Kategoria: Konepaja | 442 viestiä | 216,8 t lukukertaa
Vastannut: Mustelmann, 19.04.2026
Kategoria: Leirinuotio | 24 viestiä | 317 lukukertaa
Vastannut: kirill potemkin, 19.04.2026
TV-sarjat
22.03.2019
LordStenhammar
24 kirjaa, 5 kirja-arviota, 1033 viestiä
Kaksi jaksoa olen Muumilaaksoa vahdannut. Samaa mieltä kuin muutkin siitä, että piirrosanimaatio toimii tietokonegrafiikkaa paremmin. Nopeatempoisempikin tämä on paljon, mikä ei ole lainkaan hyvä juttu. Ja kyllähän sen arvasi, että enää ei ajan hengen mukaisesti nähdä piippua Nuuskamulkeron tai Muumipapan käsissä - vai olenko missannut jotain? Vaikea tottua musiikkiinkin, kun vanhemman sarjan kaikki sävelmät ovat piirtyneet ikuisesti pääkoppaan. Silti täytyy katsoa, kun Muumipappa on nykyään kotoisin omasta kotipitäjästä - siis Ville Haapasalo.
Kaksi jaksoa olen Muumilaaksoa vahdannut. Samaa mieltä kuin muutkin siitä, että piirrosanimaatio toimii tietokonegrafiikkaa paremmin. Nopeatempoisempikin tämä on paljon, mikä ei ole lainkaan hyvä juttu. Ja kyllähän sen arvasi, että enää ei ajan hengen mukaisesti nähdä piippua Nuuskamulkeron tai Muumipapan käsissä - vai olenko missannut jotain? Vaikea tottua musiikkiinkin, kun vanhemman sarjan kaikki sävelmät ovat piirtyneet ikuisesti pääkoppaan. Silti täytyy katsoa, kun Muumipappa on nykyään kotoisin omasta kotipitäjästä - siis Ville Haapasalo.
26.03.2019
HVM
42 kirjaa, 202 viestiä
HVMPian päästään seuraaman Uuden Vuosituhannen Ilosanomaa ihan streemissä:21 päivä kesäkuuta Netflixissä.
muropaketti.com...netflix-panostaa-animeen-isosti-luvassa-mm-uusi-neon-genesis-evangelion
https://youtu.be/PZHHRgzxCwc
https://youtu.be/SUamHEvVQy0
https://youtu.be/u4t3oP3hCr0
[quote="HVM" post=58610]Pian päästään seuraaman Uuden Vuosituhannen Ilosanomaa ihan streemissä:
 
[url=https://muropaketti.com/elokuvat/netflix-panostaa-animeen-isosti-luvassa-mm-uusi-neon-genesis-evangelion/]muropaketti.com...netflix-panostaa-animeen-isosti-luvassa-mm-uusi-neon-genesis-evangelion[/url]
 
https://youtu.be/PZHHRgzxCwc
 
https://youtu.be/SUamHEvVQy0
 
https://youtu.be/u4t3oP3hCr0[/quote]
21 päivä kesäkuuta Netflixissä.
29.03.2019
Mustelmann
64 kirjaa, 7 kirja-arviota, 1272 viestiä
Onko Borgiat (The Borgias) hyvä sarja? Olen lueskellut Heavy Metal-lehdestä Milo Manaran piirtämää ja Alejandro Jodorowskyn kirjoittamaa historiallista sarjakuvaa ja muistelin, että siitä on tehty joskus tv-sovituskin. Ainakin sarjis on täynnä syntistä irstailua ja reipasta väkivaltaa, toivottavasti telkkasarjakin! Kausia tehtiin kolme, eli sarja vaikuttaa ihan sopivan mittaiselta.
Onko Borgiat (The Borgias) hyvä sarja? Olen lueskellut Heavy Metal-lehdestä Milo Manaran piirtämää ja Alejandro Jodorowskyn kirjoittamaa historiallista sarjakuvaa ja muistelin, että siitä on tehty joskus tv-sovituskin. Ainakin sarjis on täynnä syntistä irstailua ja reipasta väkivaltaa, toivottavasti telkkasarjakin! Kausia tehtiin kolme, eli sarja vaikuttaa ihan sopivan mittaiselta.
29.03.2019
KiLLPaTRiCK
254 kirjaa, 2 kirja-arviota, 432 viestiä
Itse pidin Tudors sarjasta enemmän.
Näitähän on siis kaksi:
Borgia (2011-2014)
The Borgias (2011-2013) Showtime ja tässä Jeremy Irons
Showtimen on kalliimpi mutta ihan hyvä on tuo toinenkin. Kyllä ne tuli paremman puoliskon kanssa molemmat katsottua. Aika identtiset pisteet ovat saaneet IMDB:ssä 7,8/7,9 joskin tuon Showtimen on käynyt arvostelemassa kymmenkertainen määrä katsojia.
Molemmat sisältävät pehmopornoa ja verikin roiskuu.
Näitähän on siis kaksi:
Borgia (2011-2014)
The Borgias (2011-2013) Showtime ja tässä Jeremy Irons
Showtimen on kalliimpi mutta ihan hyvä on tuo toinenkin. Kyllä ne tuli paremman puoliskon kanssa molemmat katsottua. Aika identtiset pisteet ovat saaneet IMDB:ssä 7,8/7,9 joskin tuon Showtimen on käynyt arvostelemassa kymmenkertainen määrä katsojia.
Molemmat sisältävät pehmopornoa ja verikin roiskuu.
Itse pidin Tudors sarjasta enemmän.
Näitähän on siis kaksi:
Borgia (2011-2014)
The Borgias (2011-2013) Showtime ja tässä Jeremy Irons
Showtimen on kalliimpi mutta ihan hyvä on tuo toinenkin. Kyllä ne tuli paremman puoliskon kanssa molemmat katsottua. Aika identtiset pisteet ovat saaneet IMDB:ssä 7,8/7,9 joskin tuon Showtimen on käynyt arvostelemassa kymmenkertainen määrä katsojia.
Molemmat sisältävät pehmopornoa ja verikin roiskuu.
29.03.2019
Mustelmann
64 kirjaa, 7 kirja-arviota, 1272 viestiä
En tiennytkään, että sarjoja on kaksi, mutta pitänee tutustua molempiin jossain vaiheessa. Tuota Jeremy Ironsin versiota muistan joskus vilkaisseeni, mutta siihen se jäi jostain syystä. Sarjakuva ei varsinaisesti tarjoa erityisen vahvaa pohjamateriaalia, mutta sitä lukiessa tuli kyllä heti mieleen, että tv-sarjana tämä näyttäisi varmasti komealta.
Edit: itse asiassa en ole edes varma, perustuvatko nämä sarjat sarjakuvaan, koska hahmot ja tapahtumat ovat kuitenkin suunnilleen todellisia, eli pohjana taitaa olla enemmänkin historia. Omaa väriä lienee kuitenkin lisätty lavealla pensselillä.
Edit: itse asiassa en ole edes varma, perustuvatko nämä sarjat sarjakuvaan, koska hahmot ja tapahtumat ovat kuitenkin suunnilleen todellisia, eli pohjana taitaa olla enemmänkin historia. Omaa väriä lienee kuitenkin lisätty lavealla pensselillä.
En tiennytkään, että sarjoja on kaksi, mutta pitänee tutustua molempiin jossain vaiheessa. Tuota Jeremy Ironsin versiota muistan joskus vilkaisseeni, mutta siihen se jäi jostain syystä. Sarjakuva ei varsinaisesti tarjoa erityisen vahvaa pohjamateriaalia, mutta sitä lukiessa tuli kyllä heti mieleen, että tv-sarjana tämä näyttäisi varmasti komealta.
 
Edit: itse asiassa en ole edes varma, perustuvatko nämä sarjat sarjakuvaan, koska hahmot ja tapahtumat ovat kuitenkin suunnilleen todellisia, eli pohjana taitaa olla enemmänkin historia. Omaa väriä lienee kuitenkin lisätty lavealla pensselillä.
31.03.2019
Jussi
1234 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
Minä olen noista kahdesta Borgia-sarjasta nähnyt vain Showtimen version. Yle esitti sen Suomessa nimellä Borgiat, maan ja taivaan valtiaat. Ei se mikään huippusarja ollut, mutta katsoin mielellään. Eniten häiritsi se, että Showtime canceloi sarjan kolmannen kauden jäkeen. Tarina jää siis täysin kesken.
Viime viikolla uutisoitiin, että Supernatural loppuu 15. kauteen. Jotenkin vaikea uskoa, että sarja oikeasti päättyy. Se on ollut niin pitkään osa elämääni. Mutta joo, minulla on vielä paljon Supernaturalia jäljellä. Katselen vasta 11. kauden viimeisiä jaksoja.
HBO kehittää fantasiadraamasarjaa, joka pohjautuu Asunda-sarjakuvaan.
Viime viikolla uutisoitiin, että Supernatural loppuu 15. kauteen. Jotenkin vaikea uskoa, että sarja oikeasti päättyy. Se on ollut niin pitkään osa elämääni. Mutta joo, minulla on vielä paljon Supernaturalia jäljellä. Katselen vasta 11. kauden viimeisiä jaksoja.
HBO kehittää fantasiadraamasarjaa, joka pohjautuu Asunda-sarjakuvaan.
Asunda is inspired by J.R.R. Tolkien’s Middle-earth epics and Greek mythology and is similar in its settings to Westeros, the world in which the HBO hit series Game of Thrones is placed.Vaikuttaa kiinnostavalta. Täytyy myöntää, etten ollut koskaan kuullut sarjakuvasta.
Minä olen noista kahdesta Borgia-sarjasta nähnyt vain Showtimen version. Yle esitti sen Suomessa nimellä [i]Borgiat, maan ja taivaan valtiaat[/i]. Ei se mikään huippusarja ollut, mutta katsoin mielellään. Eniten häiritsi se, että Showtime canceloi sarjan kolmannen kauden jäkeen. Tarina jää siis täysin kesken.
 
 
Viime viikolla [url=https://deadline.com/2019/03/supernatural-to-end-after-season-15-on-the-cw-1202581010/]uutisoitiin[/url], että [i]Supernatural[/i] loppuu 15. kauteen. Jotenkin vaikea uskoa, että sarja oikeasti päättyy. Se on ollut niin pitkään osa elämääni. Mutta joo, minulla on vielä paljon Supernaturalia jäljellä. Katselen vasta 11. kauden viimeisiä jaksoja.
 
