Mustelmann avatar
Kategoria: Teatteri | 895 viestiä | 197,4 t lukukertaa
Vastannut: Mustelmann, 19.06.2026
Sivut: 1, 2, 3, 4 ... 36
Freyja avatar
Kategoria: Teatteri | 10 viestiä | 238 lukukertaa
Vastannut: Freyja, 17.06.2026
Moonlord avatar
Kategoria: Konepaja | 446 viestiä | 216,9 t lukukertaa
Vastannut: Mustelmann, 15.06.2026
Sivut: 1, 2, 3, 4 ... 18

Biisi, johon et kyllästy?

23.04.2014
LordStenhammar avatar
25 kirjaa, 6 kirja-arviota, 1034 viestiä
Vesa-Matti Loiri: "Se kuitenkin liikkuu"

Eino Leinon LOISTAVAAN runoon tehty laulu, joka kasvaa edetessään huimiin mittoihin. Ei vaivaa edes se, että alkuperäisen runon LOISTAVA viimeinen säkeistö on jätetty laulusta kokonaan pois. Veskun aiemmasta glooriasta ei ole valitettavasti enää paljon jäljellä nykyään. Noh, iäkäs mieshän tuo jo onkin. Mutta aikoinaan hemmetinmoinen laulaja.

Faija on kertonut Veskusta mielenkiintoisia juttuja, kun tapasi nuoruutensa aikoina pyöriä sen kanssa samoissa Helsinkin kapakoissa. Kuulemma aika erikoinen, miltei hullu tapaus silloin nuorempana.
16.05.2014
visitor avatar
1 viesti
Cristina Perrin "Thousand Yers"! Se on kaunis ja vetoava kappale :heart: ! Rakastan sitä! Ja sen voi kuunnella monta kertaa kyllästymättä! Ja sitten 30 secons to mars "rom yesterday" :heart:
16.05.2014
Athilora avatar
100 kirjaa, 690 viestiä
Niitä on monia, mutta, jos mainitsen muutaman...

Falconerin Carnival of Disgust

Demons & Wizardsin Crimson King

Avantasian Scarecrow

Mainiota inspiraatiomusiikkia kirjoittamiselle.
16.05.2014
HourglassEyes avatar
505 kirjaa, 57 kirja-arviota, 2775 viestiä
Steve Lawrence: Loving is the way of living
& Steve Lawrence: (I don't care) Only love me.

Oli iskän lemppari sinkku levy, jota käänneltiin ympäri monesti illassa...
Halaukset sinulle siellä jossakin, I still miss you... :heart:
27.05.2014
Kuura avatar
56 kirjaa, 69 viestiä
Biisi, joka tulee ensimmäisenä mieleen, on Baddingin Valot. Pidän siitä ihan älyttömän paljon, eikä ainakaan vielä ole koskaan alkanut ns. tökkimään. Onhan noita toki muitakin, mutta tuo tulee ekana mieleen.
27.05.2014
Lenora avatar
107 kirjaa, 1 kirja-arvio, 75 viestiä
Billy Idol: sweet sixteen ja white wedding :heart:
03.06.2014
Melian avatar
76 viestiä
Beatlesin Penny Lane. Aivan ihana kappale. :heart:
03.06.2014
Tantor90 avatar
61 kirjaa, 27 kirja-arviota, 2 viestiä
Sonata Arctica - The End Of This Chapter

