Mustelmann avatar
Kategoria: Teatteri | 895 viestiä | 197,4 t lukukertaa
Vastannut: Mustelmann, 19.06.2026
Sivut: 1, 2, 3, 4 ... 36
Freyja avatar
Kategoria: Teatteri | 10 viestiä | 238 lukukertaa
Vastannut: Freyja, 17.06.2026
Moonlord avatar
Kategoria: Konepaja | 446 viestiä | 216,9 t lukukertaa
Vastannut: Mustelmann, 15.06.2026
Sivut: 1, 2, 3, 4 ... 18

Biisi, johon et kyllästy?

06.02.2015
Vehka avatar
302 kirjaa, 14 kirja-arviota, 185 viestiä
Ai että! Kävin juuri treenaamassa ja piti valita jotain energistä, inspiroivaa musiikkia - mutta päädyinkin kuuntelemaan Stingin Practical Arrangementia loopilla, koska se on vain yksinkertaisesti niin uskomattoman hieno kappale!

Sting - Practical Arrangement

Tuo levy, jolta kappale löytyy, on muutenkin täyttä kultaa. Varsinkin Practical Arrangementin sisarkappale, I Love Her But She Loves Someone Else.
06.02.2015
Maailmanherra avatar
362 kirjaa, 14 kirja-arviota, 241 viestiä
Kaytanhousuja orkesteri-yhtyeen Lautailen kipale on loistava. Vaikka kaljaa ainiaan on varmasti jäänyt unohtumattomaksi muistijäljeksi Suomen amiksille ja on täydellinen nousuhumalabiisi niin Lautailen on sellaista iloittelua ettei mitään rajaa.

Tilastojen valossa viisi eniten kuuntelemaani kappaletta ovat seuraavat:

1. Pink Floyd - Hey You
2. Jan Johansson - Visa från Utanmyra
3. Maria Gasolina – Kadulla, sateessa tai landella
4. Jan Johansson – Gånglek från älvdalen
5. Rauli Badding Somerjoki – Pilvet karkaa, niin minäkin

Tästäkin huolimatta yksi on ylitse muiden. Okkunsenman/Wily's Castle (Dr. Wily Stage 1) on aikamme legenda. Kappale kestää aikaa ja variaatioita aivan eri tavalla kuin mikään muu.
07.02.2015
sinidean avatar
12 kirjaa, 2 kirja-arviota, 130 viestiä
Vaihtoehtoja olisi ollut useita, mutta kaksi biisiä nousi mieleen ylitse muiden:

Ensin kappale, joka saa minut hymyilemään niin että poskiin sattuu. Se saa myös hyppimään ja riehumaan pitkin kämppää, koska en vain pysty olemaan paikoillani. :D Tämä kappale sai minut myös aikoinaan ihastumaan melodiseen metalliin. Musiikillisesti biisi on helmi, mutta sanoitusta en ole koskaan ymmärtänyt. ;)

Ja kyseessä on tietysti Sonata Arctica: Blank File

Toinen biisi on ehkä maailman kaunein kappale, jonka tiedän (tai top5:ssä ainakin). Vaikea kuvailla mitä tunteita se minussa herättää, mutta kaikenlaista pohjattomasta surumielisyydestä sellaiseen toivoon, että elämä voittaa. Noin puolet kuuntelukerroista mua alkaa itkettää ja puolet kerroista saa vain hymyilemään onnellisena. Joskus molempia. :)

Biisi on Zamfir: The Lonely Shepherd
07.02.2015
Gespenst avatar
254 kirjaa, 81 viestiä
Kaikki Apulannan biisit kuuntelulistalla, niin jaksaa kuunnella vaikka koko päivän. En ole kyllästynyt useampaan vuoteen, enkä usko kyllästyvänikään :3
09.02.2015
Nebu avatar
104 kirjaa, 166 viestiä
Kabal kirjoitti:

Rainbow - Temple of the king
Tämän kappale kuuluu minullakin soitetuimpien joukkoon. Samalta levyltä yllä mainitun kanssa on pakko mainita toinenkin puhkikulumaton biisi, johon ei voi kyllästyä:
Catch The Rainbow

Ja tätäkin tulee aika-ajoin kuunneltua kerta toisensa jälkeen:
Soulfly - Prophecy
10.02.2015
Kattinka avatar
11 kirjaa, 7 kirja-arviota, 34 viestiä
Poets of the fallin tuotanto! Löytyy sopivia biisejä niin rentoon fiilistelyyn kuin juoksulenkille. Aivan huippuja ovat esim. Daze, The Distance, Signs of Life ja Kamikaze Love.
12.02.2015
gvven avatar
91 kirjaa, 10 viestiä
Kaikki Paramoren tuotanto. :heart: Tällä hetkellä heiltä erityisesti Fences on minulle melkein kokoajan soitossa, vaikka onkin vähän vanhempaa.
12.02.2015
Toislehto avatar
3 kirjaa, 13 viestiä
Musiikkisuosikit tulee ja menee, mutta osaan ainakin kolme kappaletta heittää esimerkiksi:

CMX - Aura - albumilta Aura

Tätä olen jaksanut kuunnelva jo teinipoikana ja jaksan edelleen ~15 vuotta myöhemmin. Erinomainen hyvä olo -biisi.