 
HBO [url=https://deadline.com/2019/03/asunda-drama-series-based-epic-fantasy-comics-hbo-sebastian-a-jones-1202581186/]kehittää[/url] fantasiadraamasarjaa, joka pohjautuu [i]Asunda[/i]-sarjakuvaan.
[quote][i]Asunda[/i] is inspired by J.R.R. Tolkien’s Middle-earth epics and Greek mythology and is similar in its settings to Westeros, the world in which the HBO hit series [i]Game of Thrones[/i] is placed.[/quote]
Vaikuttaa kiinnostavalta. Täytyy myöntää, etten ollut koskaan kuullut sarjakuvasta.
17.04.2019
Fiktiivi
370 viestiä
kytyNyt muutaman katsotun jakson perusteella yksi ongelma taitaa olla, että muumeja ei ole alunperin suunniteltu 3d-hahmoiksi. Alkuperäisinä viivapiirroksina ne erottuivat riittävän selvästi taustasta ja ysärin animesarjassa ne oli varmemmaksi vakuudeksi värikoodattu, mutta uuden sarjan hohtavan valkoiset pyöreämuotoiset 3d-hahmot eivät ole ihan helpoimpia hahmottaa. Varsinkin kun valaistus on liian realistinen ja hahmojen kasvoille lankeaa usein varjoja. Fotorealistisessa valaistuksessa on oma viehätyksensä, mutta sille on syynsä, että elokuvia pääsääntöisesti ei kuvata pelkässä luonnonvalossa...RasimusUusia muumeja en ole katsellut kuin sen verran, että tietokoneanimaatio on vaikuttanut luotaantyöntävältä ja on taas klassikkojapsisarjaan verrattuna vienyt visuaalista tyyliä poispäin Toven alkuperäispiirosten tyylistä. Ainakin muistelen, että Toven muumikuvituksessa oli paljon yhtäläisyyksiä sarjan piirrostyyliin (etenkin taustoissa, varjojen rasterointia myöten).Kuvahaun perusteella vaihtelevasti, enkä muista että siinä olisi viivavarjostusta käytetty mitenkään hirvittävissä määrin... Mutta eipä siitä mihinkään pääse, että piirrosanimaatio on lähes aina mukavamman näköistä kuin 3D-mallinnus. Varsinkin tällaisissa tyylitellyissä sarjoissa, jotka eivät pyri täydelliseen fotorealistisuuteen. Vaikka tässä uudessakin on koitettu käsintehdyn tuntua, niin silti jokin tökkää omiin silmiini.
Pikku Myyn ääntä vastaan minulla taas ei jostain syystä ole mitään, mutta saa nähdä miten hahmoa on kehitelty. Sen perusteella mitä olen kuullut, Myylle olisi kehitelty jotain taustatarinaa, jota en muista kirjoista enkä sarjakuvista.
[quote="kyty" post=59421][quote="Rasimus" post=59420]Uusia muumeja en ole katsellut kuin sen verran, että tietokoneanimaatio on vaikuttanut luotaantyöntävältä ja on taas klassikkojapsisarjaan verrattuna vienyt visuaalista tyyliä poispäin Toven alkuperäispiirosten tyylistä. Ainakin muistelen, että Toven muumikuvituksessa oli paljon yhtäläisyyksiä sarjan piirrostyyliin (etenkin taustoissa, varjojen rasterointia myöten).[/quote]
 
Kuvahaun perusteella vaihtelevasti, enkä muista että siinä olisi viivavarjostusta käytetty mitenkään hirvittävissä määrin... Mutta eipä siitä mihinkään pääse, että piirrosanimaatio on lähes aina mukavamman näköistä kuin 3D-mallinnus. Varsinkin tällaisissa tyylitellyissä sarjoissa, jotka eivät pyri täydelliseen fotorealistisuuteen. Vaikka tässä uudessakin on koitettu käsintehdyn tuntua, niin silti jokin tökkää omiin silmiini.
 
Pikku Myyn ääntä vastaan minulla taas ei jostain syystä ole mitään, mutta saa nähdä miten hahmoa on kehitelty. Sen perusteella mitä olen kuullut, Myylle olisi kehitelty jotain taustatarinaa, jota en muista kirjoista enkä sarjakuvista.[/quote]
 
Nyt muutaman katsotun jakson perusteella yksi ongelma taitaa olla, että muumeja ei ole alunperin suunniteltu 3d-hahmoiksi. Alkuperäisinä viivapiirroksina ne erottuivat riittävän selvästi taustasta ja ysärin animesarjassa ne oli varmemmaksi vakuudeksi värikoodattu, mutta uuden sarjan hohtavan valkoiset pyöreämuotoiset 3d-hahmot eivät ole ihan helpoimpia hahmottaa. Varsinkin kun valaistus on liian realistinen ja hahmojen kasvoille lankeaa usein varjoja. Fotorealistisessa valaistuksessa on oma viehätyksensä, mutta sille on syynsä, että elokuvia pääsääntöisesti ei kuvata pelkässä luonnonvalossa...
25.04.2019
kyty
32 kirjaa, 7 kirja-arviota, 1046 viestiä
Jälleen yksi "en olisi uskonut että tykkään mutta tykkään silti"-sarja. Netflixissä osui silmiin Rilakkuma ja Kaoru, jota aloin katsoa vaikken ennestään fanita Rilakkumaa tai mitään muutakaan söpöä maskottihahmoa. Sarja onkin yllättävän hyvä eikä pelkästään söpö vaan myös synkähkölle puolelle menevä, ja Aggretsukon tapaan enemmän parikymppisille aikuisille naisille kuin lapsille tehty (onko tämän nyt joku juttu näissä maskottihahmoissa?) Plussaa siitä että se on nukkeanimaatiota - tai vähintään näyttää siltä uskottavasti, en tiedä kuinka paljon tietokonetta on käytetty - ja sarjassa on hyvin rakennettua tunnelmaa kuin Ghiblin elokuvissa ikään.
Jälleen yksi "en olisi uskonut että tykkään mutta tykkään silti"-sarja. Netflixissä osui silmiin Rilakkuma ja Kaoru, jota aloin katsoa vaikken ennestään fanita Rilakkumaa tai mitään muutakaan söpöä maskottihahmoa. Sarja onkin yllättävän hyvä eikä pelkästään söpö vaan myös synkähkölle puolelle menevä, ja Aggretsukon tapaan enemmän parikymppisille aikuisille naisille kuin lapsille tehty (onko tämän nyt joku juttu näissä maskottihahmoissa?) Plussaa siitä että se on nukkeanimaatiota - tai vähintään näyttää siltä uskottavasti, en tiedä kuinka paljon tietokonetta on käytetty - ja sarjassa on hyvin rakennettua tunnelmaa kuin Ghiblin elokuvissa ikään.
30.04.2019
Jussi
1234 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
JussiStarz-kanavan historiallinen draama The Spanish Princess. Sarja on jatkoa Valkoiselle kuningattarelle ja Valkoiselle prinsessalle, ja pohjautuu näiden tapaan Philippa Gregoryn romaaneihin. Espanjalainen prinsessa alkaa Amerikan televisiossa 5. toukokuuta.The Spanish Princess nähdään C Morella 16. toukokuuta lähtien.
Veronica Marsin uuden kauden kaikki kahdeksan jaksoa saapuvat Huluun 26. heinäkuuta (minun syntymäpäivänä!). Suomessa Hulu ei näy, joten voi toivoa, että toinen suoratoistopalvelu esittää täällä sarjan.
Ben Aaronovichin Rivers of London -urbaanifantasiaromaaneista suunnitellaan tv-sarjaa.
Joss Whedonin HBO-sarjan The Nevers pääosanesittäjä on valittu.
Marraskuussa Yhdysvalloissa aloittaa Disneyn oma suoratoistopalvelu, ja siellä nähdään myöhemmin Marvel Cinematic Universeen sijoittuvia draamasarjoja elokuvista tutuilla näyttelijöillä. WandaVision on vahvistettu, kuten myös Loki sekä Falcon & Winter Soldier. Hawkeye on kehitteillä.
Rämeen olento -sarjakuviin pohjautuva Swamp Thing käynnistyy 31. toukokuuta DC Universe -suoratoistopalvelussa. Teaseri:
https://www.youtube.com/watch?v=mhtqTUZKzfM
Päivänmääriä Suomen television tahtiin sarjoja seuraaville ihmisille:
- The Handmaid's Talen toinen kausi alkaa Teemalla 7. toukokuuta
- Vampyyrien sukua viides eli viimeinen kausi alkaa Subilla 20. toukokuuta
- Medicit, Firenzen valtiaat toinen kausi alkaa Teemalla 22. toukokuuta
[quote="Jussi" post=59500]Starz-kanavan historiallinen draama [i]The Spanish Princess[/i]. Sarja on jatkoa [i]Valkoiselle kuningattarelle[/i] ja [i]Valkoiselle prinsessalle[/i], ja pohjautuu näiden tapaan Philippa Gregoryn romaaneihin. Espanjalainen prinsessa alkaa Amerikan televisiossa 5. toukokuuta.[/quote]
[i]The Spanish Princess[/i] nähdään C Morella 16. toukokuuta lähtien.
 
[i]Veronica Marsin[/i] uuden kauden kaikki kahdeksan jaksoa [url=https://tvline.com/2019/04/12/veronica-mars-hulu-premiere-date-revival-kristen-bell/]saapuvat[/url] Huluun 26. heinäkuuta (minun syntymäpäivänä!). Suomessa Hulu ei näy, joten voi toivoa, että toinen suoratoistopalvelu esittää täällä sarjan.
 
Ben Aaronovichin [i]Rivers of London[/i] -urbaanifantasiaromaaneista [url=https://deadline.com/2019/04/simon-pegg-nick-frost-rivers-of-london-1202602550/]suunnitellaan[/url] tv-sarjaa.
 
