02.08.2020 19:00 #501 :: Mallaspappi
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Jälleen kerran viihdytän Aleksis Kivi -jaarituksillani! Tällä viikolla antiikkiliikkeestä tarttui mukaan kaksi kipsistä seinälautasta, joita tosin piti vähän entisöidä öljypastelliliiduilla kun olivat ottaneet vähän osumaa. Toisessa on kuva Kiven kuolinmökistä, toinen taas on erityisen hieno Aarre Aaltosen suunnittelema Kiven profiili, vuosimallia 1934. Googlettamalla en saanut selville, mitä tarkoitusta varten moisia on valmistettu.

Ihmettelen tosin noita kuolinmökkilautasiakin, niitä on nimittäin tehty paljon ja erilaisia, itseltäni löytyy sellaisia jo entuudestaan. Niitä on mahdollisesti myyty massatuotteina markkinoilla. Miksi joku on halunnut ostaa niitä? Ja miksi kuolinmökkejä, kun synnyinkoti on hienompi ja tuo sisustukseen tervehenkisemmän ilmapiirin? Sanoisin muuten, että hullun toimintaa, mutta ei minulla taida olla varaa sanoa mitään (hullu en ole, ainakaan en myönnä).

Ei tahdo olla enää kunnolla ripustustilaa noille, mutta onneksi olen jo siinä iässä, että pian olen joka tapauksessa omassa asunnossani, joka on ainakin toivottavasti isompi kuin yksi huone.

03.08.2020 19:03 #502 :: Mustelmann
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
No niin, nyt se vinyylisoitin on viimein hankittu ja asennettu. Pienen säätämisen jälkeen laitteisto alkoi pelittää kuten pitääkin ja nyt kuuntelen musaa kuten on aikojen alusta saakka tarkoitettu. Ei muutako kalja kouraan ja rässit rätkymään.
Tykännyt: LordStenhammar

09.08.2020 22:23 #503 :: Mallaspappi
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ostin pari viikkoa sitten kalenterin. Minulla on kaksi kertaa ennen ollut kalenteri kokeilussa, mutta homma on aina kariutunut kun en ole jaksanut merkitä mitään ylös vaan olen vain luottanut muistiini. Kuitenkin ajauduin kokeilemaan jälleen, ja olen viikon ajan parhaani mukaan koettanut totutella siihen, että jatkossa minun ei yksin tarvitse muistaa kaikkea, eli saan vähän jännitystä elämään. Yritän käyttää tätä myös motivaattorina itselleni kun luen niihin helkkarin kirjoituksiin.

Jos käyttö hiipuu tälläkin kertaa nollaan, olen hyvin pettynyt. Kalenteri maksoi aika paljon.

• Jussi hahmo
  • Jussi
    Arkkivelho

12.01.2021 20:14 #504 :: Jussi
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Vähän myöhässä kirjoitan viestin...

Ostin mustana perjantaina marraskuun lopussa CDONin alennuksista kaksi tv-sarjaboksia. Molemmat ovat blu-raytä, ja kumpikin maksoi 9,95 euroa. Tilaukseni olivat Chernobyl-minisarja ja Game of Thronesin viimeinen eli kahdeksas kausi.

Chernobylin katsoin HBO Nordicista vuonna 2019. Pidin siitä niin paljon, että päätin ostaa sarjan omaksi, kun näin blu-ray-boksin noin halvalla myynnissä. Game of Thronesista omistin ennestään kaikki aiemmat kaudet blu-raynä, ja nyt sitten koko sarjan. Mutta kuten sanoin ketjussa aiemmin, jätin GoT:n katsomisen tauolle neljännen kauden jälkeen. Tämän viimeisen kauden aion tarkistaa vasta sitten, kun Tulen ja jään laulun viimeinen kirja on ilmestynyt ja luettu. Eli boksi saa kerätä pitkään pölyä hyllyssäni...