Babylon Whores - Sol Niger - albumilta King Fear

Entisen Babylon Whoresin, nykyisen Sleep of Monstersin laulajan Ike Vilin sanoitukset ovat kokonaisuudessaan onnistuneet koskettamaan hyvin henkilökohtaisella tasolla, johon harva muu sanoittaja on kyennyt. Sol Niger on ehkä oma suosikkini, joka aina osaa pistää mietteliääksi.

Mayhem - Freezing Moon - albumilta De Mysteriis Dom Sathanas

Tunnelmapala norjalaisen black metallin klassikkolevyltä. Tykkään harjoitella laulamista pienenä sivuharrastuksena ja tätä jaksan laulaa yhä uudestaa ja uudestaan.
14.02.2015
LordStenhammar avatar
25 kirjaa, 6 kirja-arviota, 1034 viestiä
"Toislehto"
Babylon Whores - Sol Niger - albumilta King Fear

Entisen Babylon Whoresin, nykyisen Sleep of Monstersin laulajan Ike Vilin sanoitukset ovat kokonaisuudessaan onnistuneet koskettamaan hyvin henkilökohtaisella tasolla, johon harva muu sanoittaja on kyennyt. Sol Niger on ehkä oma suosikkini, joka aina osaa pistää mietteliääksi.
Äläppäs muuta sano. Ike Vilin lyriikat on niin hienoja, ettei osaa olla edes kateellinen. Kasapäin okkultisia ja kirjallisia viittauksia ja pikimustaa huumoria, mitäs sitä muuta enää kaipaa. Mun valinta kulumattomaksi biisiksi vois olla vaikkapa Mother of Serpents.

Toi Sleep of Monstersin levy on ihan saatanan kova, vaikka onkin vähän pehmeämpää kamaa verrattuna Babylon Whoresiin. Sen julkaisu meni melkein ohi mun tutkan. Vasta muutama kuukausi sitten tajusin, että semmoinenkin oli julkaistu.
14.02.2015
LunaJei avatar
283 kirjaa, 3 kirja-arviota, 98 viestiä
Paradise Fearsin Home. Voin kuunnella niin monta kertaa että osaa sanat ulkoa vaikka miten päin, eikä siltikään ala ärsyttämään.
15.02.2015
Toislehto avatar
3 kirjaa, 13 viestiä
MannhaiKotkaToi Sleep of Monstersin levy on ihan saatanan kova, vaikka onkin vähän pehmeämpää kamaa verrattuna Babylon Whoresiin. Sen julkaisu meni melkein ohi mun tutkan. Vasta muutama kuukausi sitten tajusin, että semmoinenkin oli julkaistu.
Minulla oli onni osallistua Produces Reason -levyn alkupeiräisellä julkkarikeikalle syksystä 2013. Jostain syystä sain bändista vainun hyvin aikaisessa vaiheesa. Olen aikoinaan kirjoittanut heidän levystään Ruumisvalo-blogiini.
15.02.2015
poistettu avatar
568 viestiä
Old skuul, mutta ei käy tylsäks. Yo, hey you girl inna di tight up skirt.
Ya mek mi head swell til mi blood vessel burst!

[video width=425 height=344 type=youtube]IRkE42T4Vr8[/video]
12.03.2015
Aurelia avatar
136 viestiä
Minulla on montakin laulua, joihin en koskaan kyllästy ja ne kaikki antavat minulle joka kuuntelukerralla jotain ja siksi jaksan kuunnella niitä yhä uudelleen ja uudelleen.

Ensiksi on oliko se nyt Junnu Vainion laulu, Käyn ahon laitaa. Ja minä rakastan tuota laulua ja haluaisin joka ikinen kesä tehdä juuri niin kuin laulun ihminenkin tekee eli jättää kaiken ja lähteä vaeltamaan vailla määränpäätä vain nauttien kesästä. Mutta valitettavasti en voi tehdä niin, ainakaan vielä tänä tulevana kesänä, ehkä seuraavana kesänä pariksi viikkoa ainakin, jos kaikki menee kuten toivon. Tämä laulu on minun oma kapina -lauluni kaikelle sille "tärkeälle työlle" joka tulee hoitaa ja jonka vuoksi ei voi vain lähteä vaikka kuinka haluaisi. Mutta vielä tulee kesä jona saan lähteä vaeltamaan vailla määränpäätä vain nauttien kesästä, ainakin pariksi viikoksi.