Joss Whedonin HBO-sarjan [i]The Nevers[/i] pääosanesittäjä [url=https://www.hollywoodreporter.com/live-feed/joss-whedons-hbo-series-nevers-casts-outlander-actress-1204022]on valittu.[/url]
 
Marraskuussa Yhdysvalloissa aloittaa Disneyn oma suoratoistopalvelu, ja siellä nähdään myöhemmin Marvel Cinematic Universeen sijoittuvia draamasarjoja elokuvista tutuilla näyttelijöillä. [url=https://comicbook.com/marvel/2019/04/24/wandavision-elizabeth-olsen-timeline-production-details/]WandaVision[/url] on vahvistettu, kuten myös [url=https://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/marvels-loki-series-adds-rick-morty-writer-1187204]Loki[/url] sekä [url=https://comicbook.com/marvel/2019/04/11/first-look-at-falcon-winter-soldier-tv-series-logo/]Falcon & Winter Soldier.[/url] [i]Hawkeye[/i] on [url=https://variety.com/2019/tv/news/hawkeye-series-jeremy-renner-disney-plus-1203183398/]kehitteillä.[/url]
 
Rämeen olento -sarjakuviin pohjautuva [i]Swamp Thing[/i] käynnistyy 31. toukokuuta DC Universe -suoratoistopalvelussa. Teaseri:
 
https://www.youtube.com/watch?v=mhtqTUZKzfM
 
Päivänmääriä Suomen television tahtiin sarjoja seuraaville ihmisille:
 
- [i]The Handmaid's Talen[/i] toinen kausi alkaa Teemalla 7. toukokuuta
- [i]Vampyyrien sukua[/i] viides eli viimeinen kausi alkaa Subilla 20. toukokuuta
- [i]Medicit, Firenzen valtiaat[/i] toinen kausi alkaa Teemalla 22. toukokuuta
20.05.2019
Jussi
1234 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
Amerikan Fox-kanava päätti lopettaa The Passagen ensimmäiseen kauteen. Minulla on kaikki jaksot tallennettuna Elisa-viihteeseen, mutten ole vielä katsonut yhtään. Nyt kun kuulin canceloinnista, niin en tiedä, viitsinkö edes aloittaa tätä Justin Croninin romaanin tv-tulkintaa.
Minulta oli mennyt ohi se, että huhtikuussa Fox lakkautti The Giftedin huonojen katsojalukujen takia. Supersankarisarjaa ehdittiin tehdä kaksi kautta.
Myönteisenä uutisena The Orville saa kolmannen kauden.
Victorian kolmoskausi käynnistyy Ylellä 11. kesäkuuta. Päätin vihdoinkin tutustua tähän pukudraamaan, ja aloitin aiemmin keväällä ensimmäisen tuotantokauden. Mutta lopetin katsomisen jo kahden jakson jälkeen. Victoria ei ollut varsinaisesti huono, mutta vaikutti näkemäni perusteella makuuni liian tylsältä. Käytän likenevän ajan parempien tv-sarjojen seuraamiseen.
Mainitsin edellisessä viestissä Medicien toisen kauden alkamisen Ylellä. Rupesin vasta nyt katsomaan kaksi vuotta sitten näytettyä ykköskautta. Toisin kuin Victoriasta, niin tästä tykkään. Sarjaan on selvästi laitettu rahaa, ja se on kuvattu oikeasti Italiassa. Hyvin viihdyttävää katsottavaa, kunhan historialliset epätarkkuudet eivät häiritse. Minulla on vielä kauden päätösjakso näkemättä.
Downton Abbey on yksi tämän vuosikymmenen suurista tv-ilmiöistä, mutten ole katsonut sitä jaksoakaan. Sarja alkaa uusintana alusta Ylellä 9. kesäkuuta. Ehkä pitäisi vihdoinkin kokeilla...
Uusi traileri Universumien tomun tv-sovituksesta:
https://www.youtube.com/watch?v=0Qz8L4KaTss
Minulta oli mennyt ohi se, että huhtikuussa Fox lakkautti The Giftedin huonojen katsojalukujen takia. Supersankarisarjaa ehdittiin tehdä kaksi kautta.
Myönteisenä uutisena The Orville saa kolmannen kauden.
Victorian kolmoskausi käynnistyy Ylellä 11. kesäkuuta. Päätin vihdoinkin tutustua tähän pukudraamaan, ja aloitin aiemmin keväällä ensimmäisen tuotantokauden. Mutta lopetin katsomisen jo kahden jakson jälkeen. Victoria ei ollut varsinaisesti huono, mutta vaikutti näkemäni perusteella makuuni liian tylsältä. Käytän likenevän ajan parempien tv-sarjojen seuraamiseen.
Mainitsin edellisessä viestissä Medicien toisen kauden alkamisen Ylellä. Rupesin vasta nyt katsomaan kaksi vuotta sitten näytettyä ykköskautta. Toisin kuin Victoriasta, niin tästä tykkään. Sarjaan on selvästi laitettu rahaa, ja se on kuvattu oikeasti Italiassa. Hyvin viihdyttävää katsottavaa, kunhan historialliset epätarkkuudet eivät häiritse. Minulla on vielä kauden päätösjakso näkemättä.
Downton Abbey on yksi tämän vuosikymmenen suurista tv-ilmiöistä, mutten ole katsonut sitä jaksoakaan. Sarja alkaa uusintana alusta Ylellä 9. kesäkuuta. Ehkä pitäisi vihdoinkin kokeilla...
Uusi traileri Universumien tomun tv-sovituksesta:
https://www.youtube.com/watch?v=0Qz8L4KaTss
Amerikan Fox-kanava päätti [url=https://deadline.com/2019/05/the-passage-canceled-fox-after-one-season-1202611661/]lopettaa[/url] [i]The Passagen[/i] ensimmäiseen kauteen. Minulla on kaikki jaksot tallennettuna Elisa-viihteeseen, mutten ole vielä katsonut yhtään. Nyt kun kuulin canceloinnista, niin en tiedä, viitsinkö edes aloittaa tätä Justin Croninin romaanin tv-tulkintaa.
 
Minulta oli mennyt ohi se, että huhtikuussa Fox [url=https://deadline.com/2019/04/the-gifted-canceled-fox-2-seasons-marvel-drama-new-home-disney-1202598063/]lakkautti[/url] [i]The Giftedin[/i] huonojen katsojalukujen takia. Supersankarisarjaa ehdittiin tehdä kaksi kautta.
 
Myönteisenä uutisena [i]The Orville[/i] [url=https://deadline.com/2019/05/the-orville-renewed-season-3-fox-1202612705/]saa[/url] kolmannen kauden.
 
[i]Victorian[/i] kolmoskausi käynnistyy Ylellä 11. kesäkuuta. Päätin vihdoinkin tutustua tähän pukudraamaan, ja aloitin aiemmin keväällä ensimmäisen tuotantokauden. Mutta lopetin katsomisen jo kahden jakson jälkeen. Victoria ei ollut varsinaisesti huono, mutta vaikutti näkemäni perusteella makuuni liian tylsältä. Käytän likenevän ajan parempien tv-sarjojen seuraamiseen.
 
Mainitsin edellisessä viestissä [i]Medicien[/i] toisen kauden alkamisen Ylellä. Rupesin vasta nyt katsomaan kaksi vuotta sitten näytettyä ykköskautta. Toisin kuin Victoriasta, niin tästä tykkään. Sarjaan on selvästi laitettu rahaa, ja se on kuvattu oikeasti Italiassa. Hyvin viihdyttävää katsottavaa, kunhan historialliset epätarkkuudet eivät häiritse. Minulla on vielä kauden päätösjakso näkemättä.
 
[i]Downton Abbey[/i] on yksi tämän vuosikymmenen suurista tv-ilmiöistä, mutten ole katsonut sitä jaksoakaan. Sarja alkaa uusintana alusta Ylellä 9. kesäkuuta. Ehkä pitäisi vihdoinkin kokeilla...
 
 
Uusi traileri [i]Universumien tomun[/i] tv-sovituksesta:
 
https://www.youtube.com/watch?v=0Qz8L4KaTss
30.05.2019
Mustelmann
64 kirjaa, 7 kirja-arviota, 1272 viestiä
That '70s Show tuli saateltua päätökseen.
Aloitin katsomaan tätä alkuvuodesta ja nyt viisi kuukautta myöhemmin olen saanut nautittua kaikki 200 jaksoa. Sarja oli tietenkin jo ennestään tuttu, mutta huomattuani sen Netflixissä kaikkine kausineen päätin ottaa sen kokonaan haltuun. Perinteiseen jenkkisitcom-tyyliin jaksoilla on pituutta napakat 22 minuuttia, joten niitä oli helppo katsoa niin pienissä kuin isommissakin erissä aina silloin tällöin. Yliannostuksen välttääkseni pidin kausien välissä pidemmän tauon ja taktiikan ansiosta jaksoinkin katsoa sarjan lähes väsymättä loppuun asti.
That '70s Show (Suomessa pelkkä 70's Show ja erilaisella pilkutuksella) on aina ollut yksi sitcom-suosikeistani ja läpikatselun jälkeen olen yhä samaa mieltä. Kahdeksaan kauteen mahtuu paljon samojen vitsien toistoa, mutta sarja pysyy kuitenkin virkeänä loppuun asti. Viimeinen kausi on kyllä muita huonompi, koska siinä ei nähdä Ericiä ollenkaan ja Michaelkin häipyy pois kuvioista pian alun jälkeen. Lisäksi Eric yritettiin korvata uudella tyypillä, josta ei ollut mihinkään. En ollut nähnyt aiemmin päätösjaksoa ja vähän jännäsin, miten homma laitetaan pakettiin. No, vähän tylsästi, kun siinä vain enimmäkseen muisteltiin menneitä. Sopivaa kuitenkin, että sarja päättyy uudenvuoden aattoon vuonna -79.
Sarjan kuvaus teini-iästä ja aikuisuuden alkumetreistä on hyvin samaistuttava, vaikka en olekaan koskaan poltellut ruohoa tai joutunut pahemmin ratkomaan naisongelmia. Sarjan aikana kellarissa istuvasta kaveriporukasta tuli minunkin kavereitani ja nauroin heille ja heidän kanssaan. Pidin myös muista hahmoista, tosin Red Formanin kohdalla puhutaan enemmän kunnioituksesta. Siinä on yksi parhaimmista isähahmoista ikinä missään.
Loppuun fun fact, joka selvisi minulle vasta äskettäin: Viidennen kauden jaksojen nimet ovat kaikki Led Zeppelinin kappaleita ja muilta kausilta löytyy mm. Queenia ja Rollareita. Tunnistin kyllä joitakin biisinnimiä, mutta en tajunnut kaavaa ennen kuin netti kertoi sen minulle.
Aloitin katsomaan tätä alkuvuodesta ja nyt viisi kuukautta myöhemmin olen saanut nautittua kaikki 200 jaksoa. Sarja oli tietenkin jo ennestään tuttu, mutta huomattuani sen Netflixissä kaikkine kausineen päätin ottaa sen kokonaan haltuun. Perinteiseen jenkkisitcom-tyyliin jaksoilla on pituutta napakat 22 minuuttia, joten niitä oli helppo katsoa niin pienissä kuin isommissakin erissä aina silloin tällöin. Yliannostuksen välttääkseni pidin kausien välissä pidemmän tauon ja taktiikan ansiosta jaksoinkin katsoa sarjan lähes väsymättä loppuun asti.
That '70s Show (Suomessa pelkkä 70's Show ja erilaisella pilkutuksella) on aina ollut yksi sitcom-suosikeistani ja läpikatselun jälkeen olen yhä samaa mieltä. Kahdeksaan kauteen mahtuu paljon samojen vitsien toistoa, mutta sarja pysyy kuitenkin virkeänä loppuun asti. Viimeinen kausi on kyllä muita huonompi, koska siinä ei nähdä Ericiä ollenkaan ja Michaelkin häipyy pois kuvioista pian alun jälkeen. Lisäksi Eric yritettiin korvata uudella tyypillä, josta ei ollut mihinkään. En ollut nähnyt aiemmin päätösjaksoa ja vähän jännäsin, miten homma laitetaan pakettiin. No, vähän tylsästi, kun siinä vain enimmäkseen muisteltiin menneitä. Sopivaa kuitenkin, että sarja päättyy uudenvuoden aattoon vuonna -79.
Sarjan kuvaus teini-iästä ja aikuisuuden alkumetreistä on hyvin samaistuttava, vaikka en olekaan koskaan poltellut ruohoa tai joutunut pahemmin ratkomaan naisongelmia. Sarjan aikana kellarissa istuvasta kaveriporukasta tuli minunkin kavereitani ja nauroin heille ja heidän kanssaan. Pidin myös muista hahmoista, tosin Red Formanin kohdalla puhutaan enemmän kunnioituksesta. Siinä on yksi parhaimmista isähahmoista ikinä missään.
Loppuun fun fact, joka selvisi minulle vasta äskettäin: Viidennen kauden jaksojen nimet ovat kaikki Led Zeppelinin kappaleita ja muilta kausilta löytyy mm. Queenia ja Rollareita. Tunnistin kyllä joitakin biisinnimiä, mutta en tajunnut kaavaa ennen kuin netti kertoi sen minulle.
[b]That '70s Show[/b] tuli saateltua päätökseen.
 
