HourglassEyes | Lukupiiri | 82 viestiä | 20.11.2024
Viimeisin HourglassEyes | 18.03.2025
Viimeisin HourglassEyes | 18.03.2025
HourglassEyes | Lukupiiri | 88 viestiä | 18.12.2024
Viimeisin HourglassEyes | 18.03.2025
Suklaan maahantuojat kiipelissä
22.05.2015
Suklaan maahantuojat kiipelissä
PJ: Melian
VPJ/APJ:
Pelityyppi: Peruspeli
Pelaajamäärä: 11
Äänestystapa: UÄ
Suklaalevyjen maahantuojilla on pienimuotoinen ongelma. Poliisit ovat jostain kumman syystä saaneet päähänsä epäillä, että maahantuojien maahantuoma suklaa ei oikeasti ole suklaata, vaan jotain todella epäilyttävää. Jopa niinkin epäilyttävää, että pari heikäläistä on soluttautunut suklaan maahantuojien riveihin ;) He siis ovat päättäneet potkia pihalle nämä valeasuiset poliisit pellolle :P Valitettavasti tämä onkin paljon helpommin sanottu kuin tehty, soluttautujat ovat näet todella taitavia. Tästä syystä suklaalevyjen maahantuojat ovat päättäneet erottaa riveistään yhden jäsenen, kunnes ne poliisit ovat joutuneet pellolle. Vaikka eihän tässä mitään järkeä muutenkaan ole, koska suklaalevyjen toimittaminen ja maahantuonti eivät ole laissa kielletty. Mokomat poliisit ovat turhaan liikkeessä, vai ovatko sittenkään ;) Tämä selviää... Pelin aikana. Ehkä. Tai mahdollisesti ei koskaan. Miten ikinä pelinjohtaja tykkää.
Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 4 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin -- Nimi. Vain oikein kirjoitetut äänet lasketaan. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.
Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan nimet mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Erikoishahmot laittavat jokaiseen yöviestiinsä kaksi nimeä. Ensimmäinen on kyseisen yön kohde, seuraava varanimi. Tämä varanimi ei siis ole mikään virallinen, vaan mukana ainoastaan siltä varalta, että erikoishahmo ei jostain syystä pääse koneelle seuraavan yön aikana. Ensimmäisen yön varanimi annetaan PJ:lle pelin alussa vastaamalla hahmoviestiin.
Pelinjohtaja käyttää varanimeä vasta kun vuorokausi on umpeutunut (aiemmin vain siinä tapauksessa, että pelinjohtaja on yön alkaessa ilmoittanut, että kyseisen yön umpeutumisaika on lyhyempi).
Varanimiä voidaan käyttää myös siinä tapauksessa, että erikoishahmo on ilmoittanut olevansa koko yön ajan poissa.
Mikäli varanimeäkään ei jostain syystä ole käytettävissä aamunkoittoon mennessä, menettely riippuu erikoishahmosta:
Poliisit:
Pidättävät sen, jota joku heistä viimeksi on äänestänyt.
Henkivartija:
Suojelee viimeisintä aiemmin suojelemaansa, johon hänellä on mahdollisuus. Jos tällaista hahmoa ei ole, arvotaan suojeltava niiden kesken, joita ei ole äänestetty lainkaan kahden edellisen päivän aikana.
Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Kaksi kierrosta äänestämättä olleet poistetaan pelistä toisen päivän iltana sen päivän äänestetyn mukana, eli hänelle haetaan varapelaaja. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitetun poissaolon kierrokset vähennetään välistä. Siis esim. jos henkilö ei ole äänestänyt kierroksella 1 ja on kierroksen 2 poissa, hänen täytyy äänestää kierroksella 3 tai hän lentää pelistä ulos sen päivän iltana. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään 2 peräkkäisen kierroksen ajan.
Hahmot:
Suklaaklevyjen maahantuojat aka hyvät:
1 henkivartija ilmoittaa pelinjohtajalle, ketä hän suojelee yöllä. Jos joku yrittää heittää suojellun ulos, tämä ei putoa. Henkivartija ei voi suojella itseään, ja samaa pelaajaa hän voi suojella maksimissaan kahtena peräkkäisenä yönä. (suojelija)
8 suklaan maahantuojaa nukkuvat yöt ja yrittävät päivällä löytää joukostaan poliisit ja heittää nämä pellolle tapaamisesta. Sukklaalevyjen maahantuojien tavoite on saada kaikki pahikset pois pelistä.
Poliisit aka pahat(?):
2 pahista tuntevat toisensa ja voivat puhua keskenään yksityisviestein. Joka yö he valitsevat yhden muista pelaajista tapettavaksi ja päivällä he yrittävät esittää viatonta ja saada samalla hyvikset äänestämään jonkun viattoman kuolemaan. Pahisten tavoite on tappaa niin monta hyvistä, että pahiksia on saman verran tai enemmistö kylässä. (pahikset)
Voittaminen:
Suklaan maahantuojat(hyvät) voittaa, kun kaikki poliisit ovat karkoitettu.
