Kategoria: Teatteri | 895 viestiä | 197,4 t lukukertaa
Vastannut: Mustelmann, 19.06.2026
Kategoria: Konepaja | 446 viestiä | 216,9 t lukukertaa
Vastannut: Mustelmann, 15.06.2026
Nationstates
16.05.2014
Vanhan foorumin puolella oli aihe tästä nettipelistä.
Nationstates on siis selainpeli, jossa luot oman valtion ja ohjaat sen kohtaloa tekemässä poliittisia päätöksiä ja olemalla mukana monikansallisissa diplomaattisissa elimissä. Pienemmässä skaalassa elin on region, alue, johon valtiosi kuuluu. Vuorovaikutat siellä muiden pelaajien kanssa. Globaalilla tasolla on olemassa World Assembly (WA), jonka päätökset sitovat kaikkia jäsenmaitaan.
Peli itsessään voi välillä tuntua puudutavalta, etenkin alkuvaiheessa, kun valtio on nuori, muttei siitä tarvitse tehdä itselleen edes päivittäistä rutiinia. Valtio poistetaan, jos ei kirjaudu sisään yli kuukauteen ja siinäkin tapauksessa valtion voi herättää henkiin kirjautumalla uudelleen sisään.
Itse olen alkanut pitkästä aikaa pelata ja loin regionin nimeltään The Crystal Empire. Samalla, kun teen tämän aiheen, haluaisin kutsua kaikki kiinnostuneet ja mahdollisesti jo pelaavat risingilaiset liittymään tai, vielä parempi, jos meillä on jo region pelissä, voisin liittyä sinne itse.
Parit linkit tästä:
Pääsivu
Regionin sivu
Nationstates on siis selainpeli, jossa luot oman valtion ja ohjaat sen kohtaloa tekemässä poliittisia päätöksiä ja olemalla mukana monikansallisissa diplomaattisissa elimissä. Pienemmässä skaalassa elin on region, alue, johon valtiosi kuuluu. Vuorovaikutat siellä muiden pelaajien kanssa. Globaalilla tasolla on olemassa World Assembly (WA), jonka päätökset sitovat kaikkia jäsenmaitaan.
Peli itsessään voi välillä tuntua puudutavalta, etenkin alkuvaiheessa, kun valtio on nuori, muttei siitä tarvitse tehdä itselleen edes päivittäistä rutiinia. Valtio poistetaan, jos ei kirjaudu sisään yli kuukauteen ja siinäkin tapauksessa valtion voi herättää henkiin kirjautumalla uudelleen sisään.
Itse olen alkanut pitkästä aikaa pelata ja loin regionin nimeltään The Crystal Empire. Samalla, kun teen tämän aiheen, haluaisin kutsua kaikki kiinnostuneet ja mahdollisesti jo pelaavat risingilaiset liittymään tai, vielä parempi, jos meillä on jo region pelissä, voisin liittyä sinne itse.
Parit linkit tästä:
Pääsivu
Regionin sivu
Vanhan foorumin puolella oli aihe tästä nettipelistä.
 
Nationstates on siis selainpeli, jossa luot oman valtion ja ohjaat sen kohtaloa tekemässä poliittisia päätöksiä ja olemalla mukana monikansallisissa diplomaattisissa elimissä. Pienemmässä skaalassa elin on region, alue, johon valtiosi kuuluu. Vuorovaikutat siellä muiden pelaajien kanssa. Globaalilla tasolla on olemassa World Assembly (WA), jonka päätökset sitovat kaikkia jäsenmaitaan.
 
Peli itsessään voi välillä tuntua puudutavalta, etenkin alkuvaiheessa, kun valtio on nuori, muttei siitä tarvitse tehdä itselleen edes päivittäistä rutiinia. Valtio poistetaan, jos ei kirjaudu sisään yli kuukauteen ja siinäkin tapauksessa valtion voi herättää henkiin kirjautumalla uudelleen sisään.
 
Itse olen alkanut pitkästä aikaa pelata ja loin regionin nimeltään [i]The Crystal Empire[/i]. Samalla, kun teen tämän aiheen, haluaisin kutsua kaikki kiinnostuneet ja mahdollisesti jo pelaavat risingilaiset liittymään tai, vielä parempi, jos meillä on jo region pelissä, voisin liittyä sinne itse.
 