Aloitin katsomaan tätä alkuvuodesta ja nyt viisi kuukautta myöhemmin olen saanut nautittua kaikki 200 jaksoa. Sarja oli tietenkin jo ennestään tuttu, mutta huomattuani sen Netflixissä kaikkine kausineen päätin ottaa sen kokonaan haltuun. Perinteiseen jenkkisitcom-tyyliin jaksoilla on pituutta napakat 22 minuuttia, joten niitä oli helppo katsoa niin pienissä kuin isommissakin erissä aina silloin tällöin. Yliannostuksen välttääkseni pidin kausien välissä pidemmän tauon ja taktiikan ansiosta jaksoinkin katsoa sarjan lähes väsymättä loppuun asti.
 
That '70s Show (Suomessa pelkkä 70's Show ja erilaisella pilkutuksella) on aina ollut yksi sitcom-suosikeistani ja läpikatselun jälkeen olen yhä samaa mieltä. Kahdeksaan kauteen mahtuu paljon samojen vitsien toistoa, mutta sarja pysyy kuitenkin virkeänä loppuun asti. Viimeinen kausi on kyllä muita huonompi, koska siinä ei nähdä Ericiä ollenkaan ja Michaelkin häipyy pois kuvioista pian alun jälkeen. Lisäksi Eric yritettiin korvata uudella tyypillä, josta ei ollut mihinkään. En ollut nähnyt aiemmin päätösjaksoa ja vähän jännäsin, miten homma laitetaan pakettiin. No, vähän tylsästi, kun siinä vain enimmäkseen muisteltiin menneitä. Sopivaa kuitenkin, että sarja päättyy uudenvuoden aattoon vuonna -79.
 
Sarjan kuvaus teini-iästä ja aikuisuuden alkumetreistä on hyvin samaistuttava, vaikka en olekaan koskaan poltellut ruohoa tai joutunut pahemmin ratkomaan naisongelmia. Sarjan aikana kellarissa istuvasta kaveriporukasta tuli minunkin kavereitani ja nauroin heille ja heidän kanssaan. Pidin myös muista hahmoista, tosin Red Formanin kohdalla puhutaan enemmän kunnioituksesta. Siinä on yksi parhaimmista isähahmoista ikinä missään.
 
Loppuun fun fact, joka selvisi minulle vasta äskettäin: Viidennen kauden jaksojen nimet ovat kaikki Led Zeppelinin kappaleita ja muilta kausilta löytyy mm. Queenia ja Rollareita. Tunnistin kyllä joitakin biisinnimiä, mutta en tajunnut kaavaa ennen kuin netti kertoi sen minulle.
23.06.2019
Mustelmann
64 kirjaa, 7 kirja-arviota, 1272 viestiä
Katsoin Mad Menin kuudennen kauden. Tämä ja edellinen ovat selvästi huonompia ja tylsempiä kausia kuin loisteliaat neljä ensimmäistä, mutta pidin kyllä menosta edelleen. Meno ei toki ollut kovin menevää ja olisinkin kaivannut jotain oikeita tapahtumia pelkän hitaan tunnelmoinnin lisäksi. Don Draper polttaa ja ryyppää edelleen ketjussa ja siinä sivussa menestyy niin naisten kuin bisnestenkin suhteen. Ollapa samanlainen, mutta ilman pohjatonta alakuloa ja hukassa olemista.
Viimeinen kausi on vielä jäljellä. En jaksa aloittaa sitä heti, mutta odotan silti innolla sarjan loppuratkaisua. Jos nyt mitään ratkaistavaa edes on.
Viimeinen kausi on vielä jäljellä. En jaksa aloittaa sitä heti, mutta odotan silti innolla sarjan loppuratkaisua. Jos nyt mitään ratkaistavaa edes on.
Katsoin Mad Menin kuudennen kauden. Tämä ja edellinen ovat selvästi huonompia ja tylsempiä kausia kuin loisteliaat neljä ensimmäistä, mutta pidin kyllä menosta edelleen. Meno ei toki ollut kovin menevää ja olisinkin kaivannut jotain oikeita tapahtumia pelkän hitaan tunnelmoinnin lisäksi. Don Draper polttaa ja ryyppää edelleen ketjussa ja siinä sivussa menestyy niin naisten kuin bisnestenkin suhteen. Ollapa samanlainen, mutta ilman pohjatonta alakuloa ja hukassa olemista.
 
Viimeinen kausi on vielä jäljellä. En jaksa aloittaa sitä heti, mutta odotan silti innolla sarjan loppuratkaisua. Jos nyt mitään ratkaistavaa edes on.
04.07.2019
Jussi
1234 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
En muistanut mainita ketjussa sitä, että Legionin kolmas eli viimeinen kausi alkoi Suomen Fox-kanavalla maanantaina, viikon Amerikkaa jäljessä. Toivottavasti ei mennyt ohi keneltäkään... Jakso tulee vielä kahdesti uusintana.
Oikein Yle uutisoi eilen siitä, että Netflix tekee isolla rahalla tv-sovituksen Neil Gaimanin Sandman-sarjakuvasta.
Viime viikolla kerrottiin, että Netflix on päättänyt lopettaa Luciferin viidenteen kauteen.
Scifisarja Humans canceloitiin kolmannen kauden jälkeen.
Rämeen olento -sarjakuvan tv-adaptaatio jää yhden kauden mittaiseksi.
Ajan pyörä -telkkasarjan kuvaaminen alkaa syyskuussa Prahassa. Kuvauksia tehdään myös Kroatiassa ja Sloveniassa.
Patrick Rothfussin Kuninkaansurmaajan kronikan maailmaan sijoittuvan tv-sarjan ensimmäisen kauden käsikirjoitukset ovat valmiina. Tämän pitäisi kertoa tapahtumista ennen Tuulen nimeä.
Denis Villeneuve tekee parhaillaan uutta elokuvasovitusta Dyynistä, ja nyt myös tv-sarja Dune: The Sisterhood on tilattu.
Minulta oli mennyt ohi se, että helmikuussa kerrottiin BBC:n suunnittelevan tv-sarjaa Michael Moorcockin Hawkmoon-fantasiaromaaneista. Kirjasarja tunnetaan myös nimellä The History of the Runestaff. Olisi kiinnostavaa lopultakin nähdä Moorcockin tuotantoa tv-ruudussa. Minusta Hawkmoon-sarja ei kuulu kirjailijan parhaimpiin töihin, mutta tykkäsin siitä. Jos tv-tulkinta toteutuu, ja siitä tulee menestys, niin ehkä saamme kirjat suomeksi...
Kolmas ohi mennyt sarja on Amazon Prime Videon Carnival Row, joka saapuu palveluun 30. elokuuta. Sarja sijoittuu viktoriaaniseen fantasiamaailmaan.

Emily St. John Mandelin upea post-apokalyptinen romaani Station Eleven kääntyy kymmenosaiseksi tv-sarjaksi! Miten olisi kirjan suomentaminen?
Rooman perustamisesta tehdään latinankielinen kymmenosainen sarja Romulus.
Kahdeksanosainen fantasiasarja The Rook käynnistyi Starz-kanavalla kesäkuun viimeisenä päivänä. Tämä perustuu Daniel O'Malleyn samannimiseen romaaniin. Suomessa sarja alkaa C Morella 10. heinäkuuta Traileri:
https://www.youtube.com/watch?v=LS-rN7IPSQ0
Oikein Yle uutisoi eilen siitä, että Netflix tekee isolla rahalla tv-sovituksen Neil Gaimanin Sandman-sarjakuvasta.
Netflix on maksanut The Sandman -sarjasta huiman summan rahaa. Hollywood Reporter -lehden mukaan siitä on tulossa Warner Brosin omistaman DC Entertainment -tuotantoyhtiön kaikkien aikojen kallein tv-sarja. Yhtiö tuottaa muun muassa elokuvia, animaatioita ja pelejä DC Comicsin sarjakuvista, joihin kuuluvat esimerkiksi Batman, Teräsmies ja Ihmenainen.Netflix julkaisi ensimmäiset viralliset kuvat Noiturista. Tv-sarjan pitäisi ilmaantua suoratoistopalveluun loppuvuodesta.
Oletettavasti Netflix toivoo suursatsauksellaan saavansa The Sandmanista samanlaisen hittisarjan kuten sen kilpailijan HBO:n Game of Thrones on ollut.
Sarjakuvan luoja Neil Gaiman on mukana tuottamassa sarjakuvan tv-versiota. Projektin vetäjänä on Allan Heinberg, joka on käsikirjoittanut ja tuottanut hittisarjoja kuten Sinkkuelämää, Greyn anatomia ja O.C..
Viime viikolla kerrottiin, että Netflix on päättänyt lopettaa Luciferin viidenteen kauteen.
Scifisarja Humans canceloitiin kolmannen kauden jälkeen.
Rämeen olento -sarjakuvan tv-adaptaatio jää yhden kauden mittaiseksi.
Ajan pyörä -telkkasarjan kuvaaminen alkaa syyskuussa Prahassa. Kuvauksia tehdään myös Kroatiassa ja Sloveniassa.
Patrick Rothfussin Kuninkaansurmaajan kronikan maailmaan sijoittuvan tv-sarjan ensimmäisen kauden käsikirjoitukset ovat valmiina. Tämän pitäisi kertoa tapahtumista ennen Tuulen nimeä.
Denis Villeneuve tekee parhaillaan uutta elokuvasovitusta Dyynistä, ja nyt myös tv-sarja Dune: The Sisterhood on tilattu.
Minulta oli mennyt ohi se, että helmikuussa kerrottiin BBC:n suunnittelevan tv-sarjaa Michael Moorcockin Hawkmoon-fantasiaromaaneista. Kirjasarja tunnetaan myös nimellä The History of the Runestaff. Olisi kiinnostavaa lopultakin nähdä Moorcockin tuotantoa tv-ruudussa. Minusta Hawkmoon-sarja ei kuulu kirjailijan parhaimpiin töihin, mutta tykkäsin siitä. Jos tv-tulkinta toteutuu, ja siitä tulee menestys, niin ehkä saamme kirjat suomeksi...
Michael Moorcock says: “I am delighted that BBC Studios is developing the Runestaff series for TV. I believe the team will do an outstanding job and I’m looking forward to seeing Hawkmoon, Count Brass and Yisselda brought to the screen. This is a perfect time for the series, which seems more relevant today than it did when I originally wrote it. I will be working closely with the writers to develop the stories. I feel like a schoolboy, breathlessly waiting for the first episode to be aired.”Sekin oli mennyt ohi, että Netflixiltä tulee kuningas Arthur -aiheinen sarja Cursed. Tämä pohjautuu Frank Millerin ja Tom Wheelerin kuvitettuun romaaniin, joka julkaistaan lokakuussa.
Kolmas ohi mennyt sarja on Amazon Prime Videon Carnival Row, joka saapuu palveluun 30. elokuuta. Sarja sijoittuu viktoriaaniseen fantasiamaailmaan.