Aivan mahtava laulu, kannattaa kunnella, ja kaikki sonatan kappaleet on hyviä! :heart:
04.07.2014
punnort avatar
2 kirjaa, 1 kirja-arvio, 917 viestiä
En muista, milloin olisin kuunnellut saman biisin kahdesti peräjälkeen. Sitä vastoin Metallican Master of Puppets -biisiin tykästyin 22 vuotta sitten, ja se on ollut siitä alkaen suosikkieni joukossa. Vuosien varrella se on tullut kuunneltua aika monta kertaa. Biisi on kahdensan minuutin mittainen, joten sen kertakuuntelu vastaa hyvinkin jonkun muun biisin kuuntelemista kahdesti peräkkäin.
09.09.2014
Nightelf avatar
12 kirjaa, 14 viestiä
Näin äkkiseltään tulee mieleen ainakin 30 seconds to Mars Closer to the edge, Paramore Still into you ja Now, Akon Beautiful, Ed Sheeran I see the fire, Paloma Faith New York, Celine Dion The power of love, Skillet Hero, In Flames Leeches...

Osa on uusia mutta nyt tuntuu etten koskaan tuu kyllästymään niihin. Kuuntelen musaa melkein yhtä paljon kun luen, joskus kuuntelen samalla kun luen. Parasta on jos musiikki myötäilee kirjan tunnelmaa!
09.09.2014
Saki avatar
92 kirjaa, 35 kirja-arviota, 335 viestiä
Imagine Dragons-It's time, Paramore-Aint it fun, Fall Out Boy-Young Volcanoes ja Light 'Em Up on toosi hyviä biisejä joista tulee hyvä fiilis ja vaikka niitä kuuntelee monta kertaa en koskaan kyllästy :heart:
10.09.2014
Wanderer avatar
215 kirjaa, 12 kirja-arviota, 115 viestiä
Alanis morissetten Ironic. On muitakin, mutta tämä tuli nyt äkkiseltään ensimmäisenä mieleen. Upea biisi.
10.09.2014
Nylkky avatar
831 kirjaa, 9 kirja-arviota, 784 viestiä
Iron Maidenin koko tuotanto! Sieltä on vaike löytää mitään suosikkia tai huonoa. Ne kaikki on vaan niin loistavia!
10.09.2014
Skie avatar
465 kirjaa, 951 viestiä
Hankala kysymys. Varsinkin kun olen musiikin suhteen sellainen jumiutuja, joka saattaa ensi kuulemalta rakastua johonkin biisiin, kuunnella sen 150 kertaa parin päivän sisään (on tapahtunut...) ja kyllästyä sitten siihen lopullisesti. Yleensä toki tykkään, kun joku laulu menneisyydestä pärähtää soimaan odottamattomassa tilanteessa, joten sen puolesta on aika monia biisejä, joihin en kyllästy.

Yleensä ottaen sellaiset biisit, jotka tuovat muistoja jostain merkittävistä hetkistä, kestävät hyvin aikaa. Minun tapauksessani esimerkiksi Good Charlotten I just wanna live on sellainen, vaikken juuri mitään muuta kyseiseltä bändiltä ole kuunnellut. Mutta toimii vielä näin kymmenen vuotta myöhemminkin.