Poliisit (pahikset) voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin suklaan maahantuojia.
Mukana:
PJ: Melian
VPJ/APJ:
Pelityyppi: Peruspeli
Pelaajamäärä: 11
Äänestystapa: UÄ
Suklaalevyjen maahantuojilla on pienimuotoinen ongelma. Poliisit ovat jostain kumman syystä saaneet päähänsä epäillä, että maahantuojien maahantuoma suklaa ei oikeasti ole suklaata, vaan jotain todella epäilyttävää. Jopa niinkin epäilyttävää, että pari heikäläistä on soluttautunut suklaan maahantuojien riveihin ;) He siis ovat päättäneet potkia pihalle nämä valeasuiset poliisit pellolle :P Valitettavasti tämä onkin paljon helpommin sanottu kuin tehty, soluttautujat ovat näet todella taitavia. Tästä syystä suklaalevyjen maahantuojat ovat päättäneet erottaa riveistään yhden jäsenen, kunnes ne poliisit ovat joutuneet pellolle. Vaikka eihän tässä mitään järkeä muutenkaan ole, koska suklaalevyjen toimittaminen ja maahantuonti eivät ole laissa kielletty. Mokomat poliisit ovat turhaan liikkeessä, vai ovatko sittenkään ;) Tämä selviää... Pelin aikana. Ehkä. Tai mahdollisesti ei koskaan. Miten ikinä pelinjohtaja tykkää.
Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 4 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin -- Nimi. Vain oikein kirjoitetut äänet lasketaan. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.
Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan nimet mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Erikoishahmot laittavat jokaiseen yöviestiinsä kaksi nimeä. Ensimmäinen on kyseisen yön kohde, seuraava varanimi. Tämä varanimi ei siis ole mikään virallinen, vaan mukana ainoastaan siltä varalta, että erikoishahmo ei jostain syystä pääse koneelle seuraavan yön aikana. Ensimmäisen yön varanimi annetaan PJ:lle pelin alussa vastaamalla hahmoviestiin.
Pelinjohtaja käyttää varanimeä vasta kun vuorokausi on umpeutunut (aiemmin vain siinä tapauksessa, että pelinjohtaja on yön alkaessa ilmoittanut, että kyseisen yön umpeutumisaika on lyhyempi).
Varanimiä voidaan käyttää myös siinä tapauksessa, että erikoishahmo on ilmoittanut olevansa koko yön ajan poissa.
Mikäli varanimeäkään ei jostain syystä ole käytettävissä aamunkoittoon mennessä, menettely riippuu erikoishahmosta:
Poliisit:
Pidättävät sen, jota joku heistä viimeksi on äänestänyt.
Henkivartija:
Suojelee viimeisintä aiemmin suojelemaansa, johon hänellä on mahdollisuus. Jos tällaista hahmoa ei ole, arvotaan suojeltava niiden kesken, joita ei ole äänestetty lainkaan kahden edellisen päivän aikana.
Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Kaksi kierrosta äänestämättä olleet poistetaan pelistä toisen päivän iltana sen päivän äänestetyn mukana, eli hänelle haetaan varapelaaja. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitetun poissaolon kierrokset vähennetään välistä. Siis esim. jos henkilö ei ole äänestänyt kierroksella 1 ja on kierroksen 2 poissa, hänen täytyy äänestää kierroksella 3 tai hän lentää pelistä ulos sen päivän iltana. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään 2 peräkkäisen kierroksen ajan.
Hahmot:
Suklaaklevyjen maahantuojat aka hyvät:
1 henkivartija ilmoittaa pelinjohtajalle, ketä hän suojelee yöllä. Jos joku yrittää heittää suojellun ulos, tämä ei putoa. Henkivartija ei voi suojella itseään, ja samaa pelaajaa hän voi suojella maksimissaan kahtena peräkkäisenä yönä. (suojelija)
8 suklaan maahantuojaa nukkuvat yöt ja yrittävät päivällä löytää joukostaan poliisit ja heittää nämä pellolle tapaamisesta. Sukklaalevyjen maahantuojien tavoite on saada kaikki pahikset pois pelistä.
Poliisit aka pahat(?):
2 pahista tuntevat toisensa ja voivat puhua keskenään yksityisviestein. Joka yö he valitsevat yhden muista pelaajista tapettavaksi ja päivällä he yrittävät esittää viatonta ja saada samalla hyvikset äänestämään jonkun viattoman kuolemaan. Pahisten tavoite on tappaa niin monta hyvistä, että pahiksia on saman verran tai enemmistö kylässä. (pahikset)
Voittaminen:
Suklaan maahantuojat(hyvät) voittaa, kun kaikki poliisit ovat karkoitettu.
Poliisit (pahikset) voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin suklaan maahantuojia.
Mukana:
Suklaan maahantuojat kiipelissä
 