Toinen laulu on Kirkan Sä surun pyyhit silmistäni pois. Tämä laulu taas liittyy yhteen rakkaaseen ihmiseeni ja muistuttaa minua joka kuuntelukerralla hänen vakaasta uskostaan minuun ja hän todella taitaa tuntea minut kaikista ihmisistä parhaiten, myös ne huonot puoleni ja silti hän uskoo minuun. Hän on minun vankkumaton kallioni joka pyyhkii aina suruni pois ja sanoo sanoittakin aina minulle että usko tulevaan ja minä uskon.

Kolmas laulu on kaiketi ihan oikea virsi, vaikka minä en kyllä juuri virsejä kuuntele, vannoutunut pakana kun olen, nimeltä Suojelusenkeli eli se maan korvessa kulkevi lapsosen tie -laulu ja tämäkin laulu liittyy siihen rakkaaseen ihmiseeni ja minä todella tunnen, että hän on minun oma suojelusenkelini, aina ja ikuisesti ja siitä tämä laulu minua muistuttaa.

Minä todella rakastan musiikkia enkä voi elää ilman sitä, ainakaan onnellisena, kuuntelen musiikkia lähes joka päivä ja pidän monenlaisesta musiikista ja minulla on vielä monta monta lempikappaletta, mutta nämä kolme ovat ne minulle tärkeimmät.

Aurelia
13.04.2015
pihlajapuu avatar
27 kirjaa, 5 kirja-arviota, 271 viestiä
Tällä hetkellä tuntuu, että Arch Enemyn War Eternal täyttää kriteerin, mutta tiedä sitten, kyllästyykö siihen, kunhan menee tää örinä+tilu-vaihe taas jossain vaiheessa ohi (palatakseen sitten myöhemmin taas).. :D Muita mieleen tulevia ovat ainakin Anaal Nathrakhin The Joystream, Painin The Third Wave ja Insomniumin Lose to Night ja The Elder.

Ai niin, ja Scar Symmetryn The Illusionist, joka on ollut soittoäänenäkin jo varmaan kolme vuotta...
13.04.2015
Xerion avatar
97 kirjaa, 227 viestiä
Nightwishin Sleeping Sun.
Kaverit kyllä sanoisi etten minä koskaan alentuisi kuuntelemaan mitään tollaista, mutta hehän eivät minua tunne. Hah. Hyvä kappale ja laulaja on juuri oikea tähän hommaan. Vanha kappale, mutta aina sitä jaksaa vain kuunnella. Ehkä siksi, että toivon kaikkea samaa, kuin mistä kappale kertoo.

Ja melkein yhtä hyviä on saman yhtyeen Over the hills and far away ja Nemo.
03.05.2015
LordStenhammar avatar
25 kirjaa, 6 kirja-arviota, 1034 viestiä
Moonsorrow – Tähdetön

Tämä on Moonsorrow'n levyltä Varjoina kuljemme kuolleiden maassa. Olisi voinut mainita kyllä tältä kokopitkältä ihan minkä biisin tahansa. Jos todellinen matka kuolleiden maahan on yhtä pitkä ja synkkä, mitä tämä biisi (ja levy) on, niin mielelläni en vielä lähtisi kuolemaan. Mutta eeppisyydessään ja hämäryydessään tarttuva ja kuohuttava biisin ketale.

Olen Moonsorrow'n suhteen vähän uusherännäinen. Mulla on vanhastaan niiden demot (ne kaksi julkaistua) c-kasetilla, sekä eka levy Suden uni. Sen jälkeen tullut levy ei jostain syystä aikoinaan hirveästi potkinut – vaikutti jo vähän vanhan toistolta. Täytyypi ottaa se taas kunnolla kuunteluun. Luulisi kyllä vihdoin senkin avautuvan.

Tästä levystä innostuneena tuli tilattua Verisäkeet ja V: Hävitetty. Odotukset on enemmän kuin korkealla.
10.05.2015
Vehka avatar
302 kirjaa, 14 kirja-arviota, 185 viestiä
Thirteen Sensesin Into the Firen akustinen versio. Kun löysin tämän tuossa suunnilleen kuukausi sitten, kuuntelin sitä ensin kymmeniä kertoja päivässä ja harvensin sitten, ennen kuluttaisi puhki. Kappale saa jostain syystä aikaan hirveän tunneryöpyn ja parhaimmillaan kuuntelen sitä lattialla maaten ja silmät kiinni. Siinä on hirveän nätit sanat, laulajan ääni on minusta kaunis ja tuo välimelodia sopii todella nätisti kokonaisuuteen.
05.07.2015
Nylkky avatar
831 kirjaa, 9 kirja-arviota, 784 viestiä
[video]https://www.youtube.com/watch?v=d2hRTLdvdnk[/video]

