Mustelmann avatar
Kategoria: Teatteri | 895 viestiä | 197,4 t lukukertaa
Vastannut: Mustelmann, 19.06.2026
Sivut: 1, 2, 3, 4 ... 36
Freyja avatar
Kategoria: Teatteri | 10 viestiä | 238 lukukertaa
Vastannut: Freyja, 17.06.2026
Moonlord avatar
Kategoria: Konepaja | 446 viestiä | 216,9 t lukukertaa
Vastannut: Mustelmann, 15.06.2026
Sivut: 1, 2, 3, 4 ... 18

Pidätkö tablettia yleensä pysty- vai vaaka-asennossa?

22.12.2014
punnort avatar
2 kirjaa, 1 kirja-arvio, 917 viestiä
Tänään taas kiinnitin junassa huomiota siihen, että jotkut ihmiset pitävät tablettia vaaka-asennossa. Minusta se on aivan luonnotonta. Pystyasennossa ruutuun sopii sopivasti yksi tekstipalsta, ja sitä sopii tarpeeksi paljon niin, ettei tarvitse vähän väliä scrollata. Vaaka-asentoon turvaudun vain silloin, kun katson elokuvia tai näppäimistöä käyttäessäni, jolloin tabletti seisoo pöydällä. Ainakaan omaani ei saa pöydälle pystyasentoon.
22.12.2014
maahinen avatar
320 kirjaa, 1199 viestiä
Puuttuu vaihtoehto "en pitele tablettia"
22.12.2014
Dyn avatar
542 kirjaa, 51 kirja-arviota, 3978 viestiä
Tai molemmissa, riippuu mitä tekee. :tongue: Pelaan vaaka-asennossa, luen pystyasennossa, nyt ainakin esimerkiksi. Iivari soittaa myös puheluita vaaka-asennossa.
22.12.2014
Puolikuu avatar
191 kirjaa, 29 kirja-arviota, 586 viestiä
Pystyasennossa, tällöin näyttöön mahtuu enemmän juttuja kerralla. Vaaka-asennossa pidän yleensä jos katson videoita tai pelaan, mutta en muuten. Jotkut tosiaan selaavat nettiäkin tabletti vaakatasossa (esim. äitini tekee usein näin). Se on kyllä hassun tuntuista. :smile:
23.12.2014
Rinja avatar
847 kirjaa, 7 kirja-arviota, 1031 viestiä
Minä olen automaattisesti pitänyt tablettiani vaaka-asennossa, varmaankin siksi että kymmentuumaisena se rinnastuu mielessäni tietokoneen näyttöön. Muutaman kerran olen pitänyt pystyasennossa, jos dokumenttia on jostain syystä ollut ehdottomasti kätevin lukea niin.
23.12.2014
Emelie avatar
729 kirjaa, 100 kirja-arviota, 2743 viestiä
RinjaMinä olen automaattisesti pitänyt tablettiani vaaka-asennossa, varmaankin siksi että kymmentuumaisena se rinnastuu mielessäni tietokoneen näyttöön.
Minulla on ihan sama juttu. Ja minulla on sitten vielä sellaiset suojakuoret tabletilleni, joissa on näppäimistö, niin pystyasennossa pito on vain selvästi hankalampaa kuin vaaka-asennossa.
^ Ylös