19.03.2021 22:04 #505 :: Mustelmann
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Hommasin kohtalaisen ison Lego Batmobile-setin, johon kuuluu reilut 3000 palikkaa. Kyseessä on siis Lego-pienoismalli Batmanin ajoneuvosta, joka on tehty vuoden 1989 elokuvan mukaan. Rakennusprojekti on suunnilleen puolivälissä ja jonkinlaiset auton ääriviivat ovat jo nähtävissä. Pikkutarkka näpertely on ollut todella rentouttavaa ja addiktoivaa ja voin sanoa jo nyt, että lopputuotteesta tulee kerrassaan mahtava ilmestys. Vaikka tekemistä riittää vielä runsaasti, seuraava Lego-rakennelma kutkuttelee jo mielessä.
Tykännyt: Kuurankukka

26.03.2021 18:48 #506 :: Mustelmann
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Tältä näyttää valmis Lepakkokruiseri koko mustankiiltävässä komeudessaan. Parasta, mitä olen tänä vuonna saanut aikaan.

10.04.2021 19:51 #507 :: Hiistu
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Leluostoksilla minäkin. (Sori..  ) Äidilleni syntymäpäivä-/äitienpäivälahjaksi kävin ostamassa antiikkinallen, oikein siisti karhu 40-luvulta, kastanjanruskeaksi sanoisin. Hän semmoisista tykkää, niin on nyt jotain.

Kaupanteko vähän tuotti pulmaa, kun nallen myyjä laittoi väärän osoitteen. Ilmeisesti jokin automaattinen tekstinkorjaus sekoitti. Minä sitten soitan, että olihan se nyt tämän näköinen talo. Ai ei... no olikos se kuitenkin tämä osoite? Ai ei... sopiiko, että soitan uudelleen hetken kuluttua? (Jahka pääsen kyllin kauas sieltä väärän talon pihasta.) Tuli 60 kilometriä ylimääräistä ajamista, mutta löytyi se oikeakin osoite sitten toiselta puolen paikkakuntaa. Ei siinä mitään, tykkään ajella ja oli nätti poutapäivä. Kunhan ei muita ihmisiä opastaisi samalla tavoin harhaan, kun en jaksanut alkaa asiasta enempää selittää.

18.05.2021 20:19 #508 :: Hiistu
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Lenkkarit ostin, kesän kävelykengiksi. En ole ikinä ostanut kenkiä netistä, sovittamatta, mutta nyt uskaltauduin, kun teki mieli yhdet tietyt, eikä tuntunut hyvältä idealta lähteä kaupoista etsiskelemään. Ja jee, ihan tuli sopiva koko ja mallikin passeli. Täällä perin epäsporttisesti mutta onnellisena nyt makaan sohvalla lenkkitossut jalassa. Nukkumaan mennessä täytyy ottaa pois, ehkä.

19.05.2021 08:18 #509 :: Morgan Blood
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Uusin pari kirjahyllyäni. Olin pitkään haaveillut mittakoossa saatavista Tylkon hyllyistä, mutta sitten joku järki koputti takaraivossani, että aionko tosiaan ostaa kahden tonnin kirjahyllyn, kun olen juuri maksanut työpisteeni, jota yhtä lailla uusin parilla tonnilla, kun koronavuonna oli helppo verovähentää. Menin sitten Ikeaan ja käytin 70€ pariin Billyyn ja nekin oli jo rutka parannus vanhaan ysäriruskeaan kirpparihyllyyni :D

25.05.2021 22:20 #510 :: Mustelmann
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ostin kirpparilta mustan nahkatakin kolmella kympillä. Olen joskus foorumillakin ilmoittanut, etten kelpuuta vaatekaappiini mitään käytettyjä riepuja, mutta nyt oli joustettava periaatteista. Takki oli kooltaan ja istuvuudeltaan niin lähellä täydellistä, etten mitenkään voinut jättää sitä ostamatta. Nahkaöljyä vaan pintaan, niin takki kiiltää pian kuin uusi. Minullahan on kolme nahkatakkia jo ennestään, mutta eipähän tarvitse pukeutua joka päivä samalla tavalla. Toki näin kesäisin nahkavaatteita ei tule pahemmin käytettyä, mutta pianhan se syksykin taas koittaa.