Emily St. John Mandelin upea post-apokalyptinen romaani Station Eleven kääntyy kymmenosaiseksi tv-sarjaksi! Miten olisi kirjan suomentaminen?
Rooman perustamisesta tehdään latinankielinen kymmenosainen sarja Romulus.
Kahdeksanosainen fantasiasarja The Rook käynnistyi Starz-kanavalla kesäkuun viimeisenä päivänä. Tämä perustuu Daniel O'Malleyn samannimiseen romaaniin. Suomessa sarja alkaa C Morella 10. heinäkuuta Traileri:
https://www.youtube.com/watch?v=LS-rN7IPSQ0
En muistanut mainita ketjussa sitä, että [i]Legionin[/i] kolmas eli viimeinen kausi alkoi Suomen Fox-kanavalla maanantaina, viikon Amerikkaa jäljessä. Toivottavasti ei mennyt ohi keneltäkään... Jakso tulee vielä kahdesti uusintana.
 
Oikein Yle [url=https://yle.fi/uutiset/3-10860168]uutisoi[/url] eilen siitä, että Netflix tekee isolla rahalla tv-sovituksen Neil Gaimanin [i]Sandman[/i]-sarjakuvasta.
[quote]Netflix on maksanut [i]The Sandman[/i] -sarjasta huiman summan rahaa. Hollywood Reporter -lehden mukaan siitä on tulossa Warner Brosin omistaman DC Entertainment -tuotantoyhtiön kaikkien aikojen kallein tv-sarja. Yhtiö tuottaa muun muassa elokuvia, animaatioita ja pelejä DC Comicsin sarjakuvista, joihin kuuluvat esimerkiksi [i]Batman, Teräsmies[/i] ja [i]Ihmenainen[/i].
 
Oletettavasti Netflix toivoo suursatsauksellaan saavansa [i]The Sandmanista[/i] samanlaisen hittisarjan kuten sen kilpailijan HBO:n [i]Game of Thrones[/i] on ollut.
 
Sarjakuvan luoja Neil Gaiman on mukana tuottamassa sarjakuvan tv-versiota. Projektin vetäjänä on Allan Heinberg, joka on käsikirjoittanut ja tuottanut hittisarjoja kuten [i]Sinkkuelämää, Greyn anatomia[/i] ja [i]O.C.[/i].[/quote]
 
Netflix julkaisi ensimmäiset [url=http://thewertzone.blogspot.com/2019/07/netflix-release-first-official-images.html]viralliset kuvat[/url] [i]Noiturista[/i]. Tv-sarjan pitäisi ilmaantua suoratoistopalveluun loppuvuodesta.
 
Viime viikolla [url=https://deadline.com/2019/06/lucifer-ildy-modrovich-twitter-season-five-1202639878/]kerrottiin,[/url] että Netflix on päättänyt lopettaa [i]Luciferin[/i] viidenteen kauteen.
 
Scifisarja [i]Humans[/i] [url=https://deadline.com/2019/05/humans-amc-channel-4-cancelled-1202619148/]canceloitiin[/url] kolmannen kauden jälkeen.
 
[i]Rämeen olento[/i] -sarjakuvan tv-adaptaatio jää [url=https://deadline.com/2019/06/swamp-thing-canceled-dc-universe-1-season-1202628103/]yhden kauden[/url] mittaiseksi.
 
[i]Ajan pyörä[/i] -telkkasarjan [url=http://thewertzone.blogspot.com/2019/06/wheel-of-time-season-1-to-shoot-for.html]kuvaaminen[/url] alkaa syyskuussa Prahassa. Kuvauksia tehdään myös Kroatiassa ja Sloveniassa.
 
Patrick Rothfussin [i]Kuninkaansurmaajan kronikan[/i] maailmaan sijoittuvan tv-sarjan ensimmäisen kauden käsikirjoitukset [url=http://thewertzone.blogspot.com/2019/06/kingkiller-chronicle-prequel-tv-show.html]ovat valmiina.[/url] Tämän pitäisi kertoa tapahtumista ennen [i]Tuulen nimeä[/i].
 
Denis Villeneuve tekee parhaillaan uutta elokuvasovitusta [i]Dyynistä[/i], ja nyt myös tv-sarja [i]Dune: The Sisterhood[/i] [url=https://deadline.com/2019/06/dune-the-sisterhood-series-warnermedia-streaming-service-1202630479/]on tilattu.[/url]
 
Minulta oli mennyt ohi se, että helmikuussa kerrottiin BBC:n [url=https://www.bbc.co.uk/mediacentre/bbcstudios/2019/Michael-Moorcock-Runestaff]suunnittelevan[/url] tv-sarjaa Michael Moorcockin [i]Hawkmoon[/i]-fantasiaromaaneista. Kirjasarja tunnetaan myös nimellä [i]The History of the Runestaff[/i]. Olisi kiinnostavaa lopultakin nähdä Moorcockin tuotantoa tv-ruudussa. Minusta Hawkmoon-sarja ei kuulu kirjailijan parhaimpiin töihin, mutta tykkäsin siitä. Jos tv-tulkinta toteutuu, ja siitä tulee menestys, niin ehkä saamme kirjat suomeksi...
[quote]Michael Moorcock says: “I am delighted that BBC Studios is developing the Runestaff series for TV. I believe the team will do an outstanding job and I’m looking forward to seeing Hawkmoon, Count Brass and Yisselda brought to the screen. This is a perfect time for the series, which seems more relevant today than it did when I originally wrote it. I will be working closely with the writers to develop the stories. I feel like a schoolboy, breathlessly waiting for the first episode to be aired.”[/quote]
Sekin oli mennyt ohi, että Netflixiltä [url=https://www.bleedingcool.com/2019/06/02/cursed-netflix-offers-first-look-at-katherine-langford-in-frank-miller-tom-wheeler-arthurian-series/]tulee[/url] kuningas Arthur -aiheinen sarja [i]Cursed[/i]. Tämä pohjautuu Frank Millerin ja Tom Wheelerin kuvitettuun romaaniin, joka julkaistaan lokakuussa.
 
Kolmas ohi mennyt sarja on Amazon Prime Videon [url=https://muropaketti.com/elokuvat/carnival-row-traileri-talta-nayttaa-orlando-legolas-bloomin-uusi-sarja-jota-on-kuvailtu-neo-noir-fantasiaksi/]Carnival Row,[/url] joka saapuu palveluun 30. elokuuta. Sarja sijoittuu viktoriaaniseen fantasiamaailmaan.
 
[img size=350]https://muropaketti.com/wp-content/uploads/2019/06/carnival-row-poster.jpg[/img]
 
 
Emily St. John Mandelin upea post-apokalyptinen romaani [i]Station Eleven[/i] [url=https://deadline.com/2019/06/made-for-love-station-eleven-ordered-by-warnermedia-streaming-service-patrick-somervillemaniac-creator-paramount-tv-1202637824/]kääntyy[/url] kymmenosaiseksi tv-sarjaksi! Miten olisi kirjan suomentaminen?
 
Rooman perustamisesta tehdään latinankielinen kymmenosainen sarja [url=https://deadline.com/2019/05/gomorrah-cattleya-romulus-sky-italia-1202623479/]Romulus.[/url]
 
Kahdeksanosainen fantasiasarja [i]The Rook[/i] käynnistyi Starz-kanavalla kesäkuun viimeisenä päivänä. Tämä perustuu Daniel O'Malleyn samannimiseen romaaniin. Suomessa sarja alkaa C Morella 10. heinäkuuta Traileri:
 
https://www.youtube.com/watch?v=LS-rN7IPSQ0
04.07.2019
Darkki
314 kirjaa, 3846 viestiä
Netflixiin tuli Stranger Things -sarjan uusi kolmas kausi katsottavaksi.
https://www.youtube.com/watch?v=YEG3bmU_WaI
Ekan jakson perusteella taso on edelleen huippua! :)
https://www.youtube.com/watch?v=YEG3bmU_WaI
Ekan jakson perusteella taso on edelleen huippua! :)
Netflixiin tuli Stranger Things -sarjan uusi kolmas kausi katsottavaksi.
https://www.youtube.com/watch?v=YEG3bmU_WaI
 
