Kategoria: Teatteri | 895 viestiä | 197,4 t lukukertaa
Vastannut: Mustelmann, 19.06.2026
Kategoria: Konepaja | 446 viestiä | 216,9 t lukukertaa
Vastannut: Mustelmann, 15.06.2026
Biisi, johon et kyllästy?
23.04.2014
LordStenhammar
25 kirjaa, 6 kirja-arviota, 1034 viestiä
Vesa-Matti Loiri: "Se kuitenkin liikkuu"
Eino Leinon LOISTAVAAN runoon tehty laulu, joka kasvaa edetessään huimiin mittoihin. Ei vaivaa edes se, että alkuperäisen runon LOISTAVA viimeinen säkeistö on jätetty laulusta kokonaan pois. Veskun aiemmasta glooriasta ei ole valitettavasti enää paljon jäljellä nykyään. Noh, iäkäs mieshän tuo jo onkin. Mutta aikoinaan hemmetinmoinen laulaja.
Faija on kertonut Veskusta mielenkiintoisia juttuja, kun tapasi nuoruutensa aikoina pyöriä sen kanssa samoissa Helsinkin kapakoissa. Kuulemma aika erikoinen, miltei hullu tapaus silloin nuorempana.
Eino Leinon LOISTAVAAN runoon tehty laulu, joka kasvaa edetessään huimiin mittoihin. Ei vaivaa edes se, että alkuperäisen runon LOISTAVA viimeinen säkeistö on jätetty laulusta kokonaan pois. Veskun aiemmasta glooriasta ei ole valitettavasti enää paljon jäljellä nykyään. Noh, iäkäs mieshän tuo jo onkin. Mutta aikoinaan hemmetinmoinen laulaja.
Faija on kertonut Veskusta mielenkiintoisia juttuja, kun tapasi nuoruutensa aikoina pyöriä sen kanssa samoissa Helsinkin kapakoissa. Kuulemma aika erikoinen, miltei hullu tapaus silloin nuorempana.
Vesa-Matti Loiri: "Se kuitenkin liikkuu"
 
Eino Leinon LOISTAVAAN runoon tehty laulu, joka kasvaa edetessään huimiin mittoihin. Ei vaivaa edes se, että alkuperäisen runon LOISTAVA viimeinen säkeistö on jätetty laulusta kokonaan pois. Veskun aiemmasta glooriasta ei ole valitettavasti enää paljon jäljellä nykyään. Noh, iäkäs mieshän tuo jo onkin. Mutta aikoinaan hemmetinmoinen laulaja.
 
Faija on kertonut Veskusta mielenkiintoisia juttuja, kun tapasi nuoruutensa aikoina pyöriä sen kanssa samoissa Helsinkin kapakoissa. Kuulemma aika erikoinen, miltei hullu tapaus silloin nuorempana.
16.05.2014
Vierailija
1 viesti
Cristina Perrin "Thousand Yers"! Se on kaunis ja vetoava kappale
! Rakastan sitä! Ja sen voi kuunnella monta kertaa kyllästymättä! Ja sitten 30 secons to mars "rom yesterday" 
Cristina Perrin "Thousand Yers"! Se on kaunis ja vetoava kappale :heart: ! Rakastan sitä! Ja sen voi kuunnella monta kertaa kyllästymättä! Ja sitten 30 secons to mars "rom yesterday" :heart:
16.05.2014
Athilora
100 kirjaa, 690 viestiä
Niitä on monia, mutta, jos mainitsen muutaman...
Falconerin Carnival of Disgust
Demons & Wizardsin Crimson King
Avantasian Scarecrow
Mainiota inspiraatiomusiikkia kirjoittamiselle.
Falconerin Carnival of Disgust
Demons & Wizardsin Crimson King
Avantasian Scarecrow
Mainiota inspiraatiomusiikkia kirjoittamiselle.
Niitä on monia, mutta, jos mainitsen muutaman...
 
Falconerin Carnival of Disgust
 
Demons & Wizardsin Crimson King
 
Avantasian Scarecrow
 
Mainiota inspiraatiomusiikkia kirjoittamiselle.
16.05.2014
HourglassEyes
505 kirjaa, 57 kirja-arviota, 2775 viestiä
Steve Lawrence: Loving is the way of living
& Steve Lawrence: (I don't care) Only love me.
Oli iskän lemppari sinkku levy, jota käänneltiin ympäri monesti illassa...
Halaukset sinulle siellä jossakin, I still miss you...
& Steve Lawrence: (I don't care) Only love me.
Oli iskän lemppari sinkku levy, jota käänneltiin ympäri monesti illassa...
Halaukset sinulle siellä jossakin, I still miss you...
Steve Lawrence: Loving is the way of living
& Steve Lawrence: (I don't care) Only love me.
 