• Skie hahmo
  • Skie

26.05.2021 20:11 #511 :: Skie
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ostin jäätelön jätskikiskalta. Harvemmin tulee harrastettua, mutta muuton jälkeen on muodostunut sellainen ikävä mukava tilanne, että jäätelökioski on tuossa takapihalla. Tänään oli sen verran kaunis auringonpaiste töistä tullessa, että kävin hakemassa tötterön. Oli soma.
Tykännyt: Kuurankukka

26.05.2021 22:08 #512 :: Hiistu
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
^ Kansalaisia (minä, monikossa) kiinnostaa, mikä oli jäätelön maku.

Minä ostin viikonloppuna parvekkeelle kukkasia ja mansikantaimia. Aiempina kesinä on ollut pelkkiä ruusuja ja mansikkaa, mutta ajattelin kokeilla nyt muutamaa muutakin perennaa. (Nimenomaan kokeilla, koska ei aavistustakaan, viihtyvätkö.) Parvekkeella on nyt särkynytsydän, keijunkukka, tähtikello, karpaattienkello ja tarhasalkoruusu. Ja ruusu nimikettä nostalgie, kukat keskeltä valkoiset ja reunoilta punaiset, pitäisi tuoksua. Mikään näistä ei vielä kuki, mutta siinähän se jännyys onkin, kun odottaa, kukkivatko vaiko eivät. Varsinaisissa kesäkukissa ei ole muuta jännättävää kuin odottaa, kuinka kauan mahtavat kukkia.

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Hornanhenki

10.06.2021 08:12 #513 :: Pisania
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Alkoi ärsyttää, että aamujen valoisuudesta johtuen tuppaan heräämään siinä kuuden pintaan riippumatta siitä koska olen mennyt nukkumaan. Olisi sitä kai voinut sijoittaa uusiin, paksumpiin ja tummenpiin verhoihin, mutta pääätin mennä siitä mistä aita on matalin ja hommasin unimaskin. Hyvin halvan sellaisen ja se kyllä näkyy. Ompelujälki on tragikoomista ja maskin alareunaa ei ole uurrettu tarpeeksi nenän kohdalta. Maski meneen pitkälle nenän päälle ja näkökentän alalaitaan jää kaistale jota ei saa peittoon. Mutta silti se vaikuttaisi toimivan. Olen nyt saanut aamuisin n. tunnin lisää unta, joten ei ihan huono ostos sittenkään.

19.06.2021 17:15 #514 :: Hiistu
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ostin vaatteita. Se on aina yhtä tuskaa, nytkin meni kolme tuntia kauppoja kolutessa.  Ostin kesäfarkut (kahdet samanlaiset, kun löytyi hyvät), pitkät farkut, talveksi huppari, kaksi käyttökelpoista t-paitaa ja kaksi kyllähän-näitä-nyt-jossain-käyttää t-paitaa. Edellisen kerran kävin vaatekaupoilla vuosi sitten kesällä, eikä nyt toivottavasti taas hetkeen tarvetta. Teepiksiä olin varsinaisesti vailla, mutta kun ei meinaa löytyä tavallisen mallista mustaa paitaa jollain asiallisella kuvioinnilla. Eikä paidan tarvitsisi olla edes musta, jos muutoin ok. Nytkin ollut käytössä yksi veljeltä sosialisoimani vanha pastellisävyinen paita, jossa kivat printit. Parina keväänä tullut hänen vaatekaappiaan myllättyä, mutta täytyisi sitä koettaa jotain itsekin löytää...  Täytyy ehkä nettikaupasta vielä katsella.

25.07.2021 22:27 #515 :: Mustelmann
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ostin kaksi kaulakorua. Noihin voisi hommata metalliset ketjut, mutta roikkuvathan ne mukana tulleissa nahkanyöreissäkin.