Ekan jakson perusteella taso on edelleen huippua! :)
05.07.2019
KiLLPaTRiCK
254 kirjaa, 2 kirja-arviota, 432 viestiä
Tuleekohan jossain vaiheessa ähky?
Kun nyt on kohta kaivettu esiin kaikki mahdolliset suositut fantasia kirjasarjat, joista voisi kuvitella tehtävän uuden Game of Thronesin. Tuskin salama kahdesti iskee samaan paikkaan. GoT sattui vain oikeaan aikaan ja kaikki loksahti kohdalleen. Monta on jo yrittänyt esim. Westworld, mutta kun ei toimi niin ei toimi. Jää meille tietysti kaikkien näiden sarjojen ensimmäiset kaudet/aloitukset, mutta kuin monta näistä saadaan kunnialla loppuun? Ajan Pyörässäkin kun riittää mittaa...
Kun nyt on kohta kaivettu esiin kaikki mahdolliset suositut fantasia kirjasarjat, joista voisi kuvitella tehtävän uuden Game of Thronesin. Tuskin salama kahdesti iskee samaan paikkaan. GoT sattui vain oikeaan aikaan ja kaikki loksahti kohdalleen. Monta on jo yrittänyt esim. Westworld, mutta kun ei toimi niin ei toimi. Jää meille tietysti kaikkien näiden sarjojen ensimmäiset kaudet/aloitukset, mutta kuin monta näistä saadaan kunnialla loppuun? Ajan Pyörässäkin kun riittää mittaa...
Tuleekohan jossain vaiheessa ähky?
Kun nyt on kohta kaivettu esiin kaikki mahdolliset suositut fantasia kirjasarjat, joista voisi kuvitella tehtävän uuden Game of Thronesin. Tuskin salama kahdesti iskee samaan paikkaan. GoT sattui vain oikeaan aikaan ja kaikki loksahti kohdalleen. Monta on jo yrittänyt esim. Westworld, mutta kun ei toimi niin ei toimi. Jää meille tietysti kaikkien näiden sarjojen ensimmäiset kaudet/aloitukset, mutta kuin monta näistä saadaan kunnialla loppuun? Ajan Pyörässäkin kun riittää mittaa...
05.07.2019
Mustelmann
64 kirjaa, 7 kirja-arviota, 1272 viestiä
Fantsua tosiaan pukkaa enemmän kuin ehdin katsoa tai minua edes kiinnostaa. Tulevista sarjoista Noituri on ainoa, jota oikeasti odotan. Näinä yrityksen ja erehdyksen aikoina veikkaan pessimistisesti, että suurin osa noista Jussin mainostamista sarjoista jää yhteen tai kahteen kauteen.
Fantsua tosiaan pukkaa enemmän kuin ehdin katsoa tai minua edes kiinnostaa. Tulevista sarjoista Noituri on ainoa, jota oikeasti odotan. Näinä yrityksen ja erehdyksen aikoina veikkaan pessimistisesti, että suurin osa noista Jussin mainostamista sarjoista jää yhteen tai kahteen kauteen.
07.07.2019
Jussi
1234 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
Joo, olen alkanut odottaa, milloin saamme uutisen Belgarionin tarun tai Tarun kolmesta miekasta kääntymisestä tv-sarjaksi. Viime syksynähän ilmoitettiin, että Raymond E. Feistin Riftwar-saagasta suunnitellaan tv-sovitusta. Kuten KiLLPaTRiCK sanoi, on kohta kaivettu esiin kaikki kaupallisesti menestyneet fantasiakirjasarjat. Joe Abercrombie vielä puuttuu... Epäonnistumisia on jo nähty, kuten ison budjetin The Shannara Chronicles, joka lakkautettiin toisen kauden jälkeen liian heikkojen katsojalukujen takia.
Sovituksia suosituista fantasiakirjoista ei kuitenkaan suunnitella ainoastaan television puolella, vaan jotkut uskovat yhä elokuviin. Esimerkiksi tammikuussa uutisoitiin, että Scott Lynchin Herrasmiesroistot-sarjan elokuvaoikeudet on hankittu. Kun tv-sarjoissa halutaan toistaa Game of Thronesin menestys, niin leffoissa varmaan Taru sormusten herrasta -filmien voittokulku.
Viestin lopuksi hyvä uutinen historiallisen draaman ystäville. Poldarkin viides eli viimeinen tuotantokausi käynnistyy Britannian televisiossa 14. heinäkuuta. Nyt on selvinnyt, että kausi alkaa Ylellä jo 6. elokuuta.
Sovituksia suosituista fantasiakirjoista ei kuitenkaan suunnitella ainoastaan television puolella, vaan jotkut uskovat yhä elokuviin. Esimerkiksi tammikuussa uutisoitiin, että Scott Lynchin Herrasmiesroistot-sarjan elokuvaoikeudet on hankittu. Kun tv-sarjoissa halutaan toistaa Game of Thronesin menestys, niin leffoissa varmaan Taru sormusten herrasta -filmien voittokulku.
Viestin lopuksi hyvä uutinen historiallisen draaman ystäville. Poldarkin viides eli viimeinen tuotantokausi käynnistyy Britannian televisiossa 14. heinäkuuta. Nyt on selvinnyt, että kausi alkaa Ylellä jo 6. elokuuta.
Joo, olen alkanut odottaa, milloin saamme uutisen [i]Belgarionin tarun[/i] tai [i]Tarun kolmesta miekasta[/i] kääntymisestä tv-sarjaksi. Viime syksynähän ilmoitettiin, että Raymond E. Feistin [i]Riftwar[/i]-saagasta suunnitellaan tv-sovitusta. Kuten KiLLPaTRiCK sanoi, on kohta kaivettu esiin kaikki kaupallisesti menestyneet fantasiakirjasarjat. Joe Abercrombie vielä puuttuu... Epäonnistumisia on jo nähty, kuten ison budjetin [i]The Shannara Chronicles[/i], joka lakkautettiin toisen kauden jälkeen liian heikkojen katsojalukujen takia.
 
Sovituksia suosituista fantasiakirjoista ei kuitenkaan suunnitella ainoastaan television puolella, vaan jotkut uskovat yhä elokuviin. Esimerkiksi tammikuussa [url=http://thewertzone.blogspot.com/2019/01/scott-lynchs-gentleman-bastard-series.html]uutisoitiin,[/url] että Scott Lynchin [i]Herrasmiesroistot[/i]-sarjan elokuvaoikeudet on hankittu. Kun tv-sarjoissa halutaan toistaa [i]Game of Thronesin[/i] menestys, niin leffoissa varmaan [i]Taru sormusten herrasta[/i] -filmien voittokulku.
 
 
Viestin lopuksi hyvä uutinen historiallisen draaman ystäville. [i]Poldarkin[/i] viides eli viimeinen tuotantokausi käynnistyy Britannian televisiossa 14. heinäkuuta. Nyt on selvinnyt, että kausi alkaa Ylellä jo 6. elokuuta.
09.07.2019
KiLLPaTRiCK
254 kirjaa, 2 kirja-arviota, 432 viestiä
Oliko siinä Shannarassa oikeasti iso bubjetti?
Jotenkin oli sellainen Xena/Hercules fiilis. B-luokan böönat ja alusvaate pojat juoksenteli nahkahihnat päällä, jonkun Disney juonen ympärille kyhätyn tekeleen tahtiin. Oliko ne kirjat näin huonoja?
Vieläkään en ole katsonut toista kautta, kun ensimmäinenkin jätti traumoja. Kai sen joskus vielä korkkaan, kun krapula vaatii aivoja tylsistyttävää katsomista.
Jotenkin oli sellainen Xena/Hercules fiilis. B-luokan böönat ja alusvaate pojat juoksenteli nahkahihnat päällä, jonkun Disney juonen ympärille kyhätyn tekeleen tahtiin. Oliko ne kirjat näin huonoja?
Vieläkään en ole katsonut toista kautta, kun ensimmäinenkin jätti traumoja. Kai sen joskus vielä korkkaan, kun krapula vaatii aivoja tylsistyttävää katsomista.
Oliko siinä Shannarassa oikeasti iso bubjetti?
Jotenkin oli sellainen Xena/Hercules fiilis. B-luokan böönat ja alusvaate pojat juoksenteli nahkahihnat päällä, jonkun Disney juonen ympärille kyhätyn tekeleen tahtiin. Oliko ne kirjat näin huonoja?
Vieläkään en ole katsonut toista kautta, kun ensimmäinenkin jätti traumoja. Kai sen joskus vielä korkkaan, kun krapula vaatii aivoja tylsistyttävää katsomista.
09.07.2019
Jussi
1234 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
Joo, minullakin on yhä Shannaran toinen kausi katsomatta. "Iso budjetti" oli vähän huonosti valittu termi, sillä varmasti sarja tehtiin huomattavasti halvemmalla kuin Game of Thrones ja American Gods tai tulossa olevat Noituri, Ajan pyörä, Sandman, Kuninkaansurmaajan kronikka -aiheinen sarja jne. Tarkoitin sitä, että Shannaran budjetti oli suurempi kuin peruskanavien nykypäivään sijoittuvissa fantasiasarjoissa kuten Olipa kerran, Grimm tai Sleepy Hollow.
Minusta Shannaran tehosteet, lavasteet ja CGI-maisemat olivat riittävän hyvät, ei niissä ollut ongelmaa. Eikä minulle tullut Xena/Hercules-fiilistä, ehkä siksi, että Terry Goodkindin kirjoihin pohjautuva Totuuden miekka (Legend of the Seeker) kymmenen vuoden takaa on näiden kahden sarjan todellinen henkinen perillinen. Eniten minua häiritsi Shannaran ensimmäisellä kaudella se, että tyylilaji oli muutettu pseudokeskiaikaisesta fantasiasta postapokalyptiseksi. Oltiin tulevaisuuden Pohjois-Amerikassa, ja ruostuneita autonromuja näkyi kaikkialla. Kirjassa, johon ensimmäinen kausi pohjautui (The Elfstones of Shannara) ei ollut mitään tällaista. Ei The Shannara Chronicles yrittänyt muuta ollakaan kuin kevyttä viihdettä, eikä sitä voi verrata vakavampaan sisältöön.
Yksi epäonnistunut fantasiasarja on Starzin kuningas Arthur -aiheinen Camelot vuodelta 2011. Tämä aloitti samaan aikaan kuin HBO:n Game of Thrones, ja sarjoilla oli jonkinlainen kilpailutilanne. Budjetit olivat suunnilleen samankokoiset, ja Camelotissakin oli tunnettuja näyttelijöitä kuten Eva Green, Joseph Fiennes ja James Purefoy. Toisaalta Camelot ei pohjautunut romaaneihin GoT:n tyyliin. Nykyään harva muistaa ensimmäisen kauden jälkeen canceloidun Camelotin, sitä ei ole koskaan edes esitetty Suomen televisiossa.
Minusta Shannaran tehosteet, lavasteet ja CGI-maisemat olivat riittävän hyvät, ei niissä ollut ongelmaa. Eikä minulle tullut Xena/Hercules-fiilistä, ehkä siksi, että Terry Goodkindin kirjoihin pohjautuva Totuuden miekka (Legend of the Seeker) kymmenen vuoden takaa on näiden kahden sarjan todellinen henkinen perillinen. Eniten minua häiritsi Shannaran ensimmäisellä kaudella se, että tyylilaji oli muutettu pseudokeskiaikaisesta fantasiasta postapokalyptiseksi. Oltiin tulevaisuuden Pohjois-Amerikassa, ja ruostuneita autonromuja näkyi kaikkialla. Kirjassa, johon ensimmäinen kausi pohjautui (The Elfstones of Shannara) ei ollut mitään tällaista. Ei The Shannara Chronicles yrittänyt muuta ollakaan kuin kevyttä viihdettä, eikä sitä voi verrata vakavampaan sisältöön.
Yksi epäonnistunut fantasiasarja on Starzin kuningas Arthur -aiheinen Camelot vuodelta 2011. Tämä aloitti samaan aikaan kuin HBO:n Game of Thrones, ja sarjoilla oli jonkinlainen kilpailutilanne. Budjetit olivat suunnilleen samankokoiset, ja Camelotissakin oli tunnettuja näyttelijöitä kuten Eva Green, Joseph Fiennes ja James Purefoy. Toisaalta Camelot ei pohjautunut romaaneihin GoT:n tyyliin. Nykyään harva muistaa ensimmäisen kauden jälkeen canceloidun Camelotin, sitä ei ole koskaan edes esitetty Suomen televisiossa.
Joo, minullakin on yhä [i]Shannaran[/i] toinen kausi katsomatta. "Iso budjetti" oli vähän huonosti valittu termi, sillä varmasti sarja tehtiin huomattavasti halvemmalla kuin [i]Game of Thrones[/i] ja [i]American Gods[/i] tai tulossa olevat [i]Noituri, Ajan pyörä, Sandman, Kuninkaansurmaajan kronikka[/i] -aiheinen sarja jne. Tarkoitin sitä, että Shannaran budjetti oli suurempi kuin peruskanavien nykypäivään sijoittuvissa fantasiasarjoissa kuten [i]Olipa kerran, Grimm[/i] tai [i]Sleepy Hollow[/i].
 