Oli iskän lemppari sinkku levy, jota käänneltiin ympäri monesti illassa...
Halaukset sinulle siellä jossakin, I still miss you... :heart:
27.05.2014
Kuura
56 kirjaa, 69 viestiä
Biisi, joka tulee ensimmäisenä mieleen, on Baddingin Valot. Pidän siitä ihan älyttömän paljon, eikä ainakaan vielä ole koskaan alkanut ns. tökkimään. Onhan noita toki muitakin, mutta tuo tulee ekana mieleen.
Biisi, joka tulee ensimmäisenä mieleen, on [b]Baddingin Valot[/b]. Pidän siitä ihan älyttömän paljon, eikä ainakaan vielä ole koskaan alkanut ns. tökkimään. Onhan noita toki muitakin, mutta tuo tulee ekana mieleen.
03.06.2014
Tantor90
61 kirjaa, 27 kirja-arviota, 2 viestiä
Sonata Arctica - The End Of This Chapter
Aivan mahtava laulu, kannattaa kunnella, ja kaikki sonatan kappaleet on hyviä!
Aivan mahtava laulu, kannattaa kunnella, ja kaikki sonatan kappaleet on hyviä!
Sonata Arctica - The End Of This Chapter
 
Aivan mahtava laulu, kannattaa kunnella, ja kaikki sonatan kappaleet on hyviä! :heart:
04.07.2014
punnort
2 kirjaa, 1 kirja-arvio, 917 viestiä
En muista, milloin olisin kuunnellut saman biisin kahdesti peräjälkeen. Sitä vastoin Metallican Master of Puppets -biisiin tykästyin 22 vuotta sitten, ja se on ollut siitä alkaen suosikkieni joukossa. Vuosien varrella se on tullut kuunneltua aika monta kertaa. Biisi on kahdensan minuutin mittainen, joten sen kertakuuntelu vastaa hyvinkin jonkun muun biisin kuuntelemista kahdesti peräkkäin.
En muista, milloin olisin kuunnellut saman biisin kahdesti peräjälkeen. Sitä vastoin Metallican Master of Puppets -biisiin tykästyin 22 vuotta sitten, ja se on ollut siitä alkaen suosikkieni joukossa. Vuosien varrella se on tullut kuunneltua aika monta kertaa. Biisi on kahdensan minuutin mittainen, joten sen kertakuuntelu vastaa hyvinkin jonkun muun biisin kuuntelemista kahdesti peräkkäin.
09.09.2014
Nightelf
12 kirjaa, 14 viestiä
Näin äkkiseltään tulee mieleen ainakin 30 seconds to Mars Closer to the edge, Paramore Still into you ja Now, Akon Beautiful, Ed Sheeran I see the fire, Paloma Faith New York, Celine Dion The power of love, Skillet Hero, In Flames Leeches...
Osa on uusia mutta nyt tuntuu etten koskaan tuu kyllästymään niihin. Kuuntelen musaa melkein yhtä paljon kun luen, joskus kuuntelen samalla kun luen. Parasta on jos musiikki myötäilee kirjan tunnelmaa!
Osa on uusia mutta nyt tuntuu etten koskaan tuu kyllästymään niihin. Kuuntelen musaa melkein yhtä paljon kun luen, joskus kuuntelen samalla kun luen. Parasta on jos musiikki myötäilee kirjan tunnelmaa!
Näin äkkiseltään tulee mieleen ainakin 30 seconds to Mars Closer to the edge, Paramore Still into you ja Now, Akon Beautiful, Ed Sheeran I see the fire, Paloma Faith New York, Celine Dion The power of love, Skillet Hero, In Flames Leeches...
 
