Tähtitorni
huhtikuu 18, 10:50
1135 viestiä | Hiistu

02.08.2020 19:00 #501 :: Adolfina Romanov
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Jälleen kerran viihdytän Aleksis Kivi -jaarituksillani! Tällä viikolla antiikkiliikkeestä tarttui mukaan kaksi kipsistä seinälautasta, joita tosin piti vähän entisöidä öljypastelliliiduilla kun olivat ottaneet vähän osumaa. Toisessa on kuva Kiven kuolinmökistä, toinen taas on erityisen hieno Aarre Aaltosen suunnittelema Kiven profiili, vuosimallia 1934. Googlettamalla en saanut selville, mitä tarkoitusta varten moisia on valmistettu.

Ihmettelen tosin noita kuolinmökkilautasiakin, niitä on nimittäin tehty paljon ja erilaisia, itseltäni löytyy sellaisia jo entuudestaan. Niitä on mahdollisesti myyty massatuotteina markkinoilla. Miksi joku on halunnut ostaa niitä? Ja miksi kuolinmökkejä, kun synnyinkoti on hienompi ja tuo sisustukseen tervehenkisemmän ilmapiirin? Sanoisin muuten, että hullun toimintaa, mutta ei minulla taida olla varaa sanoa mitään (hullu en ole, ainakaan en myönnä).

Ei tahdo olla enää kunnolla ripustustilaa noille, mutta onneksi olen jo siinä iässä, että pian olen joka tapauksessa omassa asunnossani, joka on ainakin toivottavasti isompi kuin yksi huone.

03.08.2020 19:03 #502 :: Mustelmann
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
No niin, nyt se vinyylisoitin on viimein hankittu ja asennettu. Pienen säätämisen jälkeen laitteisto alkoi pelittää kuten pitääkin ja nyt kuuntelen musaa kuten on aikojen alusta saakka tarkoitettu. Ei muutako kalja kouraan ja rässit rätkymään.
Tykkännyt: LordStenhammar

09.08.2020 22:23 #503 :: Adolfina Romanov
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Ostin pari viikkoa sitten kalenterin. Minulla on kaksi kertaa ennen ollut kalenteri kokeilussa, mutta homma on aina kariutunut kun en ole jaksanut merkitä mitään ylös vaan olen vain luottanut muistiini. Kuitenkin ajauduin kokeilemaan jälleen, ja olen viikon ajan parhaani mukaan koettanut totutella siihen, että jatkossa minun ei yksin tarvitse muistaa kaikkea, eli saan vähän jännitystä elämään. Yritän käyttää tätä myös motivaattorina itselleni kun luen niihin helkkarin kirjoituksiin.

Jos käyttö hiipuu tälläkin kertaa nollaan, olen hyvin pettynyt. Kalenteri maksoi aika paljon.

• Jussi hahmo
  • Jussi

12.01.2021 20:14 #504 :: Jussi
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Vähän myöhässä kirjoitan viestin...

Ostin mustana perjantaina marraskuun lopussa CDONin alennuksista kaksi tv-sarjaboksia. Molemmat ovat blu-raytä, ja kumpikin maksoi 9,95 euroa. Tilaukseni olivat Chernobyl-minisarja ja Game of Thronesin viimeinen eli kahdeksas kausi.

Chernobylin katsoin HBO Nordicista vuonna 2019. Pidin siitä niin paljon, että päätin ostaa sarjan omaksi, kun näin blu-ray-boksin noin halvalla myynnissä. Game of Thronesista omistin ennestään kaikki aiemmat kaudet blu-raynä, ja nyt sitten koko sarjan. Mutta kuten sanoin ketjussa aiemmin, jätin GoT:n katsomisen tauolle neljännen kauden jälkeen. Tämän viimeisen kauden aion tarkistaa vasta sitten, kun Tulen ja jään laulun viimeinen kirja on ilmestynyt ja luettu. Eli boksi saa kerätä pitkään pölyä hyllyssäni...

19.03.2021 22:04 #505 :: Mustelmann
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Hommasin kohtalaisen ison Lego Batmobile-setin, johon kuuluu reilut 3000 palikkaa. Kyseessä on siis Lego-pienoismalli Batmanin ajoneuvosta, joka on tehty vuoden 1989 elokuvan mukaan. Rakennusprojekti on suunnilleen puolivälissä ja jonkinlaiset auton ääriviivat ovat jo nähtävissä. Pikkutarkka näpertely on ollut todella rentouttavaa ja addiktoivaa ja voin sanoa jo nyt, että lopputuotteesta tulee kerrassaan mahtava ilmestys. Vaikka tekemistä riittää vielä runsaasti, seuraava Lego-rakennelma kutkuttelee jo mielessä.
Tykkännyt: Kuurankukka

26.03.2021 18:48 #506 :: Mustelmann
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Tältä näyttää valmis Lepakkokruiseri koko mustankiiltävässä komeudessaan. Parasta, mitä olen tänä vuonna saanut aikaan.

10.04.2021 19:51 #507 :: Hiistu
Mitä aivan muuta ostit viimeksi?
Leluostoksilla minäkin. (Sori.. ) Äidilleni syntymäpäivä-/äitienpäivälahjaksi kävin ostamassa antiikkinallen, oikein siisti karhu 40-luvulta, kastanjanruskeaksi sanoisin. Hän semmoisista tykkää, niin on nyt jotain.

Kaupanteko vähän tuotti pulmaa, kun nallen myyjä laittoi väärän osoitteen. Ilmeisesti jokin automaattinen tekstinkorjaus sekoitti. Minä sitten soitan, että olihan se nyt tämän näköinen talo. Ai ei... no olikos se kuitenkin tämä osoite? Ai ei... sopiiko, että soitan uudelleen hetken kuluttua? (Jahka pääsen kyllin kauas sieltä väärän talon pihasta.) Tuli 60 kilometriä ylimääräistä ajamista, mutta löytyi se oikeakin osoite sitten toiselta puolen paikkakuntaa. Ei siinä mitään, tykkään ajella ja oli nätti poutapäivä. Kunhan ei muita ihmisiä opastaisi samalla tavoin harhaan, kun en jaksanut alkaa asiasta enempää selittää.