Elokuvasta viis, mutta musaa kuuntelen vieläkin!![/quote]
 
Tuo on kyllä kova, ei kylläkään ehkä ihan sitä mitä Iivari oli hakemassa :lol:
 
Täällähän on jo melkein kaikki mainitsemisen arvoiset jo mainittu, mutta yksi minun suosikki on jääny meinitsematta ja se on The Last Samurai.
03.02.2014
Fiktiivi
374 viestiä
En lähde kertaamaan jo kaikkia sanottuja hyviä tärppejä, mutta Basil Poledourista ei liene vielä mainittu? Conan Barbaarissa (siinä vanhassa, aidossa ja oikeassa, tottakai) kuningaselokuvaan yhdistyvät kuningasmusiikit.
Kenji Kawain musiikki Ghost in the Shelliin on myös eri hienoa. Mainittakoon myös Lalo Schrifin ja Enter the Dragon, mainiota 70-luvun toiminta/jännärifunkkia (takaa-ajoja ei leffassa tainnut varsinaisesti olla).
Tangerine Dream on säveltänyt kuuntelemisen arvoista soundtrack-kamaa, mutta niitä itse leffoja ei ole tullut nähtyä... Kasarisyntsasoundien ystävät tietänevät myös Jan Hammerin, Harold Faltenmayerin ja Giorgio Moroderin?
Kenji Kawain musiikki Ghost in the Shelliin on myös eri hienoa. Mainittakoon myös Lalo Schrifin ja Enter the Dragon, mainiota 70-luvun toiminta/jännärifunkkia (takaa-ajoja ei leffassa tainnut varsinaisesti olla).
Tangerine Dream on säveltänyt kuuntelemisen arvoista soundtrack-kamaa, mutta niitä itse leffoja ei ole tullut nähtyä... Kasarisyntsasoundien ystävät tietänevät myös Jan Hammerin, Harold Faltenmayerin ja Giorgio Moroderin?
En lähde kertaamaan jo kaikkia sanottuja hyviä tärppejä, mutta Basil Poledourista ei liene vielä mainittu? Conan Barbaarissa (siinä vanhassa, aidossa ja oikeassa, tottakai) kuningaselokuvaan yhdistyvät kuningasmusiikit.
 
Kenji Kawain musiikki Ghost in the Shelliin on myös eri hienoa. Mainittakoon myös Lalo Schrifin ja Enter the Dragon, mainiota 70-luvun toiminta/jännärifunkkia (takaa-ajoja ei leffassa tainnut varsinaisesti olla).
 
Tangerine Dream on säveltänyt kuuntelemisen arvoista soundtrack-kamaa, mutta niitä itse leffoja ei ole tullut nähtyä... Kasarisyntsasoundien ystävät tietänevät myös Jan Hammerin, Harold Faltenmayerin ja Giorgio Moroderin?
12