Osa on uusia mutta nyt tuntuu etten koskaan tuu kyllästymään niihin. Kuuntelen musaa melkein yhtä paljon kun luen, joskus kuuntelen samalla kun luen. Parasta on jos musiikki myötäilee kirjan tunnelmaa!
09.09.2014
Saki
92 kirjaa, 35 kirja-arviota, 335 viestiä
Imagine Dragons-It's time, Paramore-Aint it fun, Fall Out Boy-Young Volcanoes ja Light 'Em Up on toosi hyviä biisejä joista tulee hyvä fiilis ja vaikka niitä kuuntelee monta kertaa en koskaan kyllästy 
Imagine Dragons-It's time, Paramore-Aint it fun, Fall Out Boy-Young Volcanoes ja Light 'Em Up on toosi hyviä biisejä joista tulee hyvä fiilis ja vaikka niitä kuuntelee monta kertaa en koskaan kyllästy :heart:
10.09.2014
Skie
465 kirjaa, 951 viestiä
Hankala kysymys. Varsinkin kun olen musiikin suhteen sellainen jumiutuja, joka saattaa ensi kuulemalta rakastua johonkin biisiin, kuunnella sen 150 kertaa parin päivän sisään (on tapahtunut...) ja kyllästyä sitten siihen lopullisesti. Yleensä toki tykkään, kun joku laulu menneisyydestä pärähtää soimaan odottamattomassa tilanteessa, joten sen puolesta on aika monia biisejä, joihin en kyllästy.
Yleensä ottaen sellaiset biisit, jotka tuovat muistoja jostain merkittävistä hetkistä, kestävät hyvin aikaa. Minun tapauksessani esimerkiksi Good Charlotten I just wanna live on sellainen, vaikken juuri mitään muuta kyseiseltä bändiltä ole kuunnellut. Mutta toimii vielä näin kymmenen vuotta myöhemminkin.
Myös Nightwishin Dead to the World on täysin omassa kategoriassaan, koska alan itkemään aina sen kuullessani. Hassuinta ehkä on, että se ei mielessäni kuitenkaan yhdisty automaattisesti mihinkään ikävään. Eli vaikka itkenkin, tykkään silti. :D
Yleensä ottaen sellaiset biisit, jotka tuovat muistoja jostain merkittävistä hetkistä, kestävät hyvin aikaa. Minun tapauksessani esimerkiksi Good Charlotten I just wanna live on sellainen, vaikken juuri mitään muuta kyseiseltä bändiltä ole kuunnellut. Mutta toimii vielä näin kymmenen vuotta myöhemminkin.
Myös Nightwishin Dead to the World on täysin omassa kategoriassaan, koska alan itkemään aina sen kuullessani. Hassuinta ehkä on, että se ei mielessäni kuitenkaan yhdisty automaattisesti mihinkään ikävään. Eli vaikka itkenkin, tykkään silti. :D
Hankala kysymys. Varsinkin kun olen musiikin suhteen sellainen jumiutuja, joka saattaa ensi kuulemalta rakastua johonkin biisiin, kuunnella sen 150 kertaa parin päivän sisään (on tapahtunut...) ja kyllästyä sitten siihen lopullisesti. Yleensä toki tykkään, kun joku laulu menneisyydestä pärähtää soimaan odottamattomassa tilanteessa, joten sen puolesta on aika monia biisejä, joihin en kyllästy.
 
Yleensä ottaen sellaiset biisit, jotka tuovat muistoja jostain merkittävistä hetkistä, kestävät hyvin aikaa. Minun tapauksessani esimerkiksi [i]Good Charlotten I just wanna live[/i] on sellainen, vaikken juuri mitään muuta kyseiseltä bändiltä ole kuunnellut. Mutta toimii vielä näin kymmenen vuotta myöhemminkin.
 
Myös [i]Nightwishin Dead to the World[/i] on täysin omassa kategoriassaan, koska alan itkemään aina sen kuullessani. Hassuinta ehkä on, että se ei mielessäni kuitenkaan yhdisty automaattisesti mihinkään ikävään. Eli vaikka itkenkin, tykkään silti. :D
11.09.2014
Kirjaneito
402 kirjaa, 87 kirja-arviota, 567 viestiä
Skie Varsinkin kun olen musiikin suhteen sellainen jumiutuja, joka saattaa ensi kuulemalta rakastua johonkin biisiin, kuunnella sen 150 kertaa parin päivän sisään (on tapahtunut...) ja kyllästyä sitten siihen lopullisesti.Sielunsisar!
[quote="Skie" post=20256] Varsinkin kun olen musiikin suhteen sellainen jumiutuja, joka saattaa ensi kuulemalta rakastua johonkin biisiin, kuunnella sen 150 kertaa parin päivän sisään (on tapahtunut...) ja kyllästyä sitten siihen lopullisesti.[/quote]
 