PJ: Melian
VPJ/APJ:
Pelityyppi: Peruspeli
Pelaajamäärä: 11
Äänestystapa: UÄ
 
 
Suklaalevyjen maahantuojilla on pienimuotoinen ongelma. Poliisit ovat jostain kumman syystä saaneet päähänsä epäillä, että maahantuojien maahantuoma suklaa ei oikeasti ole suklaata, vaan jotain todella epäilyttävää. Jopa niinkin epäilyttävää, että pari heikäläistä on soluttautunut suklaan maahantuojien riveihin ;) He siis ovat päättäneet potkia pihalle nämä valeasuiset poliisit pellolle :P Valitettavasti tämä onkin paljon helpommin sanottu kuin tehty, soluttautujat ovat näet todella taitavia. Tästä syystä suklaalevyjen maahantuojat ovat päättäneet erottaa riveistään yhden jäsenen, kunnes ne poliisit ovat joutuneet pellolle. Vaikka eihän tässä mitään järkeä muutenkaan ole, koska suklaalevyjen toimittaminen ja maahantuonti eivät ole laissa kielletty. Mokomat poliisit ovat turhaan liikkeessä, vai ovatko sittenkään ;) Tämä selviää... Pelin aikana. Ehkä. Tai mahdollisesti ei koskaan. Miten ikinä pelinjohtaja tykkää.
 
Päivä ja äänestys (UÄ):
 
Päivä kestää aina 4 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++[b]Nimi[/b]. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin -- [b]Nimi[/b]. Vain oikein kirjoitetut äänet lasketaan. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.
 
Yö:
 
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan nimet mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Erikoishahmot laittavat jokaiseen yöviestiinsä kaksi nimeä. Ensimmäinen on kyseisen yön kohde, seuraava varanimi. Tämä varanimi ei siis ole mikään virallinen, vaan mukana ainoastaan siltä varalta, että erikoishahmo ei jostain syystä pääse koneelle seuraavan yön aikana. Ensimmäisen yön varanimi annetaan PJ:lle pelin alussa vastaamalla hahmoviestiin.
Pelinjohtaja käyttää varanimeä vasta kun vuorokausi on umpeutunut (aiemmin vain siinä tapauksessa, että pelinjohtaja on yön alkaessa ilmoittanut, että kyseisen yön umpeutumisaika on lyhyempi).
 
Varanimiä voidaan käyttää myös siinä tapauksessa, että erikoishahmo on ilmoittanut olevansa koko yön ajan poissa.
Mikäli varanimeäkään ei jostain syystä ole käytettävissä aamunkoittoon mennessä, menettely riippuu erikoishahmosta:
 
Poliisit:
Pidättävät sen, jota joku heistä viimeksi on äänestänyt.
 
Henkivartija:
Suojelee viimeisintä aiemmin suojelemaansa, johon hänellä on mahdollisuus. Jos tällaista hahmoa ei ole, arvotaan suojeltava niiden kesken, joita ei ole äänestetty lainkaan kahden edellisen päivän aikana.
 
 
Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
 
Kaksi kierrosta äänestämättä olleet poistetaan pelistä toisen päivän iltana sen päivän äänestetyn mukana, eli hänelle haetaan varapelaaja. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitetun poissaolon kierrokset vähennetään välistä. Siis esim. jos henkilö ei ole äänestänyt kierroksella 1 ja on kierroksen 2 poissa, hänen täytyy äänestää kierroksella 3 tai hän lentää pelistä ulos sen päivän iltana. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään 2 peräkkäisen kierroksen ajan.
 
Hahmot:
 
Suklaaklevyjen maahantuojat aka hyvät:
1 henkivartija ilmoittaa pelinjohtajalle, ketä hän suojelee yöllä. Jos joku yrittää heittää suojellun ulos, tämä ei putoa. Henkivartija ei voi suojella itseään, ja samaa pelaajaa hän voi suojella maksimissaan kahtena peräkkäisenä yönä. (suojelija)
8 suklaan maahantuojaa nukkuvat yöt ja yrittävät päivällä löytää joukostaan poliisit ja heittää nämä pellolle tapaamisesta. Sukklaalevyjen maahantuojien tavoite on saada kaikki pahikset pois pelistä.
 
Poliisit aka pahat(?):
2 pahista tuntevat toisensa ja voivat puhua keskenään yksityisviestein. Joka yö he valitsevat yhden muista pelaajista tapettavaksi ja päivällä he yrittävät esittää viatonta ja saada samalla hyvikset äänestämään jonkun viattoman kuolemaan. Pahisten tavoite on tappaa niin monta hyvistä, että pahiksia on saman verran tai enemmistö kylässä. (pahikset)
 
Voittaminen:
Suklaan maahantuojat(hyvät) voittaa, kun kaikki poliisit ovat karkoitettu.
Poliisit (pahikset) voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin suklaan maahantuojia.
 
Mukana:
- Risingshadow
- Keskustelut
- Vanha linna
- Suklaan maahantuojat kiipelissä