Väri avaruudesta ja muita Cthulhu-mytologian tarinoita

H. P. Lovecraft
Julkaistaan: elokuu 8, 2020 (Nysalor-kustannus)
Tyylit: kauhu, novellikokoelma
Avainsanat: cthulhu

Toimittanut ja suomentanut Lauri Lattu. Sidottu.

Kokoelma sisältää kertomukset Dagon, Cthulhun kutsu, Kuiskaaja pimeydessä, Varjo Innsmouthin yllä ja Väri avaruudesta.

Mikä on Cthulhun kutsu? Mitä salaperäinen meteoriitti sai aikaan Gardnerien tilalla? Ja mikä ennennäkemätön sairaus vaivaa Innsmouthin asukkaita?

Väri avaruudesta ja muita Cthulhu-mytologian tarinoita sisältää viisi H. P. Lovecraftin klassista kauhukertomusta. Suomennokset ovat täysin uusia ja perustuvat kirjailijan alkuperäisiin käsikirjoituksiin tarjoten mahdollisuuden lukea tarinat sellaisina kuin kirjailija olisi ne itse halunnut julkaista. Kertomuksia taustoittavat Lovecraft-asiantuntija Lauri Latun esipuhe ja kommentit. Niissä selitetään suomennettujen sanojen merkityksiä ja termejä sekä avataan novellien taustaa.

muokattu 07.06.2020

On Suurten Muinaisten aika (R-pokkarit, #8)Siivekäs kuolema ja muita kertomuksia (H. P. Lovecraftin kootut teokset, #5)Varjo menneisyydestä ja muita kertomuksia (H. P. Lovecraftin kootut teokset, #2)SielunveljetVaaniva pelko ja muita kertomuksia (H. P. Lovecraftin kootut teokset, #3)
Uusin jäsen: Topi Kopakkala