Sielunsisar! :smile:
11.09.2014
Telena Starkos
476 kirjaa, 4 viestiä
David Bowie on yleisesti ottaen hyvin lähellä sydäntäni, eritoten herran 70-luvun tuotanto. Jos kuitenkin täytyisi nimetä vain yksi biisi, olisi valinta nyt ( ja luultavasti aina ) Space Oddity. Kyseinen kappale sai minut aikanaan kiinnostumaan Bowien musiikista ja lukemattomista kuuntelukerroista huolimatta se jaksaa yhä puhutella. Ja stylofonin käyttö on aina plussaa.
David Bowie on yleisesti ottaen hyvin lähellä sydäntäni, eritoten herran 70-luvun tuotanto. Jos kuitenkin täytyisi nimetä vain yksi biisi, olisi valinta nyt ( ja luultavasti aina ) Space Oddity. Kyseinen kappale sai minut aikanaan kiinnostumaan Bowien musiikista ja lukemattomista kuuntelukerroista huolimatta se jaksaa yhä puhutella. Ja stylofonin käyttö on aina plussaa.
21.09.2014
poistettu
568 viestiä
Joudun vastaamaan monikossa. Kaikki Doorsin biisit tietysti, ihan joka ikinen. Mutta tällä hetkellä kyllä, ylivoimaisesti, on minut saanut haltuun Logicin älylliset riimit. Sellainen kappale kuin, Walk on By, etenkin.
On se pakko uskoa, että kyllä valkoisetkin osaavat räpätä.
On se pakko uskoa, että kyllä valkoisetkin osaavat räpätä.
Joudun vastaamaan monikossa. Kaikki Doorsin biisit tietysti, ihan joka ikinen. Mutta tällä hetkellä kyllä, ylivoimaisesti, on minut saanut haltuun Logicin älylliset riimit. Sellainen kappale kuin, Walk on By, etenkin.
On se pakko uskoa, että kyllä valkoisetkin osaavat räpätä.
21.09.2014
Niksu
27 kirjaa, 13 kirja-arviota, 538 viestiä
Mullahan vaihtelee nämä koko ajan. Kulutan yleensä suosikit niin loppuun, etten seuraavaksi enää edes kestä kuulla niitä. Mutta kyllähän nuo Queenin klassikkobiisit on aika lähellä sydäntä.
Mullahan vaihtelee nämä koko ajan. Kulutan yleensä suosikit niin loppuun, etten seuraavaksi enää edes kestä kuulla niitä. Mutta kyllähän nuo Queenin klassikkobiisit on aika lähellä sydäntä.
22.09.2014
Kultasuu
273 viestiä
Olipas mielenkiintoista lukea tätä ketjua, joka todistaa (minun mielestä), että risingshadowlaisilla on ( taaskin minun mielestä) erittäin hyvä, monipuolinen ja jopa yllättävä musiikkimaku, pisteet siitä! 
Ja, jos mun pitää nyt laittaa tähän joitain biisejä mihin en kyllästy, niin Stingin "Its Probably Me" on yksi ja toinen on Dave Matthewsin "Crash Into Me". Ja kolmanneksi mainitsisin vielä Jeff Healeyn version vanhasta Robert Johnsonin blues-klassikosta "Stop breaking down". Näitä kappaleita olen kuunnellut jo ilmestymisestä lähtien ja ei ainakaan vielä ole tullut raja vastaan, niin ettei näitä jaksaisi kuunnella.
Ja, jos mun pitää nyt laittaa tähän joitain biisejä mihin en kyllästy, niin Stingin "Its Probably Me" on yksi ja toinen on Dave Matthewsin "Crash Into Me". Ja kolmanneksi mainitsisin vielä Jeff Healeyn version vanhasta Robert Johnsonin blues-klassikosta "Stop breaking down". Näitä kappaleita olen kuunnellut jo ilmestymisestä lähtien ja ei ainakaan vielä ole tullut raja vastaan, niin ettei näitä jaksaisi kuunnella.
Olipas mielenkiintoista lukea tätä ketjua, joka todistaa (minun mielestä), että risingshadowlaisilla on ( taaskin minun mielestä) erittäin hyvä, monipuolinen ja jopa yllättävä musiikkimaku, pisteet siitä! :heart:
 
