23.11.2016 07:20 #1 :: Emelie
SÄÄNNÖT:

Pelin säännöt ovat yksinkertaiset. Saat äänestää vain kerran saman vuorokauden aikana (noudata foorumiviesteissä näkyviä kellonaikoja). Anna yhdelle hahmolle 2 miinuspistettä (eli vähennä tältä miinustamaltasi hahmolta kaksi pistettä) ja jollekulle toiselle 1 pluspisteen (eli lisää kyseisen hahmon pisteisiin yksi piste). Kun hahmo tippuu 0 pisteeseen, hänet eliminoidaan. Aloitetaan 10 pisteestä, ja muistakaa sitten merkitä viestiinne, kenelle annoitte pisteitä (selvyyden vuoksi)! Epäselvissä tilanteissa kysykää neuvoa.

HUOM! Kerrallaan vain yksi tällainen ketju. Joku ylläpitäjistä avaa ketjun, ketjuehdotuksia käydään läpi täällä: Linkki.

Tarkistakaa AINA äänestettyänne, että pisteenne täsmäävät edellisen viestin kanssa! (Esim. kukaan ei ole ennättänyt lähettää uutta viestiä sillä aikaa, kun kirjoititte omaanne.)

. . . . . . . . . . . . . . . .

Kun Repunpään herra Bilbo Reppuli ilmoitti, ettö hän piakkoin viettäisi yhdettätoistkymmenettäensimmäistä syntymäpäiväänsä suurin ja arvoikkain juhlamenoin, alkoi Hobittilassa puhe ja kohu. [TSH] 10

On ihan mahdollista, että todellisuus on olemassa. Mutta kukaan ei vielä ole onnistunut todistamaan sitä. [Esko Valtaoja: Kaiken käsikirja] 10

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 10

Minä, Lars Turms, kuolematon, heräsin kevääseen ja näin maan puhjenneen viheriöimään. [Mika Waltari: Turms Kuolematon] 10

Erään eläintarhan erään häkin seinässä on lappu, joka ilmoittaa yksinkertaisesti: "Tämä eläin on uusi tieteelle." [Desmond Morris: Alaston apina] 10

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 10

Kaikki onnelliset perheet ovat toistensa kaltaisia, jokainen onneton perhe on onneton omalla tavallaan. [Leo Tolstoi: Anna Karenina] 10

Kun hän heräsi, dinosaurus oli edelleen siinä. [Augusto Monterroso] 10

On yleisesti tunnettu totuus, että naimaton varakas mies tarvitsee välttämättä rinnalleen vaimon. [Austen: Ylpeys ja ennakkoluulo] 10

Kaikki tämä on tapahtunut, suurin piirtein. [Kurt Vonnegut: Teurastamo 5] 10

Likusteritie nelosen herra ja rouva Dursley sanoivat oikein ylpeinä, että he olivat aivan tavallisia totta tosiaan. [Harry Potter] 10

Oli synkkä ja myrskyinen yö. [M. L'Engle: Hyppy ajassa] 10

Lukija ensin hämmästyi ja sitten loukkaantui, kun rikollinen nimeltä Raskolnikov äkkiä surmattiin hänen silmiensä edessä keskellä katua. [Pasi Ilmari Jääskeläinen: Lumikko ja yhdeksän muuta] 10

Lapset leikkivät, kun Holston kapusi kohti kuolemaansa. [Hugh Howey: Siilo] 10

Oli suuri nautinto nähdä esineiden tuhoutuvan, nähdä esineiden mustuvan ja muuttuvan. [Ray Bradbury: Fahrenheit 451] 10

23.11.2016 08:33 #2 :: Nylkky

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 10

Minä, Lars Turms, kuolematon, heräsin kevääseen ja näin maan puhjenneen viheriöimään. [Mika Waltari: Turms Kuolematon] 8 -2

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 11 +1

• Dyn hahmo

23.11.2016 08:56 #3 :: Dyn
Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet
Oisko tää vähän helpompaa jos ois vaan kirjan nimi?

• Wind hahmo
  • Wind

23.11.2016 10:06 #4 :: Wind
Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet

Dyn kirjoitti: Oisko tää vähän helpompaa jos ois vaan kirjan nimi?

Luulen, että voisi mennä vaikeammaksi, jos itse lauseet pudotetaan pois. Niitä pitäisi käydä katsomassa jossain ketjun alkupäässä. Eiköhän tämä lista tästä lyhene, kun äänestellään. Värien käyttökin helpottaa hahmottamista.