Minusta Shannaran tehosteet, lavasteet ja CGI-maisemat olivat riittävän hyvät, ei niissä ollut ongelmaa. Eikä minulle tullut Xena/Hercules-fiilistä, ehkä siksi, että Terry Goodkindin kirjoihin pohjautuva [i]Totuuden miekka[/i] (Legend of the Seeker) kymmenen vuoden takaa on näiden kahden sarjan todellinen henkinen perillinen. Eniten minua häiritsi Shannaran ensimmäisellä kaudella se, että tyylilaji oli muutettu pseudokeskiaikaisesta fantasiasta postapokalyptiseksi. Oltiin tulevaisuuden Pohjois-Amerikassa, ja ruostuneita autonromuja näkyi kaikkialla. Kirjassa, johon ensimmäinen kausi pohjautui ([i]The Elfstones of Shannara[/i]) ei ollut mitään tällaista. Ei [i]The Shannara Chronicles[/i] yrittänyt muuta ollakaan kuin kevyttä viihdettä, eikä sitä voi verrata vakavampaan sisältöön.
 
Yksi epäonnistunut fantasiasarja on Starzin kuningas Arthur -aiheinen [i]Camelot[/i] vuodelta 2011. Tämä aloitti samaan aikaan kuin HBO:n Game of Thrones, ja sarjoilla oli jonkinlainen kilpailutilanne. Budjetit olivat suunnilleen samankokoiset, ja Camelotissakin oli tunnettuja näyttelijöitä kuten Eva Green, Joseph Fiennes ja James Purefoy. Toisaalta Camelot ei pohjautunut romaaneihin GoT:n tyyliin. Nykyään harva muistaa ensimmäisen kauden jälkeen canceloidun Camelotin, sitä ei ole koskaan edes esitetty Suomen televisiossa.
10.07.2019
KiLLPaTRiCK
254 kirjaa, 2 kirja-arviota, 432 viestiä
Ehkä fantasia olisi ollut liian kallis? Ei ollut rahaa lähteä kuvaamaan Uuteen- Seelantiin. Miten kuvaan tämän?
Jos sijoittuukin postapokalyptiseen aikaan, riittää mikä tahansa rottelo nurkaan tai kaatopaikka kuvauspaikaksi.
Minulla on tuo Camelot Blu-ray hyllyssä. Kesken jäi. Jopa Merlinin Arthuria katseli mielummin kuin tuota pökkelöä. Ei mikään Jon Snow. Eva oli tietysti aika kissa, kuten aina.
Jos sijoittuukin postapokalyptiseen aikaan, riittää mikä tahansa rottelo nurkaan tai kaatopaikka kuvauspaikaksi.
Minulla on tuo Camelot Blu-ray hyllyssä. Kesken jäi. Jopa Merlinin Arthuria katseli mielummin kuin tuota pökkelöä. Ei mikään Jon Snow. Eva oli tietysti aika kissa, kuten aina.
Ehkä fantasia olisi ollut liian kallis? Ei ollut rahaa lähteä kuvaamaan Uuteen- Seelantiin. Miten kuvaan tämän?
Jos sijoittuukin postapokalyptiseen aikaan, riittää mikä tahansa rottelo nurkaan tai kaatopaikka kuvauspaikaksi.
 
Minulla on tuo Camelot Blu-ray hyllyssä. Kesken jäi. Jopa Merlinin Arthuria katseli mielummin kuin tuota pökkelöä. Ei mikään Jon Snow. Eva oli tietysti aika kissa, kuten aina.
10.07.2019
Jussi
1234 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
Itse asiassa Shannara kuvattiin Uudessa-Seelannissa.
Minä katsoin Camelotin kokonaan, lainasin kausiboksin kirjastosta. Paras asia sarjassa oli hieno alkutunnari.
Minä katsoin Camelotin kokonaan, lainasin kausiboksin kirjastosta. Paras asia sarjassa oli hieno alkutunnari.
JussiJoo, olen alkanut odottaa, milloin saamme uutisen Belgarionin tarun tai Tarun kolmesta miekasta kääntymisestä tv-sarjaksi. Viime syksynähän ilmoitettiin, että Raymond E. Feistin Riftwar-saagasta suunnitellaan tv-sovitusta. Kuten KiLLPaTRiCK sanoi, on kohta kaivettu esiin kaikki kaupallisesti menestyneet fantasiakirjasarjat. Joe Abercrombie vielä puuttuu...Unohdin Robin Hobbin. Hän on yksi parhaiten myyvistä fantasiakirjailijoista, mutta televisio- tai elokuvaoikeuksia Näkijän taruun ei ole vielä hankittu.
Itse asiassa [i]Shannara[/i] kuvattiin Uudessa-Seelannissa.
 
Minä katsoin [i]Camelotin[/i] kokonaan, lainasin kausiboksin kirjastosta. Paras asia sarjassa oli hieno alkutunnari.
 
 
[quote="Jussi" post=60051]Joo, olen alkanut odottaa, milloin saamme uutisen [i]Belgarionin tarun[/i] tai [i]Tarun kolmesta miekasta[/i] kääntymisestä tv-sarjaksi. Viime syksynähän ilmoitettiin, että Raymond E. Feistin [i]Riftwar[/i]-saagasta suunnitellaan tv-sovitusta. Kuten KiLLPaTRiCK sanoi, on kohta kaivettu esiin kaikki kaupallisesti menestyneet fantasiakirjasarjat. Joe Abercrombie vielä puuttuu...[/quote]
Unohdin Robin Hobbin. Hän on yksi parhaiten myyvistä fantasiakirjailijoista, mutta televisio- tai elokuvaoikeuksia [i]Näkijän taruun[/i] ei ole vielä hankittu.
Muokannut Jussi (10.07.2019)
21.07.2019
Jussi
1234 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
American Godsin toinen kausi tuli päätökseen huhtikuun lopulla. En ole sitä nähnyt, koska sarja on Suomessa tarjolla Amazon Prime Videossa, jota en tilaa. Katsoin ensimmäisen tuotantokauden lainaamalla kirjastosta kausiboksin, ja varmaan kakkonen tulee tarkistettua samalla tavalla. Minulla oli mennyt ohi, että jo maaliskuun puolivälissä sarjan kolmas kausi vahvistettiin virallisesti.
Amazon on tilannut tv-sovituksen Brian K. Vaughanin sarjakuvasta Paper Girls.
Eilen uutisoitiin, että The Orville siirtyy Amerikassa Fox-kanavalta Hulu-suoratoistopalveluun. Toivottavasti tämä ei tarkoita sitä, että sarjan seuraavia kausia ei nähdä Suomen Foxilla.
Yllättävänä tietona Warhammer 40,000 -universumista kehitetään live action -sarjaa. Tv-sarja pohjautuisi Dan Abnettin Eisenhorn-romaaneihin.
Netflixin Noiturista julkistettiin ensimmäinen traileri:
https://www.youtube.com/watch?v=5MEX_aQU_pk
En ole vielä varma, annanko tv-sarjalle mahdollisuuden, vai jätänkö sen kokonaan välistä.
Amazon on tilannut tv-sovituksen Brian K. Vaughanin sarjakuvasta Paper Girls.
Eilen uutisoitiin, että The Orville siirtyy Amerikassa Fox-kanavalta Hulu-suoratoistopalveluun. Toivottavasti tämä ei tarkoita sitä, että sarjan seuraavia kausia ei nähdä Suomen Foxilla.
Yllättävänä tietona Warhammer 40,000 -universumista kehitetään live action -sarjaa. Tv-sarja pohjautuisi Dan Abnettin Eisenhorn-romaaneihin.
Netflixin Noiturista julkistettiin ensimmäinen traileri:
https://www.youtube.com/watch?v=5MEX_aQU_pk
En ole vielä varma, annanko tv-sarjalle mahdollisuuden, vai jätänkö sen kokonaan välistä.
[i]American Godsin[/i] toinen kausi tuli päätökseen huhtikuun lopulla. En ole sitä nähnyt, koska sarja on Suomessa tarjolla Amazon Prime Videossa, jota en tilaa. Katsoin ensimmäisen tuotantokauden lainaamalla kirjastosta kausiboksin, ja varmaan kakkonen tulee tarkistettua samalla tavalla. Minulla oli mennyt ohi, että jo maaliskuun puolivälissä sarjan kolmas kausi [url=https://deadline.com/2019/03/american-gods-season-3-renewed-new-showrunner-1202576699/]vahvistettiin[/url] virallisesti.
 
Amazon [url=https://deadline.com/2019/07/paper-girls-series-adaptation-amazon-studios-legendary-tv-plan-b-brian-k-vaughan-stephany-folsom-1202644995/]on tilannut[/url] tv-sovituksen Brian K. Vaughanin sarjakuvasta [i]Paper Girls[/i].
 
Eilen [url=https://deadline.com/2019/07/the-orville-moves-hulu-fox-season-3-2020-comic-con-seth-macfarlane-1202649836/]uutisoitiin,[/url] että [i]The Orville[/i] siirtyy Amerikassa Fox-kanavalta Hulu-suoratoistopalveluun. Toivottavasti tämä ei tarkoita sitä, että sarjan seuraavia kausia ei nähdä Suomen Foxilla.
 
Yllättävänä tietona [i]Warhammer 40,000[/i] -universumista [url=https://deadline.com/2019/07/frank-spotnitz-warhammer-40000-games-workshop-1202647623/]kehitetään[/url] live action -sarjaa. Tv-sarja pohjautuisi Dan Abnettin [i]Eisenhorn[/i]-romaaneihin.
 