Ja, jos mun pitää nyt laittaa tähän joitain biisejä mihin en kyllästy, niin Stingin "Its Probably Me" on yksi ja toinen on Dave Matthewsin "Crash Into Me". Ja kolmanneksi mainitsisin vielä Jeff Healeyn version vanhasta Robert Johnsonin blues-klassikosta "Stop breaking down". Näitä kappaleita olen kuunnellut jo ilmestymisestä lähtien ja ei ainakaan vielä ole tullut raja vastaan, niin ettei näitä jaksaisi kuunnella.
11.10.2014
Strato
244 kirjaa, 643 viestiä
StratoÄkkiseltään tulee mieleen pari kappaletta:Pakko lisätä omaan listaan vielä Shawn Davidson - There Will Be Metal. Ei mitään käsitystä kuka tuo kaveri on, mutta erittäin hienon biisin saanut aikaiseksi.
Stratovariukselta Phoenix ja Paradise,
sekä HammerFallilta Last man standing
[video size=100 width=480 height=360 type=youtube]Fc8who7Bvxw[/video]
[quote="Strato" post=8231]Äkkiseltään tulee mieleen pari kappaletta:
 
Stratovariukselta Phoenix ja Paradise,
sekä HammerFallilta Last man standing[/quote]
 
Pakko lisätä omaan listaan vielä [b]Shawn Davidson - There Will Be Metal[/b]. Ei mitään käsitystä kuka tuo kaveri on, mutta erittäin hienon biisin saanut aikaiseksi.
 
[video size=100 width=480 height=360 type=youtube]Fc8who7Bvxw[/video]
11.10.2014
Saki
92 kirjaa, 35 kirja-arviota, 335 viestiä
Tuohon edelliseen listaukseeni on nyt tullut Vance Joyn Riptide ja Ella Hendersonin Ghost. Molemmat tosi hyviä ja aika uusiakin vielä ;)
Tuohon edelliseen listaukseeni on nyt tullut Vance Joyn Riptide ja Ella Hendersonin Ghost. Molemmat tosi hyviä ja aika uusiakin vielä ;)
11.10.2014
Poison Girl
163 kirjaa, 66 kirja-arviota, 45 viestiä
Näitähän on monia! Päällimmäisiksi mainittakoon ainakin HIMin Join Me ja My Chemical Romancen Helena ja I'm not okay 
Näitähän on monia! Päällimmäisiksi mainittakoon ainakin HIMin Join Me ja My Chemical Romancen Helena ja I'm not okay :heart:
13.10.2014
Kultasuu
273 viestiä
Pakko laittaa vielä tähän ketjuun vähän tavallista erikoisempi Greg Howen biisi "Jump Start":
https://www.youtube.com/watch?v=dFzsubukigM&list=PL7A9F607C1DFF5E07
Mä olen kuunnellut tätä jo yli 20-vuotta ja aina kolahtaa! :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=dFzsubukigM&list=PL7A9F607C1DFF5E07
Mä olen kuunnellut tätä jo yli 20-vuotta ja aina kolahtaa! :lol:
Pakko laittaa vielä tähän ketjuun vähän tavallista erikoisempi Greg Howen biisi "Jump Start":
 
https://www.youtube.com/watch?v=dFzsubukigM&list=PL7A9F607C1DFF5E07
 
Mä olen kuunnellut tätä jo yli 20-vuotta ja aina kolahtaa! :lol:
Muokannut Kultasuu (14.10.2014)
22.10.2014
Niittysalvia
35 kirjaa, 18 kirja-arviota, 32 viestiä
Heti ensimmäisenä mieleeni tuli Hurtsin Stay. Klassikkobiisi, jota voi kuunnella kerta toisensa jälkeeen, kuten samalta esittäjältä oleva Somebody to die for. Jälkimmäinen on myös hyvää lenkkimusaa. 
Heti ensimmäisenä mieleeni tuli Hurtsin [i]Stay[/i]. Klassikkobiisi, jota voi kuunnella kerta toisensa jälkeeen, kuten samalta esittäjältä oleva [i]Somebody to die for[/i]. Jälkimmäinen on myös hyvää lenkkimusaa. :wink:
03.02.2015
Kabal
1 kirja, 17 viestiä
[url=https://m.youtube.com/watch?v=ZUpxniZBb5s]Rainbow - Temple of the king[/url]
[url=https://m.youtube.com/watch?v=yQ0CPvoXhRU]Apulanta - Ei yhtään todistajaa[/url]
 
Siinä nyt pari, onhan noita muitakin.