Kun Repunpään herra Bilbo Reppuli ilmoitti, ettö hän piakkoin viettäisi yhdettätoistkymmenettäensimmäistä syntymäpäiväänsä suurin ja arvoikkain juhlamenoin, alkoi Hobittilassa puhe ja kohu. [TSH] 8 (-2)

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 11 (+1)

23.11.2016 11:12 #5 :: maahinen

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 11

Erään eläintarhan erään häkin seinässä on lappu, joka ilmoittaa yksinkertaisesti: "Tämä eläin on uusi tieteelle." [Desmond Morris: Alaston apina] 11 (+1)

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 9 (-2)

23.11.2016 11:21 #6 :: Emelie

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 11

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 9

Kaikki onnelliset perheet ovat toistensa kaltaisia, jokainen onneton perhe on onneton omalla tavallaan. [Leo Tolstoi: Anna Karenina] 11 (+1)

Kun hän heräsi, dinosaurus oli edelleen siinä. [Augusto Monterroso] 10

On yleisesti tunnettu totuus, että naimaton varakas mies tarvitsee välttämättä rinnalleen vaimon. [Austen: Ylpeys ja ennakkoluulo] 8 (-2)

• Ansa hahmo
  • Ansa

23.11.2016 16:57 #7 :: Ansa
Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 12 (+1)

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 9

Kun hän heräsi, dinosaurus oli edelleen siinä. [Augusto Monterroso] 8 (-2)

23.11.2016 20:44 #8 :: HourglassEyes
Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet
Onpa vaikeaa valita, niin hyviä ehdokkaita listalla!

On ihan mahdollista, että todellisuus on olemassa. Mutta kukaan ei vielä ole onnistunut todistamaan sitä. [Esko Valtaoja: Kaiken käsikirja] 11 +1

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 12

Erään eläintarhan erään häkin seinässä on lappu, joka ilmoittaa yksinkertaisesti: "Tämä eläin on uusi tieteelle." [Desmond Morris: Alaston apina] 9 -2

• Iikh hahmo
  • Iikh
    Peto

23.11.2016 22:13 #9 :: Iikh

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 12

Erään eläintarhan erään häkin seinässä on lappu, joka ilmoittaa yksinkertaisesti: "Tämä eläin on uusi tieteelle." [Desmond Morris: Alaston apina] 7

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 9 -2

Kaikki tämä on tapahtunut, suurin piirtein. [Kurt Vonnegut: Teurastamo 5] 10

Useimmiten minä toivon, että olisin Britannian punta enkä afrikkalaistyttö. Kaikki ilahtuisivat nähdessään minut. [Chris Cleave: Little Been tarina] 10 +1

23.11.2016 22:38 #10 :: Jaragil
Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet
Kun Repunpään herra Bilbo Reppuli ilmoitti, että hän piakkoin viettäisi yhdettätoistakymmenettäensimmäistä syntymäpäiväänsä suurin ja arvokkain juhlamenoin, alkoi Hobittilassa puhe ja kohu. [TSH] 9 (+1)

Lapset leikkivät, kun Holston kapusi kohti kuolemaansa. [Hugh Howey: Siilo] 10

Oli suuri nautinto nähdä esineiden tuhoutuvan, nähdä esineiden mustuvan ja muuttuvan. [Ray Bradbury: Fahrenheit 451] 8 (-2)
Muokannut 23.11.2016 22:40 Jaragil

24.11.2016 08:04 #11 :: Emelie
Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet
Pisteissä outouksia.... Korjasin tähän. Muistutuksena pelaajille, että jokainen miinustaa ja plussaa omat pisteensä tuloksiin. Eli edellisen pelaajan lista otetaan nykyisenä tilanteena ja siihen lasketaan omat plussat ja miinukset. Oletan nyt että Iikh halusi antaa plussan Chris Cleave: Little Been tarinalle ja miinuksen Täällä Pohjantähden alla -teoksen aloitukselle, ne on huomioitu tässä.