Myös Nightwishin Dead to the World on täysin omassa kategoriassaan, koska alan itkemään aina sen kuullessani. Hassuinta ehkä on, että se ei mielessäni kuitenkaan yhdisty automaattisesti mihinkään ikävään. Eli vaikka itkenkin, tykkään silti. :D
11.09.2014
Kirjaneito avatar
402 kirjaa, 87 kirja-arviota, 567 viestiä
Skie Varsinkin kun olen musiikin suhteen sellainen jumiutuja, joka saattaa ensi kuulemalta rakastua johonkin biisiin, kuunnella sen 150 kertaa parin päivän sisään (on tapahtunut...) ja kyllästyä sitten siihen lopullisesti.
Sielunsisar! :smile:
11.09.2014
Telena Starkos avatar
476 kirjaa, 4 viestiä
David Bowie on yleisesti ottaen hyvin lähellä sydäntäni, eritoten herran 70-luvun tuotanto. Jos kuitenkin täytyisi nimetä vain yksi biisi, olisi valinta nyt ( ja luultavasti aina ) Space Oddity. Kyseinen kappale sai minut aikanaan kiinnostumaan Bowien musiikista ja lukemattomista kuuntelukerroista huolimatta se jaksaa yhä puhutella. Ja stylofonin käyttö on aina plussaa.
21.09.2014
poistettu avatar
568 viestiä
Joudun vastaamaan monikossa. Kaikki Doorsin biisit tietysti, ihan joka ikinen. Mutta tällä hetkellä kyllä, ylivoimaisesti, on minut saanut haltuun Logicin älylliset riimit. Sellainen kappale kuin, Walk on By, etenkin.
On se pakko uskoa, että kyllä valkoisetkin osaavat räpätä.
21.09.2014
Niksu avatar
27 kirjaa, 13 kirja-arviota, 538 viestiä
Mullahan vaihtelee nämä koko ajan. Kulutan yleensä suosikit niin loppuun, etten seuraavaksi enää edes kestä kuulla niitä. Mutta kyllähän nuo Queenin klassikkobiisit on aika lähellä sydäntä.
22.09.2014
Kultasuu avatar
273 viestiä
Olipas mielenkiintoista lukea tätä ketjua, joka todistaa (minun mielestä), että risingshadowlaisilla on ( taaskin minun mielestä) erittäin hyvä, monipuolinen ja jopa yllättävä musiikkimaku, pisteet siitä! :heart:

Ja, jos mun pitää nyt laittaa tähän joitain biisejä mihin en kyllästy, niin Stingin "Its Probably Me" on yksi ja toinen on Dave Matthewsin "Crash Into Me". Ja kolmanneksi mainitsisin vielä Jeff Healeyn version vanhasta Robert Johnsonin blues-klassikosta "Stop breaking down". Näitä kappaleita olen kuunnellut jo ilmestymisestä lähtien ja ei ainakaan vielä ole tullut raja vastaan, niin ettei näitä jaksaisi kuunnella.
11.10.2014
Strato avatar
244 kirjaa, 643 viestiä
StratoÄkkiseltään tulee mieleen pari kappaletta:

Stratovariukselta Phoenix ja Paradise,
sekä HammerFallilta Last man standing
Pakko lisätä omaan listaan vielä Shawn Davidson - There Will Be Metal. Ei mitään käsitystä kuka tuo kaveri on, mutta erittäin hienon biisin saanut aikaiseksi.

[video size=100 width=480 height=360 type=youtube]Fc8who7Bvxw[/video]
11.10.2014
Saki avatar
92 kirjaa, 35 kirja-arviota, 335 viestiä
Tuohon edelliseen listaukseeni on nyt tullut Vance Joyn Riptide ja Ella Hendersonin Ghost. Molemmat tosi hyviä ja aika uusiakin vielä ;)
11.10.2014
Poison Girl avatar
163 kirjaa, 66 kirja-arviota, 45 viestiä
Näitähän on monia! Päällimmäisiksi mainittakoon ainakin HIMin Join Me ja My Chemical Romancen Helena ja I'm not okay :heart:
13.10.2014
Kultasuu avatar
273 viestiä
Pakko laittaa vielä tähän ketjuun vähän tavallista erikoisempi Greg Howen biisi "Jump Start":

https://www.youtube.com/watch?v=dFzsubukigM&list=PL7A9F607C1DFF5E07

Mä olen kuunnellut tätä jo yli 20-vuotta ja aina kolahtaa! :lol:
Muokannut Kultasuu (14.10.2014)
22.10.2014
Niittysalvia avatar
35 kirjaa, 18 kirja-arviota, 32 viestiä
Heti ensimmäisenä mieleeni tuli Hurtsin Stay. Klassikkobiisi, jota voi kuunnella kerta toisensa jälkeeen, kuten samalta esittäjältä oleva Somebody to die for. Jälkimmäinen on myös hyvää lenkkimusaa. :wink:
03.02.2015
Kabal avatar
1 kirja, 17 viestiä
^ Ylös