Parit linkit tästä:
[url=http://www.nationstates.net]Pääsivu[/url]
[url=http://www.nationstates.net/region=the_crystal_empire]Regionin sivu[/url]
16.05.2014
Sini
714 kirjaa, 37 kirja-arviota, 468 viestiä
Oi, onko tuokin peli edelleen hengissä. Pelasin sitä joskus noin 10 vuotta sitten, kun tuo kirja Jennifer Valtiovalta ilmestyi. Muistan sen kiehtovana ajatusleikkinä, miten minä toimisin itsevaltiaana. En taida kuitenkaan nyt ryhtyä kokeilemaan uudelleen, vaikka ehkä peliä on kehitetty - jossain vaiheessa samat päätökset tulivat jatkuvasti uudelleen vastaan ja se kylläsytti.
Oi, onko tuokin peli edelleen hengissä. Pelasin sitä joskus noin 10 vuotta sitten, kun tuo kirja [url=http://www.risingshadow.fi/library/book/1416-jennifer-valtiovalta]Jennifer Valtiovalta[/url] ilmestyi. Muistan sen kiehtovana ajatusleikkinä, miten minä toimisin itsevaltiaana. En taida kuitenkaan nyt ryhtyä kokeilemaan uudelleen, vaikka ehkä peliä on kehitetty - jossain vaiheessa samat päätökset tulivat jatkuvasti uudelleen vastaan ja se kylläsytti.
16.05.2014
SiniOi, onko tuokin peli edelleen hengissä. Pelasin sitä joskus noin 10 vuotta sitten, kun tuo kirja Jennifer Valtiovalta ilmestyi. Muistan sen kiehtovana ajatusleikkinä, miten minä toimisin itsevaltiaana. En taida kuitenkaan nyt ryhtyä kokeilemaan uudelleen, vaikka ehkä peliä on kehitetty - jossain vaiheessa samat päätökset tulivat jatkuvasti uudelleen vastaan ja se kylläsytti.Edelleen se pyörii, hyvin pitkälti samassa muodossaan. Päätösvaihtoehtoja on kyllä enemmän kuin ennen, sanoi kaveri, joka on pelannut pari vuotta aktiivisesti. Kuulemma vaatii pidemmän peliajan ja huonoa tuuria, että sama kysymys toistuu. Jos on fiilistä, käy kurkkaamassa, miltä nykyään näyttää.
[quote="Sini" post=15431]Oi, onko tuokin peli edelleen hengissä. Pelasin sitä joskus noin 10 vuotta sitten, kun tuo kirja [url=http://www.risingshadow.fi/library/book/1416-jennifer-valtiovalta]Jennifer Valtiovalta[/url] ilmestyi. Muistan sen kiehtovana ajatusleikkinä, miten minä toimisin itsevaltiaana. En taida kuitenkaan nyt ryhtyä kokeilemaan uudelleen, vaikka ehkä peliä on kehitetty - jossain vaiheessa samat päätökset tulivat jatkuvasti uudelleen vastaan ja se kylläsytti.[/quote]
 
Edelleen se pyörii, hyvin pitkälti samassa muodossaan. Päätösvaihtoehtoja on kyllä enemmän kuin ennen, sanoi kaveri, joka on pelannut pari vuotta aktiivisesti. Kuulemma vaatii pidemmän peliajan ja huonoa tuuria, että sama kysymys toistuu. Jos on fiilistä, käy kurkkaamassa, miltä nykyään näyttää.
17.05.2014
Rasimus
1 kirja, 890 viestiä
Vähän olen yllättynyt kuulemaan että näin pitkän ajan jälkeen tääkin... ummm... peli on vielä olemassa.
Itse testasin sitä useampia vuosia sitten, mutta totesin homman pirun tylsäksi. Kyllä aina pitää olla jokin mahdollisuus ryssiä perusteellisesti. Tai pettyä. CyberNations osoittautui mielenkiintoisemmaksi kuin NationStates, joka olisi ollut paljon parempi jos kovempi pelitahti olisi ollut mahdollinen, ja jos CyberNationsin tapaan pelimekaniikka oikein pakottaisi sosiaaliseen pelaamiseen (kuka oikeasti pärjää CN:ssä liittymättä mihinkään allianssiin?).
Mutta nyt kun tuli puheeksi, pitäisi kai kokeilla uudestaan.
Itse testasin sitä useampia vuosia sitten, mutta totesin homman pirun tylsäksi. Kyllä aina pitää olla jokin mahdollisuus ryssiä perusteellisesti. Tai pettyä. CyberNations osoittautui mielenkiintoisemmaksi kuin NationStates, joka olisi ollut paljon parempi jos kovempi pelitahti olisi ollut mahdollinen, ja jos CyberNationsin tapaan pelimekaniikka oikein pakottaisi sosiaaliseen pelaamiseen (kuka oikeasti pärjää CN:ssä liittymättä mihinkään allianssiin?).
Mutta nyt kun tuli puheeksi, pitäisi kai kokeilla uudestaan.
Vähän olen yllättynyt kuulemaan että näin pitkän ajan jälkeen tääkin... ummm... peli on vielä olemassa.
 
Itse testasin sitä useampia vuosia sitten, mutta totesin homman pirun tylsäksi. Kyllä aina pitää olla jokin mahdollisuus ryssiä perusteellisesti. Tai pettyä. CyberNations osoittautui mielenkiintoisemmaksi kuin NationStates, joka olisi ollut paljon parempi jos kovempi pelitahti olisi ollut mahdollinen, ja jos CyberNationsin tapaan pelimekaniikka oikein pakottaisi sosiaaliseen pelaamiseen (kuka oikeasti pärjää CN:ssä liittymättä mihinkään allianssiin?).
 
Mutta nyt kun tuli puheeksi, pitäisi kai kokeilla uudestaan.
18.05.2014
Vumpalouska
79 kirjaa, 10 kirja-arviota, 137 viestiä
Tuttu peli on :3
Tuttu peli on :3
Muokannut Vumpalouska (07.07.2016)
08.07.2014
Caladran
18 kirjaa, 22 viestiä
Ohoh, vieläkö se on hengissä? Itse pelasin sitä jonkin aikaa, sitten jäi unholaan. Poistivat tilini kun ollut kovin aktiivinen, joten sen jälkeen sitä ei ole tullut pelattua enää.
Aikoinaan valtioni kukoisti hyvin.
Aikoinaan valtioni kukoisti hyvin.
Ohoh, vieläkö se on hengissä? Itse pelasin sitä jonkin aikaa, sitten jäi unholaan. Poistivat tilini kun ollut kovin aktiivinen, joten sen jälkeen sitä ei ole tullut pelattua enää.
 
Aikoinaan valtioni kukoisti hyvin.
12.07.2014
Askold
21 kirjaa, 2 viestiä
Herttileeri. Tästähän taisi olla keskustelua silloin, kun viimeksi olin aktiivinen Risingilla. Ovat varmaan jo poistaneet tilini sieltä.
Herttileeri. Tästähän taisi olla keskustelua silloin, kun viimeksi olin aktiivinen Risingilla. Ovat varmaan jo poistaneet tilini sieltä.