30.08.2021 02:15 #516 :: Mallaspappi
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Äskettäin järjestettiin Hämeenlinnassa vuotuiset keskiaikafestivaalit, joihin osallistuin tänä vuonna apumyyjän muodossa. Vapaata kiertelyaikaa kuitenkin riitti, ja tulipahan törsättyä. Olen vähän sen tyyppinen ihminen, että käyn harvoin missään ja ostan harvoin mitään, mutta sitten kun jossain käyn tai jotain päätän ostaa, niin hassaan ja huolella. Olen jostain syystä mieltynyt kovasti myrkkypullojen tms. näköisiin kaulakoruihin, ja ostin niitä nyt huikeat viisi kappaletta kolmelta eri myyjältä. Kalliiksi tuli, mutta olen silti erittäin tyytyväinen. Sain jopa kaupanpäällisiksi tarran myyjältä jolta ostin kolme korua.

Myrkkypulloista muodostui minulle koko häppeningin teema, kun ostin myös keraamisen, oikein perinteisen pyöreän mustan mrkkypullon pääkallo ja ristiluut -logolla (olin katsellut sellaista samala myyjällä pikkulikasta asti ja nyt toteutin lapsuuden unelmani) sekä yhdeltä vakiomyyjältäni lasipullon ja -purkin, joita on tuunattu spraymaalilla, höyhenillä ja koriste-etiketeillä. Ovat sisältävinään jotain ajan hiekkaa ja seireenin lumoa tms. Muuten mukaan tarttui vielä siamilainen kissa -figuuri, hampaan muotoinen lasihelmi, kaksi avaimenperää, omenasaippuoita ja omistuskirjoituksella varusteltu kirja.

Sitten en muista tilasinko ennen vai jälkeen festivaalien, mutta tilasin kumminkin uuteen kotiini varsin tyylikkään Rocky-julisteen. Istuu huoneen muuhun värimaailmaan hyvin ja peittää vaurioituneita kohtia seinästä. Julisteen porrasteema sopii myös itse rakennukseen, on nimittäin aika homma nousta melkein sata porrasta tänne neloskerrokseen.
Muokannut 30.08.2021 02:16 Mallaspappi Syy: Aina multa jää senttitolkulla tyhjää tilaa kommentin alareunaan

01.09.2021 20:53 #517 :: Morgan Blood
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ostin itselleni kämpän. En oikein tiedä, miten reagoida tähän muuttuneeseen elämäntilanteeseen. Perhepiirissäni ei ole ketään, joka olisi ikinä ajatellutkaan ostaa kämppää ja nyt yhtäkkiä tein tällaisen ratkaisun n. kuukaudessa. Olen siis säästänyt jo pidempään, mutta säästämiseen olin jo tottunut, en siihen ajatukseen että tämä tilanne tulee joskus vastaan. Tuntuu aivan absurdilta ja jonkun muun elämältä :D
Tykännyt: Darkki, Skie, Mallaspappi

02.09.2021 20:28 #518 :: Wicked-Willie
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Kirkaslakkaa, ohenteita ja violettia candy-maalia. Muutama ideanpoikanen moottoripyörän maalaukseen mielessä, niin nyt pääsee aloittamaan kokeilut mieleisimmän yhdistelmän löytämiseksi.

20.09.2021 20:25 #519 :: Mustelmann
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Batmobiilin kaveriksi tuli hommattua Haamujengistä tuttu modattu ambulanssi-Cadillac, eli Ectomobiili. Rakentaminen oli jälleen oikein mukavaa ja lopputulos näyttää odotetusti varsin komealta. Palikoita oli noin tuhat vähemmän kuin Batmanin mustassa monoliitissa, mutta askarreltavaa oli silti ihan riittävästi.

12.10.2021 21:54 #520 :: Hiistu
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ostin lipun Tampereen Teatterin Anastasia-musikaaliin. Vuoden päästä syksyllä ohjelmistossa. Tällä hetkellä se tuntuu aika absurdin etäiseltä ajankohdalta, että ihanko oikeasti olen tyyliin hengissä vielä silloin, niin pitkän ajan päästä. Mutta jospa vaikka olenkin, niin Anastasian haluan nähdä. Piirretty oli suosikkejani lapsena. Jokunen vuosi sitten kävin Tampereella katsomassa Notre Damen kellonsoittajan ja tykkäsin.

Valvojat: SaranthaHiistu