Two Steps From Hell!!!
05.07.2015
Mustelmann avatar
64 kirjaa, 7 kirja-arviota, 1287 viestiä
MannhaiKotkaMoonsorrow – Tähdetön
Tästä levystä innostuneena tuli tilattua Verisäkeet ja V: Hävitetty. Odotukset on enemmän kuin korkealla.
Verisäkeet ainakin on helvetin hyvä levy, sitä uudempia en ole kuunnellutkaan. Huomattavasti black-painotteisempaa kuin aiempi tuotanto ja varsinkin Kivenkantajaan verrattuna kuin eri maailmasta. Verisäkeissä rumuus ja kauneus yhdistyvät kerrassaan vaikuttavasti.
13.07.2015
Nylkky avatar
831 kirjaa, 9 kirja-arviota, 784 viestiä
Tutustuin yhtyeeseen nimeltä Powerwolf Tuskassa 2014. Kyseinen yhtyeellä oli keikka ja vuokraisäntä myi liput suht sopivaan hintaan. Silloin yhtye kolahti ja heidän uusin kappale on jopa soinut suomen radiossa.

Jos on raskaan rokin ystäviä niin tässä sitä on ;)

[video]https://www.youtube.com/watch?v=1zN7J64IeBo[/video]
15.07.2015
LordStenhammar avatar
25 kirjaa, 6 kirja-arviota, 1034 viestiä
Astorethein
MannhaiKotkaMoonsorrow – Tähdetön
Tästä levystä innostuneena tuli tilattua Verisäkeet ja V: Hävitetty. Odotukset on enemmän kuin korkealla.
Verisäkeet ainakin on helvetin hyvä levy, sitä uudempia en ole kuunnellutkaan. Huomattavasti black-painotteisempaa kuin aiempi tuotanto ja varsinkin Kivenkantajaan verrattuna kuin eri maailmasta. Verisäkeissä rumuus ja kauneus yhdistyvät kerrassaan vaikuttavasti.
Täytyypi kompata tätä mielipidettä. Verisäkeet on varsinainen mahtilevy monessa mielessä. Enemmän tällä mielestäni varhainen Enslaved kuuluu, kuin esim. Bathory.

V:Hävitetty olikin sitten vähän vaikeammin lähestyttävä ja sulateltava tapaus. En sitä huonoksi hauku, mutta pirun synkkää ja laahaavaa menoa.
15.07.2015
WindWizard avatar
31 kirjaa, 23 kirja-arviota, 3 viestiä
No Ed Sheeranin I See fire-biisiin en kyllä kyllästy ainakaan lähipäivinä :tongue: :heart:
18.07.2015
Hillo avatar
274 kirjaa, 1 kirja-arvio, 53 viestiä
Tässä pari omaa suosikkiani. Molempien kuuntelukerrat lasketaan sadoissa, ja molemmat ovat edelleen säännöllisessä kuuntelussa.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=Ui4qSbyJ9dc[/video]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=gptt6srqe_Y[/video]
19.07.2015
Mika avatar
1 kirja, 49 viestiä
Kuten joku jo aiemmin totesi, niin biisiin kuin biisiin kyllästyy jos sitä repeatilla soittaa, mutta on tiettyjä kappaleita jotka toimivat lähes koska tahansa. Yhtä on vaikea valita, joten listataanpa muutama itseeni iskenyt klassikko.

Tämä klassikko saa nostalgian valtaan aina sen kuullessani:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=Ne-09Bs_bRo[/video]

Eikä Machinae Supremacynkään versiointi huono ole:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=XKkmyMKbPKE[/video]

Talvikuningas on ainoa levy, jonka olen ostanut puhtaasti lyriikoiden vuoksi (ja vieläpä ennakkotilauksesta yhtyeen musiikkiin tarkemmin tutustumatta). Se tulikin sitten soiteltua aika "puhki" kun yhteen aikaan jouduin autoilemaan paljon ja yleensä kuuntelin levyn alusta loppuun pari kertaa viikossa:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=LdEX_q31_-g[/video]

Myös tätä on tullut kuunneltua varsin paljon, myös sanoituksia
[video]https://www.youtube.com/watch?v=W6sckN4loVE[/video]
19.07.2015
punnort avatar
2 kirjaa, 1 kirja-arvio, 917 viestiä
Vanhoista pelimusiikeista suosikkini on tämä

[video width=425 height=344 type=youtube]2w-tiRnac2k[/video]
^ Ylös