07.06.2014 14:30 #541 :: Hiistu
Satuta ja paranna -ketjut
Mites sitten sellainen combo, että Eleniumi/Tamulista ja Althaluksesta mukaan pelkät Sparhawk ja Althalus?

07.06.2014 18:42 #542 :: Athilora
Satuta ja paranna -ketjut
Ugh... Pelkkä Sparhawk toimii miulle. Haluaisin kuitenkin puolustaa Althalusta ja hänen arkkivihollisensa Ghendin pitämistä listalla, Althalus kuitenkin on edelleen teos, jonka luen vuosittain. Jos 'muusta' Eddings-tuotannosta jätetään siis jäljelle Althalus, Ghend ja Sparhawk?

07.06.2014 20:15 #543 :: Hiistu
Josko huomenna tällä kokoonpanolla:

Tykännyt: Athilora

07.06.2014 20:21 #544 :: Athilora
Satuta ja paranna -ketjut

Hiistu kirjoitti: Josko huomenna tällä kokoonpanolla:

Ghend

Uskoisin tuon toimivan varsin mainiosti. Eiköhän itse kukin keskusteluun osallistunut ole tehnyt tarpeeksi kompromisseja tämän listan hyväksi.

Ainoa kysymysmerkki tässä lienee Jarre, joka halusi vielä Reginan laulusta yhtä hahmoa mukaan.

07.06.2014 20:25 #545 :: Hiistu

Muokannut 08.06.2014 10:49 Hiistu
Tykännyt: Athilora, Ansa

20.06.2014 17:45 #546 :: Louhikäärme
Satuta ja paranna -ketjut
Seuraavassa pelissä voitaisiin äänestää vaikka animaatio- ja sarjakuvahahmoja:

Aku Ankka
WALL-E
Woody (Toy Story)

20.06.2014 19:21 #547 :: haplotus
Satuta ja paranna -ketjut

Mulle toki kelpais se Ajan pyöräkin, mutta ehkä se ei ole heti Eddingsin jälkeen paras mahdollinen vaihtoehto.

20.06.2014 21:01 #548 :: Louhikäärme
Satuta ja paranna -ketjut

haplotus kirjoitti: Mieluummin animaatio- tai sarjakuvahahmoja, ettei tule ihan niin vaikea temppu saada kööri kasaan.

Silloin pitäisi käydä kaksi erillistä kisaa pitkälti samoilla hahmoilla, mikä ei olisi oikein järkevää.

21.06.2014 06:57 #549 :: haplotus
Satuta ja paranna -ketjut
Kukaanhan ei pakota valitsemaan samoja hahmoja. :wink:

Mutta elän minä kai yhteislistauksenkin kanssa, vaikka ehdokkaistasi vain Aku ja Mikki ovat tuollaisia selkeästi molempiin kategorioihin edustavasti sopivia. Vain noiden kahden kohdalla pitäis miettiä laiteyaanko molempiin kisoihin.

Muita (sarjakuva) ehdokkaita: Lucky Luke, Niilo Pielinen, Taika-Jim, Lassi ja Leevi, Natasha, Yoko Tsuno, Yotsuba, Mustanaamio, Flash Gordon...

• Moonlord hahmo Kirjoittaja
  • Moonlord
    Varakreivi

21.06.2014 08:37 #550 :: Moonlord
Satuta ja paranna -ketjut
No nytpä tuli aihe jossa ei tosiaan ole runsaudenpulaa. Hahmojahan keksisi listaan helposti satoja. Mutta laitetaanpa vain ensimmäiset 50 suosikkia.

Adam Warlock (Infinity Gauntlet)
Alix
Alita (Battle Angel, Gunnm)
Ankardo
Batman
Blueberry
Chii (Chobits)
Conan
Corto Maltese
Dr. Strange
Edward Elric (Full Metal Alchemist)
Elektra
Flash Gordon
Gon (Hunter x Hunter)
Griffith (Berserk)
Groo (Urho Epäonnensoturi)
Holo (Spice and Wolf)
John Constantine (Hellblazer)
Judge Dredd
Kirito (Sword Art Online)
Kusaribe Hakaze (Zetsuen no Tempest)
Ledo (Suisei no Gargantia)
Lucky Luke
Modesty Blaise
Motoko Kusanagi (Ghost in the Shell)
Mustanaamio
Navis (Sillage)
Lupin III
Otto Igami (Lone Wolf)
Praedor
Reinhard von Musel (Legend of the Galactic Heroes)
Ritari Ardent
Rurouni Kenshin (Samurai X)
Saber (Fate Stay Night)
Samurai Jack
Sandman
Silver Surfer
Spike Spiegel (Cowboy Bebop)
Spirit
Yoko Tsuno
Muokannut 21.06.2014 08:44 Moonlord

21.06.2014 11:37 #551 :: maahinen
Satuta ja paranna -ketjut
Piko & Fantasio, Johannes & Pirkale, Konrad & Paul (Ralf König), Marjane Satrapi - omakuva Persepoliissa, Muumien hahmoja on ollut listalla jos toisellakin, Mämmilästä on vaikea valita yhtä tai kahtakaan. Päähenkilöeläimet, kuten Marsupilami ja Rantanplan jäävät varmaan tältä listalta.