 
Netflixin [i]Noiturista[/i] julkistettiin ensimmäinen traileri:
 
https://www.youtube.com/watch?v=5MEX_aQU_pk
 
En ole vielä varma, annanko tv-sarjalle mahdollisuuden, vai jätänkö sen kokonaan välistä.
04.08.2019
HourglassEyes
502 kirjaa, 56 kirja-arviota, 2772 viestiä
Vietin kesälomani tänä vuonna melko paljon sohva kiinni selässä. Keskityin suurilta osin aasialaisiin tv-sarjoihin, koska jotenkin länsimaalainen tyyli ei vain jaksanut kiinnostaa. Ehkä paras sarja, minkä Netflixistä löysin on etelä-korealainen Romance is a bonus book, ohessa Netflixin lyhyt trailer, joka ei valitettavasti kyllä anna sarjalle oikeutta. Sarja kertoo yli kolmekymppisestä Kang Dan-i'sta, jonka elämä ei ole mennyt aivan niin kuin piti. Dan-i päätyy töihin samaan työpaikkaan lapsuudenystävänsä, kirjakustantamon kustannuspäällikkönä toimivan Cha Eun-Ho'n kanssa. He ovat olleet ystäviä siis vuosikausia, mutta Dan-i on onnistunut pitämään salassa elämänsä alamäen ja Eun-Ho puolestaan rakkautensa Dan-i'a kohtaan. Sarja sisältää romantiikkaa, draamaa ja komediaa. Kirjakustantamon työporukka ovat mitä mainioimpia persoonallisuuksia ja draamatilanteet paikoin ihanan yliammuttuja. Tykkäsin kovasti ja suosittelenkin sarjaa lämpimästi, mikäli pieni vaihtelu kiinnostaa. Tällä hetkellä kausia on yksi, jaksoja 16. Huhuja kakkoskaudesta on kuitenkin liikkeellä. Ykköskauden päätös on kyllä yksinäänkin hyvä.
https://www.youtube.com/watch?v=zjeXZEtEI2A
Mikäli taasen jotakuta kiinnostaa äärimmäisen turhauttava teiniromantiikka (vaihtoehtoiset olotilat sarjaa seuratessa: Ihana/Revin hiukset päästäni, koska olette idiootteja!) tarjoaa Netflix uuden (2018) Meteor Garden sarjan, joka perustuu löyhästi mangasarjaan. (Sarjasta on olemassa myös vanhempi versio vuodelta 2001) Turhauttavuudestaan huolimatta en voinut jättää sarjaa kesken. Sarjan huonoimmat puolet olivat sen pituus; yksi kausi kestää 49 jaksoa sekä sarjan kaksi päätösjaksoa, jotka poikkeavat suuresti muun tuotannon ilmeestä. Viimeinen jakso on suorastaan psykedeelinen. Mutta ah, tuo teiniromantiikka...
https://www.youtube.com/watch?v=87Q8hTratnM
Jeps. Joskus sitä vain kaipaa vaihtelua :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=zjeXZEtEI2A
Mikäli taasen jotakuta kiinnostaa äärimmäisen turhauttava teiniromantiikka (vaihtoehtoiset olotilat sarjaa seuratessa: Ihana/Revin hiukset päästäni, koska olette idiootteja!) tarjoaa Netflix uuden (2018) Meteor Garden sarjan, joka perustuu löyhästi mangasarjaan. (Sarjasta on olemassa myös vanhempi versio vuodelta 2001) Turhauttavuudestaan huolimatta en voinut jättää sarjaa kesken. Sarjan huonoimmat puolet olivat sen pituus; yksi kausi kestää 49 jaksoa sekä sarjan kaksi päätösjaksoa, jotka poikkeavat suuresti muun tuotannon ilmeestä. Viimeinen jakso on suorastaan psykedeelinen. Mutta ah, tuo teiniromantiikka...
https://www.youtube.com/watch?v=87Q8hTratnM
Jeps. Joskus sitä vain kaipaa vaihtelua :lol:
Vietin kesälomani tänä vuonna melko paljon sohva kiinni selässä. Keskityin suurilta osin aasialaisiin tv-sarjoihin, koska jotenkin länsimaalainen tyyli ei vain jaksanut kiinnostaa. Ehkä paras sarja, minkä Netflixistä löysin on etelä-korealainen Romance is a bonus book, ohessa Netflixin lyhyt trailer, joka ei valitettavasti kyllä anna sarjalle oikeutta. Sarja kertoo yli kolmekymppisestä Kang Dan-i'sta, jonka elämä ei ole mennyt aivan niin kuin piti. Dan-i päätyy töihin samaan työpaikkaan lapsuudenystävänsä, kirjakustantamon kustannuspäällikkönä toimivan Cha Eun-Ho'n kanssa. He ovat olleet ystäviä siis vuosikausia, mutta Dan-i on onnistunut pitämään salassa elämänsä alamäen ja Eun-Ho puolestaan rakkautensa Dan-i'a kohtaan. Sarja sisältää romantiikkaa, draamaa ja komediaa. Kirjakustantamon työporukka ovat mitä mainioimpia persoonallisuuksia ja draamatilanteet paikoin ihanan yliammuttuja. Tykkäsin kovasti ja suosittelenkin sarjaa lämpimästi, mikäli pieni vaihtelu kiinnostaa. Tällä hetkellä kausia on yksi, jaksoja 16. Huhuja kakkoskaudesta on kuitenkin liikkeellä. Ykköskauden päätös on kyllä yksinäänkin hyvä.
 
https://www.youtube.com/watch?v=zjeXZEtEI2A
 
 
 
Mikäli taasen jotakuta kiinnostaa äärimmäisen turhauttava teiniromantiikka (vaihtoehtoiset olotilat sarjaa seuratessa: Ihana/Revin hiukset päästäni, koska olette idiootteja!) tarjoaa Netflix uuden (2018) Meteor Garden sarjan, joka perustuu löyhästi mangasarjaan. (Sarjasta on olemassa myös vanhempi versio vuodelta 2001) Turhauttavuudestaan huolimatta en voinut jättää sarjaa kesken. Sarjan huonoimmat puolet olivat sen pituus; yksi kausi kestää 49 jaksoa sekä sarjan kaksi päätösjaksoa, jotka poikkeavat suuresti muun tuotannon ilmeestä. Viimeinen jakso on suorastaan psykedeelinen. Mutta ah, tuo teiniromantiikka...
 
https://www.youtube.com/watch?v=87Q8hTratnM
 
Jeps. Joskus sitä vain kaipaa vaihtelua :lol:
04.08.2019
Mustelmann
64 kirjaa, 7 kirja-arviota, 1272 viestiä
Katsoin Stranger Thingsin kaksi ensimmäistä kautta. Sarjaa on kehuttu paljon ja onhan kasarinostalgiassa uppopaistettu katoamismysteeri jo lähtökohtana kiinnostava. Nettikuhinasta huolimatta en ollut spoilaantunut lainkaan, mikä olikin hyvä juttu, sillä sain yllättyä sarjan parissa useaan kertaan. Tietysti sen nostalgisen luonteen takia kliseillä pelattiin paljon, mutta kyllä se mysteeri oli onneksi ihan oikea mysteeri. Sarjan tunnelma ja tyyli on todella vetovoimainen ja vaikka en ole edes elänyt kasarilla, sain siitä paljon irti jo pelkän ajankuvan takia. Näyttelijät ovat kaikki hyviä jopa muksujoukkoa myöten, mitä nyt Winona Ryderin hermoheikkous kävi ajoittain vähän rasittavaksi. Elevenin mykkä tuijotus tuntui aluksi turhauttavalta, mutta lopulta on todettava, että nuori näyttelijä sai hahmoon harvinaisen vahvaa läsnäolon tuntua.
Kakkoskausi oli sekin viihdyttävä, mutta erinomaiseen ykköseen verrattuna selvästi tyhjänpäiväisempi. Kasarifiilistely toimi edelleen, mutta parhaimmat paukut oli kyllä tässä vaiheessa jo käytetty. Mysteeri oli sama ja muutenkin kakkoskausi tuntui hieman turhalta toistolta. Kolmoskausi ilmestyi hiljattain, mutta minulla ei ole sitä kohtaan erityisen suurta intoa. Eiköhän sekin tule silti katsottua, kunhan pidän vähän taukoa ensin. Väliajalla taidan pitää virettä yllä kuuntelemalla esim. Rattia ja katsomalla muutaman aidon kasarielokuvan.
Kakkoskausi oli sekin viihdyttävä, mutta erinomaiseen ykköseen verrattuna selvästi tyhjänpäiväisempi. Kasarifiilistely toimi edelleen, mutta parhaimmat paukut oli kyllä tässä vaiheessa jo käytetty. Mysteeri oli sama ja muutenkin kakkoskausi tuntui hieman turhalta toistolta. Kolmoskausi ilmestyi hiljattain, mutta minulla ei ole sitä kohtaan erityisen suurta intoa. Eiköhän sekin tule silti katsottua, kunhan pidän vähän taukoa ensin. Väliajalla taidan pitää virettä yllä kuuntelemalla esim. Rattia ja katsomalla muutaman aidon kasarielokuvan.
Katsoin Stranger Thingsin kaksi ensimmäistä kautta. Sarjaa on kehuttu paljon ja onhan kasarinostalgiassa uppopaistettu katoamismysteeri jo lähtökohtana kiinnostava. Nettikuhinasta huolimatta en ollut spoilaantunut lainkaan, mikä olikin hyvä juttu, sillä sain yllättyä sarjan parissa useaan kertaan. Tietysti sen nostalgisen luonteen takia kliseillä pelattiin paljon, mutta kyllä se mysteeri oli onneksi ihan oikea mysteeri. Sarjan tunnelma ja tyyli on todella vetovoimainen ja vaikka en ole edes elänyt kasarilla, sain siitä paljon irti jo pelkän ajankuvan takia. Näyttelijät ovat kaikki hyviä jopa muksujoukkoa myöten, mitä nyt Winona Ryderin hermoheikkous kävi ajoittain vähän rasittavaksi. Elevenin mykkä tuijotus tuntui aluksi turhauttavalta, mutta lopulta on todettava, että nuori näyttelijä sai hahmoon harvinaisen vahvaa läsnäolon tuntua.
 
Kakkoskausi oli sekin viihdyttävä, mutta erinomaiseen ykköseen verrattuna selvästi tyhjänpäiväisempi. Kasarifiilistely toimi edelleen, mutta parhaimmat paukut oli kyllä tässä vaiheessa jo käytetty. Mysteeri oli sama ja muutenkin kakkoskausi tuntui hieman turhalta toistolta. Kolmoskausi ilmestyi hiljattain, mutta minulla ei ole sitä kohtaan erityisen suurta intoa. Eiköhän sekin tule silti katsottua, kunhan pidän vähän taukoa ensin. Väliajalla taidan pitää virettä yllä kuuntelemalla esim. Rattia ja katsomalla muutaman aidon kasarielokuvan.
05.08.2019
KiLLPaTRiCK
254 kirjaa, 2 kirja-arviota, 432 viestiä
Luet ajatuksia.
Ensimmäinen kausi on rajoja rikkova. Toinen jo toistaa, koska olemme jo nähneet edellisen.
Ja Winona olisi yksi Wesleyhin rinnastettava nopeasti tapettava hahmo.
Ensimmäinen kausi on rajoja rikkova. Toinen jo toistaa, koska olemme jo nähneet edellisen.
Ja Winona olisi yksi Wesleyhin rinnastettava nopeasti tapettava hahmo.
Luet ajatuksia.
Ensimmäinen kausi on rajoja rikkova. Toinen jo toistaa, koska olemme jo nähneet edellisen.
Ja Winona olisi yksi Wesleyhin rinnastettava nopeasti tapettava hahmo.