Kaikki tämä on tapahtunut, suurin piirtein. [Kurt Vonnegut: Teurastamo 5] 10

Useimmiten minä toivon, että olisin Britannian punta enkä afrikkalaistyttö. Kaikki ilahtuisivat nähdessään minut. [Chris Cleave: Little Been tarina] 11

24.11.2016 09:14 #12 :: Nylkky

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 12

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 8 (+1)

Oli synkkä ja myrskyinen yö. [M. L'Engle: Hyppy ajassa] 10

Lukija ensin hämmästyi ja sitten loukkaantui, kun rikollinen nimeltä Raskolnikov äkkiä surmattiin hänen silmiensä edessä keskellä katua. [Pasi Ilmari Jääskeläinen: Lumikko ja yhdeksän muuta] 8 (-2)

24.11.2016 09:41 #13 :: maahinen

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 12

Minä, Lars Turms, kuolematon, heräsin kevääseen ja näin maan puhjenneen viheriöimään. [Mika Waltari: Turms Kuolematon] 9 (+1)

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 6 (-2)

• Wind hahmo
  • Wind

24.11.2016 10:12 #14 :: Wind

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 12

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 7 (+1)

Oli synkkä ja myrskyinen yö. [M. L'Engle: Hyppy ajassa] 10

Lukija ensin hämmästyi ja sitten loukkaantui, kun rikollinen nimeltä Raskolnikov äkkiä surmattiin hänen silmiensä edessä keskellä katua. [Pasi Ilmari Jääskeläinen: Lumikko ja yhdeksän muuta] 6 (-2)

Muokannut 24.11.2016 10:23 Wind

24.11.2016 11:53 #15 :: Emelie

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 7

Kaikki onnelliset perheet ovat toistensa kaltaisia, jokainen onneton perhe on onneton omalla tavallaan. [Leo Tolstoi: Anna Karenina] 12 (+1)

Kun hän heräsi, dinosaurus oli edelleen siinä. [Augusto Monterroso] 8

On yleisesti tunnettu totuus, että naimaton varakas mies tarvitsee välttämättä rinnalleen vaimon. [Austen: Ylpeys ja ennakkoluulo] 6 (-2)

24.11.2016 19:52 #16 :: HourglassEyes

Kun hän heräsi, dinosaurus oli edelleen siinä. [Augusto Monterroso] 6 -2

On yleisesti tunnettu totuus, että naimaton varakas mies tarvitsee välttämättä rinnalleen vaimon. [Austen: Ylpeys ja ennakkoluulo] 7 +1

24.11.2016 21:06 #17 :: haplotus
Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet
Pitkästä aikaa astun minäkin näitä pelaamaan! Onkin oikeastaan ollut ikävä, vaikka itseäni voin vain syyttää kun en ole äkännyt, että onhan näitä täällä foorumilla pyörinyt...

On ihan mahdollista, että todellisuus on olemassa. Mutta kukaan ei vielä ole onnistunut todistamaan sitä. [Esko Valtaoja: Kaiken käsikirja] 12 (+1)

Oli synkkä ja myrskyinen yö. [M. L'Engle: Hyppy ajassa] 10

Lukija ensin hämmästyi ja sitten loukkaantui, kun rikollinen nimeltä Raskolnikov äkkiä surmattiin hänen silmiensä edessä keskellä katua. [Pasi Ilmari Jääskeläinen: Lumikko ja yhdeksän muuta] 4 (-2)

25.11.2016 07:48 #18 :: Emelie

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 7

Kaikki onnelliset perheet ovat toistensa kaltaisia, jokainen onneton perhe on onneton omalla tavallaan. [Leo Tolstoi: Anna Karenina] 13 (+1)

Kun hän heräsi, dinosaurus oli edelleen siinä. [Augusto Monterroso] 6

On yleisesti tunnettu totuus, että naimaton varakas mies tarvitsee välttämättä rinnalleen vaimon. [Austen: Ylpeys ja ennakkoluulo] 5 (-2)

25.11.2016 08:39 #19 :: Nylkky

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 12

Kaikki onnelliset perheet ovat toistensa kaltaisia, jokainen onneton perhe on onneton omalla tavallaan. [Leo Tolstoi: Anna Karenina] 11 (-2)

25.11.2016 09:39 #20 :: HourglassEyes
Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet
Kun Repunpään herra Bilbo Reppuli ilmoitti, että hän piakkoin viettäisi yhdettätoistakymmenettäensimmäistä syntymäpäiväänsä suurin ja arvokkain juhlamenoin, alkoi Hobittilassa puhe ja kohu. [TSH] 10 +1

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 8

Oli synkkä ja myrskyinen yö. [M. L'Engle: Hyppy ajassa] 10

Lukija ensin hämmästyi ja sitten loukkaantui, kun rikollinen nimeltä Raskolnikov äkkiä surmattiin hänen silmiensä edessä keskellä katua. [Pasi Ilmari Jääskeläinen: Lumikko ja yhdeksän muuta] 2 -2