21.06.2014 13:30 #552 :: Athilora

21.06.2014 14:27 #553 :: Dragonil
Satuta ja paranna -ketjut

Knox Gargol kirjoitti: Sanoisin rajaamisen kannalta, että valitaan joko anime/manga tai läntinen animaatio/sarjakuva.

Jep, samaa mieltä.

Kun olen ollut vähän poissa tässä viimeiset puli vuotta, niin kysyisin, että onko Marvelin hahmoista ollut omaa kisaa? Sekihän olisi ihan mielenkiinotinen vaihtoehto. Toki ne kyllä aika lailla sisältyisivät tuohon läntiseen sarjakuva-aiheeseen. Kun on jotenkin sellainen muistikuva, että siitä olisi joskus puhuttu. Tosin muistini ei ole mikään maailman luotettavin.

21.06.2014 17:39 #554 :: Athilora

Dragonil kirjoitti:

Jep, samaa mieltä.

Tai, jos DC versus Marvelia ei ole pidetty, sellainen voisi olla jees.

21.06.2014 21:23 #555 :: Louhikäärme
Satuta ja paranna -ketjut
Tulipa mieleeni, että samojen hahmojen esiintymisen erillisillä animaatio- ja sarjakuvaäänestyksillä voisi välttää kelpuuttamalla kullekin listalle vain sellaisia hahmoja, jotka esiintyivät kyseisessä mediassa ensiksi. Eli jos hahmo esiintyi sarjakuvissa ennen animaatioita niin pääsee vain sarjakuvakisaan, ja päin vastoin.

30.06.2014 17:34 #556 :: Hiistu
Satuta ja paranna -ketjut
Tulisiko seuraavaksi joko animaatio- tai sarjakuvalista? Entä länsimäinen sarjakuva/animaatio erillään aasialaisesta? Vai jonkin tietyn sarjistalon tuotoksia?

30.06.2014 17:56 #557 :: Athilora
Satuta ja paranna -ketjut
Esitän DC:n hahmoja. Teen tänään tai viimeistään huomenissa alustavan esityslistan.

01.07.2014 13:24 #558 :: Maailmanherra
Satuta ja paranna -ketjut
En pidä tuota sarjakuvien itä/länsi-kahtiajakoa täysin mielekkäänä. Amerikkalainen sarjakuva on supersankareineen kuitenkin hyvin erilaista kuin Eurooppalainen ranskalais-belgialainen sarjakuva. Mieluummin jakaisin tyylilajeittan mutta se on isompi projekti.

02.07.2014 00:14 #559 :: tiarAnon
Satuta ja paranna -ketjut
Joo, ehdottomasti mielekkäämpää tehä supersankari-lista tai jopa DC- tai Marvel-lista kun vaan länsimainen sarjakuva; jos samaan pakettiin tungetaan niin eurooppalainen sarjakuva, supersankarit kuin comix-sarjiksetkin, alkaa siinä olla semmonen soppa, ettei enää ratkase niinkään hahmot vaan tyylilajit, ja sitähän tässä ei kai haeta.

02.07.2014 16:26 #560 :: Louhikäärme
Satuta ja paranna -ketjut
No tässä olis sitten erilliset listat animaatio- ja sarjakuvahahmoista, karsien ehdotetuista pois Marvel/DC nimet ja huonosti tunnettuja.

ANIMAATIO:

Aku Ankka
Chihiro (Henkien kätkemä)
Haruhi Suzumiya
Kirito (Sword Art Online)
Mikki Hiiri
Nausicaä
Rei Ayanami (NGE)
Samurai Jack
Shrek
Simba (Leijonakuningas)
Simpsonit
Spike Spiegel (Cowboy Bebop)
WALL-E
Woody (Toy Story)

SARJAKUVA:

Alita (Battle Angel, Gunnm)
Blueberry
Chii (Chobits)
Corto Maltese
Edward Elric (Fullmetal Alchemist)
Flash Gordon
Guts (Berserk)